MC-202 din sync naar TB-303

Otlen

Lid
Een MC-202 heeft 1x DIN sync in en 2x DIN sync out. Ik wil het volgende:
Van een Mobius die DIN sync master is DIN sync out naar DIN sync in van de MC202, en beide DIN sync out van de MC202 naar 2x TB303 laten gaan.
Schematisch:

Mobius OUT-->MC202 IN, MC202 OUT1-->TB303 1 IN
______________________MC202 OUT2-->TB303 2 IN

Dit zou toch moeten werken zo? Uiteraard is het de bedoeling dat alle sequencers (synchroon) gaan lopen.

Ja hoor lijkt me wel. MC202 is een prima syncbox voor dit soort dingen. Heb zelf ook een 202 gehad die aan een 808 hing met 2 sync outs naar 2 303's.

Ja hoor lijkt me wel. MC202 is een prima syncbox voor dit soort dingen. Heb zelf ook een 202 gehad die aan een 808 hing met 2 sync outs naar 2 303's.
Dus hij geeft het sync signaal ook door (in tegenstelling tot een TR707, die geeft alleen sync signaal als hij master is)?

Een MC-202 heeft 1x DIN sync in en 2x DIN sync out. Ik wil het volgende:
Van een Mobius die DIN sync master is DIN sync out naar DIN sync in van de MC202, en beide DIN sync out van de MC202 naar 2x TB303 laten gaan.
Schematisch:

Mobius OUT-->MC202 IN, MC202 OUT1-->TB303 1 IN
______________________MC202 OUT2-->TB303 2 IN

Dit zou toch moeten werken zo? Uiteraard is het de bedoeling dat alle sequencers (synchroon) gaan lopen.
.
Tuurlijk werkt dat! Ze noemen de 202 niet voor niks vaak een sync splitter.

Ik zou eigenlijk wel een mod op m'n 202 willen zodat ie het sync signaal doorgeeft, ook als ie niet aan staat. Heb alleen geen flauw idee of dat kan.

Voor mij was de syncbox mogelijkheid van de mc202 ook de aanleiding om er eentje te kopen. Gelijk ook een leuke synth erbij.

.

Ik zou eigenlijk wel een mod op m'n 202 willen zodat ie het sync signaal doorgeeft, ook als ie niet aan staat. Heb alleen geen flauw idee of dat kan.
mocht je t tegenkomen, ik ben er ook nog naar opzoek.. :peukie:

.

Cool, ga ik vanavond mee aan de slag.

Het werkt niet :( Moet ik ergens iets speciaals instellen op de MC202? De MC202 sequencer gaat wel mee riedelen met de mobius maar de 303's doen niets.

Het werkt, het lag aan de kabels... dikke midi kabels van het merk DRAB... werkt niet, een merkloze geprobeerd en die werkt wel.

Het kan toch met gewoon MIDI kabels? Of zijn er speciale DIN-SYNC kabels? Lijkt me gewoon 5 aderige/polige kabel.

In ieder geval geweldig apparaat zo'n MC202. Kan ik iedereen aanbevelen die van sync setups houdt en je hebt er nog een aardige bass synth bij.

Na wat speurwerk (als je googlet op "roland sync kabel" kom je op SF uit) blijkt dat er midi kabels bestaan waarvan alleen de middelste 3 pinnetjes zijn aangesloten en kabels waarvan ze alle 5 zijn aangesloten. Die laatste zijn geschikt als DIN SYNC (soms ook wel roland sync genoemd) kabel. DAP midi kabels zijn dus niet geschikt. Ik snap niet dat ze überhaupt midi kabels maken waarvan de buitenste 2 pinnetjes niet aangesloten zijn.

Iig hulde aan alle SF-ers, SF is een geweldige knowledgebase :halleluja

Laatst gewijzigd:
Ik denk dat geld een rol speeld in deze belissing. Op 1 kabel zal het nihil zijn maar als je 500.000 kabels produceer ;)

Dan mogen ze dat overbodige pinnetje ook wel wegbezuinigen, dan is het in ieder geval duidelijk voor de koper...

dan blijft de connector niet goed zitten.
kunststof pinnetje.. is goedkoper dan metaal.. ff serieus, het is toch belachelijk dat ze kabels maken met 5-pins connectors waar er maar 3 van aangesloten zijn? Zoveel kost dat nou ook weer niet en dan bereken je de prijs sowieso door aan de koper.

kunststof pinnetje.. is goedkoper dan metaal.. ff serieus, het is toch belachelijk dat ze kabels maken met 5-pins connectors waar er maar 3 van aangesloten zijn? Zoveel kost dat nou ook weer niet en dan bereken je de prijs sowieso door aan de koper.

Ik vin dat je glijk hebt....iets maken met 5 pinnen en dan maar drie gebruiken....maar dat is met midi ook zo...
Misschien een idee om een nieuwe standaard te introduceren....blue tooth midi:confused:

Ik vin dat je glijk hebt....iets maken met 5 pinnen en dan maar drie gebruiken....maar dat is met midi ook zo...
Ja dat is het hem juist, als je een midi kabel als din sync gebruikt moet je de juiste midi kabel hebben, die met 5 aangesloten pinnetjes.

Misschien een idee om een nieuwe standaard te introduceren....blue tooth midi:confused:
Of gelijk WMDI... Wireless MiDI... (vind ik markteting technisch niet eens verkeerd klinken.. beter dan WMIDI).

Back