Mijn Bass Station heeft de geest gegeven! help

llanfeust

Stamgast
Enige technici met hulp? Uit mijn Bass station komt bijna geen geluid meer, behalve een loop van een bepaalde patch(?). Dus er komt enkel een constante toon uit vanaf ik het aanzet. Alle knoppen werken want ik kan speed, freq., mod. van het enige monotone geluid dat er constant uitkomt wel aanpassen. De patchknop werkt niet evenals octave buttons. De toetsen reageren niet en de midi werkt ook niet als ik de midi-out test op een wel werkend keyboard. Is dit een gekend probleem voor de bass station van novation en is het op te lossen? Alvast bedankt.

Ik zou even een factory bank, syex of midifile naar je bassstation sturen, waarschijnlijk is hij een beetje in de war, ik had het ooit ook, en daarna was alles weer ok.

Van alles wat, geen factory sysex volgens mij, wel user patches. Plus iets van een librarian/editor thingy.

Attachments

• nbsr.zip
    9,4 KB · Bekeken: 81
  • Basstn-patches.zip
    15 KB · Bekeken: 93
  • NBS_Man.zip
    312,3 KB · Bekeken: 106
  • basstation_manual.pdf
    825,8 KB · Bekeken: 129
Waren die patches inlezen de oplossing of ging hij spontaan weer werken?

MIDI receive en transmit kanalen gelijk gezet was al voldoende blijkbaar om hem terug aan de praat te krijgen.
Turn the Keyboard on. Set the UTIL. MODE switch (below the PORTAMENTO Knob) to the KEY'B position. Press the TX KEY once (the second E up) and then press the Lowest C key once (labelled 1) then press the RX KEY once (the second F up) and then press the Lowest C key once. Now return the UTIL. MODE switch to the OFF position.

Back