mp3.com drastisch onaantrekkelijk!

Origineel geplaatst door wesko
Waar ik niemand over hoor:

Is het zo dat MP3.com mede-eigenaar van je muziek, dan wel uitgeefrecht wordt? Ze hebben zo'n lang "click here to get screwed" verhaal dat ik halverwege gekapt ben met lezen.

Ik dacht iets op te pikken van het feit dat je zelf niet meer klakkeloos je spullen ergens anders ook mag uitgeven.

Jij behoudt sowieso altijd je rechten ( http://www.auteursrecht.nl ) . Het enige wat je hen moet geven is het recht jouw muziek op hun site te mogen plaatsen (wat je natuurlijk zelf al wil), maar dat is enkel formaliteit. Daarnaast... zolang je geen hit hebt geschreven zijn ze (no offence natuurlijk :) ) sowieso niet in onze muziek geinteresseerd.

Maar eigenlijk heeft jouw opmerking niet echt met deze thread te maken. Maar misschien begrijp ik je vraag niet helemaal natuurlijk.. Iig prijst mp3.com zichzelf nu sowieso wel uit de markt is mijn mening dus ik maak me er ook niet druk om :D

Origineel geplaatst door fuse

Inderdaad Fuse...

Maargoed... ik vind het ook vooral klote van de tijd die ik in de layout heb gestoken (ooit)...erg jammer..

Uhw... is een goeie nieuwe DSF DB eigenlijk geen goed alternatief mensen??? :) Dat je dan ook een eigen zelf in te richten paginatje krijgt (of wat dan ook). Ben dan zelfs bereid een klein bedrag neer te leggen omdat daar enkel een hoster rijker van zal worden... niet het zakenmannetje...

Zeur niet Fuse, van mij hebben ze geloof ik 17 dollar afgepakt :D . Zover was ik toen ze besloten dat ik niet meer uitbetaald zou krijgen als ik geen premium zou worden... Dat is echt het enige wat ik ooit aan muziek heb verdiend :biertje:

Mp3.com is nog erger dan de belastingdienst zeg!!!

Re: Re: mp3.com drastisch onaantrekkelijk!

Origineel geplaatst door 6 trak
je wilt je eigen muziek hosten?
www.start2pray.nl is uw antwoord, wij hosten het voor je... noppes nada jonge!
jazzmann & jacobi zijn je reeds voorgegaan 8)

Zeg hoe serieus zijn jullie hiermee dan? lijkt me dat jullie ook wel een limiet hebben?

OK, ben al weer rustig hoor. ;)

Tsja als je ergens je eigen systeem bij een ISP kwijt kan en de bandbreedte niet al te duur is.
Die computer is het niet. Dat bedrag per maand wat je voor die GB's moet dokken is het duurst.

Ik ga trouwens op Vitaminic verder.

Enne, http://www.raw42.com is ook wel een goeie. Daar kun je tenminste echt ontdekt worden.
Ken daar ook wel wat mensen en die zijn behoorlijke verkopers maar toch sympathiek. (en dat in één zin, wow!)

Eerder in de zin van kunnen jullie een 1000 tal DSF'ers al hun mp3's daar laten hosten?
(gok ik)

Een collega van me is een official van tweakers.net.
Die gasten hebben het over terabytes aan dataverkeer.
Dan wel 100.000+ leden.

Re: Re: Re: Re: mp3.com drastisch onaantrekkelijk!

erm... ik dacht toch echt dat Almeros een andere avatar had toen ik hem mijn vorige vraag stelde...? wat bizar joh...
ik geloof dat ik es ff de stoppenkast moet nakijken om zo'n ding te vervangen want bij mij valt ff het licht uit 8)

je wilt je eigen muziek hosten?
www.start2pray.nl is uw antwoord, wij hosten het voor je... noppes nada jonge!
jazzmann & jacobi zijn je reeds voorgegaan 8)

Ik wil niet veel zeggen hoor, maar dit komt op mij ook aardig over alsof je alle DSF'ers een riant aanbod wilde doen in radio 538-stijl :)

een limiet in de zin van? hoeveel nummers heb je?

Nou...dataverkeer wat je maandelijks mag hebben etc. Kost het niets voor jou dan?

Hoeveel nummers kan je hebben :D

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Sorry dat ik me nu een beetje kwaad voel hoor. Alsof 14 jarigen geen goede muziek kunnen brouwen. Sinds wanneer is muziekmaken nu weer leeftijdsgebonden. Misschien zijn het wel de ouderen zoals ik, wat heet overigens oud, die baggermuziek maken maar geld hebben zich "in te kopen".

Verder maakt niemand vanaf dag 1 goede muziek, en je spul op internet gooien kan helpen. Ik heb bergen tips ontvangen nadat ik een paar nummers op mp3.com had geplaatst.

excuus. het ging mij niet om de leeftijd. het is echter denk ik een feit dat veel 14-jarigen acid met de standaard meegeleverde loops gebruiken om hun muziek te maken.

het was voor mij meer een beeldspraak voor de mensen die inderdaad totaal oncreatief bezig zijn en standaard loopjes achter elkaar plakken en dit uploaden.

Origineel geplaatst door fuse
Enne, http://www.raw42.com is ook wel een goeie. Daar kun je tenminste echt ontdekt worden.
Ken daar ook wel wat mensen en die zijn behoorlijke verkopers maar toch sympathiek. (en dat in één zin, wow!)

yup, raw42 roeleert inderdaad ook. die mensen weten ook waar ze het over hebben. maar daar kan je niet echt je muziek hosten geloof ik... is meer een soort tussenstap richting labels enzo, toch?

mp3.com zuigt al jaren harder dan de beste nilfisk. 't ging met mij daar ooit goed en toen verdiende ik met die Pay4Play nog wel wat. en keer meer dan $50,- dus dan zouden ze de cheque opsturen. nooit gezien, veel gemeeld, nooit iets teruggehoord. brieven gestuurd, ok nix terug. en die $27,- die ik nu zou moeten hebben kan ik ook wel op m'n minder belichtte delen schrijven. ('k heb trouwens wel een tijdje geleden een CD verkocht daar schijnbaar...tuurlijk niet te achterhalen aan wie..)
van ampcast daarentegen heb ik en cheque mogen ontvangen ter waarde van maar liefst $0,73... die heb ik maar in een lijstje gehangen ;)

ik denk dat ik dan op het goeie moment bij mp3.com zat ... ik heb in totaal vermoed ik zo'n $1000 van ze mogen ontvangen ... dat dat welliswaar $500 te veel was dan ik hoorde te krijgen was erg mooi meegenomen. ik heb ze er nooit over gehoord ;)

Origineel geplaatst door Almeros
Hey ja die andere $500 warenb natuurlijk voor mij bedoeld!! Stort maar even op giro 7217234 :D

hehehehehehe

nee dank je. ik heb het geld al lang en breed uitgegeven :)

Back