Novation drumcomputer

BananaWorld

Addicted to Music
Beste mensen,

Ik was even aan het kijken naar een drumcomputer en kwam uit bij die van novation. Maar hier zijn drie versies van:
drumstation V1
drumstation V2
D-station

Weet iemand wat de verschillen eigenlijk zijn, want dat kan ik niet echt heel duidelijk vinden.

Bij voorbaat dank,
de wereld van de BANANEN

:doei: :doei: :doei: :kimono:

Op het eerste gezicht zijn er niet zoveel verschillen:

De Novation Drumstation I heeft 15 user programs, de II heeft er 20 en een 'nieuwer' frontpanel.

De Novation D-Station is 8 stemmig, de Drumstation I/II 5-stemmig. De D-Station heeft ook nog een uitgang voor een hoofdtelefoon en nog een 'nieuwer' frontpaneel

En de prijs zal ook wel verschillend zijn 8)

op de musikmesse stond die d-station en heb ff gevraagd wat nou het verschil was... eigenlijk niks behalve dat ie inderdaad een paar stemmen meer had en dat de behuizinig een stuk steviger was en de knopjes in de nieuwe novationstijl zijn.
Maar goede keuze dat ding, ik heb ook een jomox maar die gebruik ik zelden, drumstation werkt gewoon goed (ik heb de 1, ik had hem al besteld voordat ie uit was destijds)

Ik meen me te herinneren dat V2 minder ruist t.o.v. V1.
D-station verschilt geloof ik alleen in uiterlijk van v2.

V1 moet je LATEN LIGGEN!

Het is de meest rampzalige bak die ik ooit gehad heb; een grote frustratie, zoek 's op dit forum, er zijn threads over de bugs die er in V1 zitten. Hij's met name ultragevoelig voor zijn stroomtoevoer.

MAAR het geluid v.h. ding is gewoon echt supergoed; ik vind het de beste hardware 808/909 cloon.
Heb mijn V1 verkocht, wil binnenkort wel weer een V2 aanschaffen.

Heb zelf een V2 ik vind het een echte aanrader zeker gezien de prijs. En de voeding die erbij geleverd was, werkte inderdaad niet goed. Maar heb een 2 ampere voeding gekocht bij de electronica zaak en hij draait als een zonnetje.
Net als bij de mens "Goed voeden moet"

Ook de V1 heeft een hoofdtelefoonaansluiting. Ik heb de V1 maar er zit versie2 software in. Werkt erg goed, heb alleen wel wat ruis op de individuele uitgangen. Of dat verschilt met de nieuwere versies weet ik niet. Gewoon 2e hands drumstation zoeken. Heb overigens ook een grotere voeding bij de electronica boer gekocht; de originele werkte beroerd :[>

Verschil is genoemd. Over de 5 - 8 stemmen. Maarweet iemand hoe je de stem per uitgaand kanaal moet vastleggen?
Het zal vast iets onwijs simpels zijn, maar ik wordt een beetje knetter van de heletijd mijn programma's te splitsen in kanalen.

Verder is het een prima bak. Aardig wat knopjes!!!

Je kunt elk drumgeluid toewijzen aan een uitgang. Dat doe je door eerst utility te selecteren met de select toets en dan "output set" te kiezen. Je kunt dan het geselecteerde drumgeluid pannen maar ook toewijzen aan een individuele uitgang.

groet!

Heb een Drmustation v1.3 en nooooooit problemen mee gehad! Lekker bakkie hoor.... Het enige nadeel van de Drumstation is wel het ontbreken van de sequencer (hoe kan het ook anders voor dat geld!) en hij stuurt wat zacht uit met in de verte iets ruis maar dat heeft bij mij niet geleid tot irritaties.

Origineel geplaatst door Hover
Op het eerste gezicht zijn er niet zoveel verschillen:

De Novation Drumstation I heeft 15 user programs, de II heeft er 20 en een 'nieuwer' frontpanel.

De Novation D-Station is 8 stemmig, de Drumstation I/II 5-stemmig. De D-Station heeft ook nog een uitgang voor een hoofdtelefoon en nog een 'nieuwer' frontpaneel

En de prijs zal ook wel verschillend zijn 8)

Niet volgens Novation zelf....ik kreeg dit in mijn email:

Hi Bastiaan,

the poly limit for both the Drum Station and the D-Station is 8 voices. This is the absolute maximum possible number of sounds that can be played simultaneously, but as each sound requires a varying amount of processing power, in practise the number of simultaneous voices varies depending on which sounds are played - eg something like an 808 hat uses less than 10% processing power where as a 909 tom uses a huge 30% processing power. Hope this clears things up,

Cheers,

Nick

Hetgeen betekend dat die oude drumstation(2) net zo goed is als de d-station. Tenzij je uiterlijk belangrijk vindt.

novation drumstation/d-station

novation drumstation/d-station

D-station (Drumstation) FAQ

1) What is the difference between the "V1" , "V2" Drumstations & the new D-Station
Older V1 Drumstations can have older software. The latest OS is 1.3. Most older Drumstations will have this fitted. All D-Stations will automatically have this fitted. Check this by powering the Drumstation up while holding down the Audition button. The display will show the OS version. (13 = OS version 1.3).
If the OS version of a V1 Drumstation is 1.3 then the only difference between the V1 & V2 Drumstation is THE BOX. That's it. Electronically and operationally these units are identical.

kind regards,
r & b .

Attachments

• dstation.jpg
    dstation.jpg
    22 KB · Bekeken: 92
Back