Hoe krijg ik die hele lage volle kick en bass?

beatmakina

Nieuwkomer
Kan iemand me helpen op dit gebied, ik heb bijna alles geprobeerd denk ik. Maar blijft me een raadsel. Ik heb het gevoel dat het ligt aan het layeren van de kicks en juiste compressoren gebruiken. Kan iemand me iets wijzer maken.

thx

Gebruik een "Distortion"(ik hou toch zo van dat woord he:P) filter en zet de pitch wat lager8~

als dit niet goed is een bass booster of equalizer met de lage frequenties omhoog(maar niet te veel anders wordt het geluid te hard!)

't Begint allemaal met goed basismateriaal. Crap in = crap out. Met andere woorden: Wanneer je slappe sounds gebruikt om mee te beginnen, kun je daar allerlei effecten, eq, filters, etc. op loslaten, maar het zal je 9 van de 10 keer niet helpen. Wanneer je met samples werkt, kan het soms wel werken om sounds te stapelen. bv. Een sample voor de attack van je kick op een sample die de "body" levert.

Dubbel programmeren in cubase (of ander programma).
Kan je ook een hele licht afwijking in maken , klinkt altijd super.
Het hoeft niet altijd moeilijk.;)

Een 808 heeft wel een hele volle kick, zeker met het decay knopje helemaal naar rechts. Dan komt er een lekkere sinus bij. Dus wellicht een sinus aan je bassdrum toevoegen. Herztje of 80. Wel ff checken of de ramen goed in de stopverf zitten. ;-)

Lage kick, koop een Vermona drm :D

Laaaaaaaaaaag

Coooooooool , kan niet beter :okdan::okdan::okdan:
Moet je deze wel toevallig hebben :D

Back