CMU-800r midikit op basis van ATmega168 avr

Rvooh

Gepokt en gemazeld
op basis van instructies en C source code op de volgende site is het volgens mij een fluitje van een cent om een midikit te bouwen voor de Roland CMU-800

de bewuste pagina met Google translation van japans naar engels

nu heb ik geen usb AVR programmer liggen, en aangezien de kostprijs (50 euro) zal ik ook niet meteen 1 kopen..
Iemand die tegen betaling een ATmega168 wil prepareren voor me?

schematics
pcb

ik zou wel proberen de originele functionaliteit met Apple II te behouden.

Nog mensen met cmu800 die hier interesse in hebben?
als we gezamelijk zoiets beginnen kunnen we vast en zeker de kosten/problemen drukken..

Die site ook al eens aandachtig bekeken.
Ik heb twee cmu's, een met drumtriggers-in, maar van PIC's en zo heb ik geen kaas gegeten.

ahja, is nieuwe model, is niet met PIC.. dat was het eerste ontwerp..
software wordt dus niet "ingebakken"

op de site van LadyAda staat bvb een goede tutorial over hoe ik met mn mac en zo'n usbavr kit kan werken.. Lijkt me niet echt moeilijk.
Is eerder de drempel om zo'n ding aan te schaffen voor 1malig gebruik.

als je daar "ooit" eens aan begint, dan koop ik graag zo'n voorgeprogrammeerde ATmega168 over van je! :okdan:

die comments in hun C sourcecode zijn in japans :'(

ik heb meeerdere keren de potentie ingezien van een cmu 800 ..de 810 = toch de mc202 zegmaar
de 800 r is toch best een leuk bakkie en goed te integreren in een half semi modulaire setup ,..
redelijkwat cv/ gate dingetjes waar ik met dat bakkie mee uit de voeten zou moeten kunnen

maar dat apple verhaal hield me tegen
nou had monopoly laatst een cmu te koop toch ,met de apple software
ist nou soo asje de cmu programeert
dus een sequence erin maakt dat de cmu dus triggers /per part [606 sounds / chord sound ] van buitenaf nodig heeft
en bv sync mee loopt as in de mc202 / of een arpegiater van bv juno ongeveer ???
?
dat part heb k nog nooit egt begrepen hoe te integereren in een andere setup ...
reacties ..!gaarne

ja die van mono-poly heb ik dus nu :)

met die midikit kan je doen wat je wil denk ik,
zonder ben je gebonden aan de Apple II

als je daar "ooit" eens aan begint, dan koop ik graag zo'n voorgeprogrammeerde ATmega168 over van je! :okdan:

die comments in hun C sourcecode zijn in japans :'(

Same here.....

heb vanwege m'n werk ook wel contacten in Japan, en Japanners hier rondlopen, misschien kunnen die ooit van pas komen in deze...

ik heb pas een 2de CMU-800 gekocht

die jappen hebben me verteld dat de midi kit niet de mogelijkheid bied om ook de Apple II te gebruiken

+ er is een apple II naar me op weg.

Back