stemming per toets veranderen?

Sour

Ingeburgerd
Ben opzoek naar een softsynth waar je stemming per toets kunt veranderen.
bijvoorbeeld DO – 621 Hz – RE – 771 Hz – MI – 850 Hz etc.
Weet iemand een softsynth waarbij je dit soort aanpassingen kunt doen?

De softsynths van Korg kunnen het in ieder geval. Niet door het direct ingeven van de frequentie, maar door aangeven van de afwijking ten opzichte van een gelijkzwevende stemming.

Maar ik denk dat er veel meer zijn die dit kunnen.

Ben opzoek naar een softsynth waar je stemming per toets kunt veranderen.
da's een beetje overbodig veel werk, tenminste als het je alleen om randomness gaat dan...
veel makkelijker is als er bij elke individuele toetsaanslag een seed van een S&H generator naar de pitch word gestuurt
(ge-add met de normale stemming uiteraard).

ik ben niet zeker wat je in de praktijk wil bereiken, maar in de oatmeal vst kun je iig de stemming per noot veranderen. check dit plaatje rechtsboven, onder het filter

gj-renoise_owns.png

Nou ik ben aan het experimenteren met toonstelsels. Ik heb hier een uitdraai met wat frequenties voor me liggen en wil deze op een softsynth zetten.
Moet dus gewoon een programma hebben waarbij ik kan zeggen van: deze toets 660hz en deze 717hz etc. Tunen kan ook maar dat kost wel veel moeite en als ik gewoon ergens de hertz kan opgeven scheelt me dat veel tijd. Maar ik begrijp dat het niet zo makkelijk gaat of.....?

Is het dan niet net zo handig om een toongenerator te gebruiken, en die te koppelen aan een (soft)sampler? Per toets de betreffende frequentie samplen?

...Tenzij je er 'meer' geluid bij wilt hebben, zoals piano, orgel e.d.

Back