voostellen en ensoniq fizmo vraag

muxer

TROS lid
hoi allemaal,

eerst ff voorstellen (aangezien ik nogal van de nieuwe ben): ik ben martijn aka da muxer. ik ben al een paar jaartjes bezig (vnl met een mc505 en s2000, ook live), maar nu in versneld tempo bezig om wat synths erbij te halen (juno 106 is net binnengehaald).

ik vind het forum erg goed en gezellig (maar kan iemand nog ff uitspellen waar MPC voor staat :confused: )

afijn, ik reed gisteren nog langs mijn lokale muziekboer en zag een ensoniq fizmo in de etalage staan (E 450,-). ik op harmony central kijken en zie daar teksten in de orde van "de volgende synth-klassieker" enzo.

heeft iemand ervaring met dat ding?

btw, de database link op de synth forum home lijkt het niet echt goed te doen, dus sorry als ik een thread over dit apparaat gemist heb.

groeten!

wat ik ervan weet is dat ie er imho foeilelijk uitziet (misschien wel passend bij da goose's interieur-kleur-keuze ;) ) maar wel iets aparts is...beetje wavestation achtige opzet waarmee je hele lang evoluerende pads en soundscapes kan maken...lijkt me dus ofwel iets voor filmcomponisten, ambient-gasten of een leuke bak voor naast een basis-opzet...het schijnt wel dat de voeding van veel fizmos niet helemaal in orde is waardoor je em kan opblazen/verneuken, dus daar moet je schijnbaar ff op letten of er een andere voeding bij halen

Olaf

Welkom op het forum..

En dan nu je vragen:
MPC = Midi Production Centre

De fizmo is een synthesizer die eigenlijk andere geluiden maakt dan de meeste synthesizers. Meer van die padstrings en transient geluiden. Het is volgens mij niet zo'n lead synthesizer. Maar aangezien je al een juno 106 hebt (dikke leads) zou het wel een mooie aanvulling kunnen zijn.
Maar een echte klassieker zal het volgens mij niet kunnen worden.

Iig, veel plezier op het forum en succes me de synths

Re: ensoniq fizmo?

Re: ensoniq fizmo?

Origineel geplaatst door muxer

btw, de database link op de synth forum home lijkt het niet echt goed te doen, dus sorry als ik een thread over dit apparaat gemist heb.

groeten!

als je threads wilt zoeken moet je niet de database hebben maar de button zoeken, helemaal rechts op diezelfde balk :eureka:

En welkom op het forum!

dankiewel,

als het een beetje droog is, denk ik dat ik 'm toch ff ga halen.

Welkom op het forum !!
Ik ben zelf in het bezit van een Fizmo, en er zijn volgens mij bijna geen threads over die synth op dit Forum.
Het is zoals olafmol en bananworld als schreven, evoluerende pads en soundscapes horen bij de Fizmo, transient, ambient of hoe je het ook maar wil noemen lukt prima, leads dus niet.
Hij ziet er inderdaad apart uit, 450 Euro is niet duur voor de Fizmo.
De voeding was bij mijn Fizmo al vervangen, geen punt dus, wel effe navragen als je hem wilt kopen.
Er zitten lekker veel draaiknoppen op de Fizmo, het display is helaas erg klein (4 karakters groot), en de manual stelt niet al te veel voor. Er is ook een Fizmo user group op Yahoo, daar kun je ook effe neuzen.
Of het een klassieker wordt ? Ik zou het niet weten.
Ik werd met name aangetrokken door het feit dat veel mensen deze synth verguisden om zijn looks, en vervolgens leek iedereen een mening te hebben over hoe slecht hij wel niet klinkt, terwijl je hem echt zelf uit moet proberen. (Daarom heb ik ook een OB-12 in mijn setup......)

willkommen ja!

willkommen ja!

Nou welkom op de internetsite waar alle synthnerdjes van nederland tot in de kleine uurtjes rondhangen hehe :engel:
Enneeuh, vertel anders even wat meer over je ervaring met de fizmo als je hem hebt gekocht, wat ik hierzo in deze thread even lees, klinkt wel interessant
Groeteeeen, mauriZe
ps. koele sig.

ik heb 'm vanochtend gehaald, ze wilden er bij de soundshop er vanaf, dus was ie flink afgeprijsd. in het weekend ga ik er ff lekker mee pielen, dan zal ik mijn eerste indrukken melden.

Het probleem van 't ding is niet alleen de adapter, maar ook de voeding intern.
Er zit een spanningsregelaar in waarvan achteraf bleek dat er een fout in de productielijn zat, met als resultaat een vrij hoge faalkans (in dit geval dus resulterend in een gegrillde synth) , maar iemand die een beetje handig is met een soldeerbout kan 'm wel vervangen, zie http://www.nvogel.com/fizmo/regulator.html

Mag ik daar nog aan toevoegen: "welkom"

nou, niet goedkoper dan de eerder genoemde 450,-. maar wel een jaartje garantie, dus dat dekt wat mij betreft het adapter verhaal.

Origineel geplaatst door olafmol
wat ik ervan weet is dat ie er imho foeilelijk uitziet (misschien wel passend bij da goose's interieur-kleur-keuze ;) ) Olaf

haha dies goed bed8 ja ;)

maar goed, weer ontopic... Welkom hierzo...

Back