Wat voor muziek?

Wat voor muziek ?!

Wat voor muziek ?!

Muziek is inderdaad heel moeilijk in hokjes te stoppen. Samen met Johnny Busca vorm ik Tony Black. De muziek die we maken noemen we zelf "Raw Acid Techno"..

We hebben inmiddels een heel eigen sound, die vooral live erg goed tot zijn recht komt. Op www.tonyblack.org kun je wat meer lezen/bekijken (hopelijk is ons domein snel genoeg verhuisd.. want momenteel werkt 't effe niet).

Techno

Techno

Jan en ik vormen de groep Twin-x Ik ben Twin-x en oxy-yan is Jan.
Oftewel Twin-x naam hier is Jeffry.

Samen produceren wij techno het liefst snelle eentonige nieuwe of de oldstyle (niet die experimentele rommel die er tussenin zat de afgelopen 8 jaar en soms weten we niet eens waar t onder valt. Ik denk dat er een muziek categorie moet zijn die basdrum mit hihats ofzo.

De meeste die zich hier hebben aangemeld maken toch wel dance. Misschien een synth forum voor alleen dance ?

Ik zou het jammer vinden als het alleen over dance zou gaan.

Ikzelf maak samen met Craz Acid, maar ik wil in de toekomst ook Hiphop ook gaan maken. Verder lijkt het me ook interessant om ala 35007 (eindhoven rockcity) live stonerrock aan te vullen met vreemde wierde sounds.

Dat is allemaal iets voor later, maar ik hoop wel via dit forum wat beginners fouten te vermijden.

• Een goede dance sampler hoeft geen goede hiphop sampler te zijn.
  • Een dance drumbak (909) is niet geschikt voor hiphop. Wat is wel een goede drumbak. Een 808? Een Oberheim DMX?
  • Sync problemen van loopjes als je live met een live band speelt. Misschien heb je een of andere TAP-timer of zo waarmee je snel weer terug in sync kunt komen.
  • enzovoort.

Beginnersfouten

Beginnersfouten

Aye.. beginnersfouten.. dat zijn er nogal wat. Zonder al te patserig te worden denk ik serieus dat Tony Black toekomst heeft... en er ook best wel wat Vinyl releases zullen uitkomen.

In het proces wat we nu gaan doormaken zitten erg veel valkuilen. We moeten nu bijvoorbeeld een beetje naam op zien te bouwen.. eventueel met een boekings-bureau in zee gaan.. en later misschien wel met een platen-maatschappij.

Persoonlijk heb ik geen idee wat ons te wachten staat.. welke dingen je niet moet doen.. en welke juist weer wél.

Busca zei:

Ikzelf maak samen met Craz Acid, maar ik wil in de toekomst ook Hiphop ook gaan maken. Verder lijkt het me ook interessant om ala 35007 (eindhoven rockcity) live stonerrock aan te vullen met vreemde wierde sounds.

Grappig, de drummer van 35007 is een vriend van me, en ik ben afgelopen vrijdag nog naar een optreden van hun geweest

Kleine wereld zie je toch maar weer.

Zandbak!!!!!!!!!!

Maar goed. 35007 is erg cool. Vroeger (voordat al hun apparatuur gejat was in Italie) vond ik ze nog leuker. Tegenwoordig zijn ze meer Stoner. (Speedking is ook errug okee)

Maar goed. Ik heb ze dan ook in een klein zaaltje (OJC Jonosh in Heusden) gezien....... Dat vergeet ik NOOIT meer...

Klinkt goed

Klinkt goed

Ik hoor Johhny vaak over Loose / 35007 praten.. en ben langzamerhand erg benieuwd naar hun muziek.

Schroom niet om bij ons wat analoog geschreeuw te komen halen .. ;)

En ik heb hun tweede CD op plaat en CD....... :)

hallo
ik maak acid techno

en maak ook tekno
en electro-achtige techno
en tekno-achtige electro
en acid-achtige tekno

is maar net hoe snel de tempoknop op me 909 staat he

quick & brite - techno, electro, acid, breaks
endorphins - idm, glitch, electro

beiden niet enkel voor den dansvloer, tevens voor thuis op de grammophoon te beluisteren.

ben jij van quick & brite ?
koel
jullie hadden eerder een TB-303 dan ik :)

heb jullie gezien in De Eland in Delft toen ie gekraakt was
mocht toen ff de TB aanraken :) bedankt !

Back