Krijg dit geluid wel uit de JP8000, maar niet uit de virusb?? (help!)

Kun je misschien uitleggen hoe je precies een dergelijk geluid maakt? Welke parameters (naast je LFO modulation) op de je synth gebruik je hierbij?

8o) zo verrast die blauwe bak je nog eens he :P....
dit is wat ik er laatst uit rammelde trouwens, klonk me wel erg
bekend in de oren .... benieuwd of jullie m ook herkennen.

Attachments

• klinkt als.mp3
    457,1 KB · Bekeken: 92
8o) zo verrast die blauwe bak je nog eens he :P....
dit is wat ik er laatst uit rammelde trouwens, klonk me wel erg
bekend in de oren .... benieuwd of jullie m ook herkennen.

Underworld - titel weet ik niet, kan ieder woord uit de tekst zijn :) Gokje: Resonator?

Underworld - titel weet ik niet, kan ieder woord uit de tekst zijn :) Gokje: Resonator?

Bedoel je "Rez" van Underworld ?

Heb het hier niet onmiddellijk bij me maar dat geluid zit daar niet onmiddellijk in dacht ik (of het zou ergens op de achtergrond moeten zijn).

En vergis je niet in de JP8000. Hij kan meer dan je denkt. Ik vind het een hartstikke leuke bak.
Volledig mee eens - m.i. een van de best klinkende VA's (zoniet de beste zelfs) !!
Vaak aanbeden in trance-middens, vaak ondergewaardeerd in andere electronische stijlen als je 't mij vraagt.
Ik heb een reeks VA's achter de rug (JP-8080, Basstation, Supernova II, Nordlead 2, Virus B) en hierbij was de JP-8080 mijn eerste VA en is het ook nog steeds de enige die ik niet weggedaan heb.

maar met de Virusb krijg ik dit maar niet voor elkaar =(
voor de duidelijkheid, het gaat mij niet specifiek om de klank van dit geluid maar het "verloop" zeg maar (sirene effect), van langzaam naar snel en weer terug.

Dan moet je de mod matrix op de Virus gebruiken; dit is gewoon een LFO die de snelheid van de andere LFO bepaalt. Kijk eens wat je met "Assign" kunt doen; dan ben je niet perse gebonden aan de vaste prik (toonhoogte, filter, volume, etc).

edit: ik wil 't wel voor je uitzoeken, maar ik heb een C, geen B :).

Laatst gewijzigd:
Bedoel je "Rez" van Underworld ?

Ik dacht bij het horen van het fragment aan pearl, of een b-side van de pearl cd-single (maar ook ik kan het niet controleren, want muziek verzameling niet bij de hand...)

Niet alleen de klank is anders maar ook envelope, warmte, dynamiek etc.
En vergis je niet in de JP8000. Hij kan meer dan je denkt. Ik vind het een hartstikke leuke bak.

Zo is het maar net, heb hem nu 2 maandjes. gekocht bij i 4 muzique, misschien kom ik de oude eigenaar nog een tegen hiero hehe:doei:(je hebt goed voor hem gezorgt:P!!)

Mare,, waarom wil je dat geluid nabootsen? ik bedoel als de jp het kan waarom nog met een andere synth proberen?

Dan moet je de mod matrix op de Virus gebruiken; dit is gewoon een LFO die de snelheid van de andere LFO bepaalt. Kijk eens wat je met "Assign" kunt doen; dan ben je niet perse gebonden aan de vaste prik (toonhoogte, filter, volume, etc).

edit: ik wil 't wel voor je uitzoeken, maar ik heb een C, geen B :).

Juist ja, maar voor sommige mensen misschien te lastig....moeten ze een manual gaan lezen. Ik heb hier een JP8080 en Virus-B. De Virus is echt dieper te programmeren dan de JP8080 hoor!! Neemt niet weg dat de 8080 (nog steeds) een geweldige bak is. Je moet je gewoon even wat verder verdiepen in de virus. Hij is niet zo "hands on" als de 8080, waar je alle knoppen op de synth zelf hebt zitten.

Back