ESI4000 Save Probleem

The Untitled

Ouwe rot
Hallo daar

De mensen in dit topic weten vast wel een antwoord op mn vraag.
Ik heb een esi 4000 voor bij een rm1x, maar ben er nog niet veel mee aan de slag geweest omdat ik meer van de creatieve kant van produceren ben ipv het technische..
Maar goed ik zal en moet er aan geloven.

Mijn probleem is, ik wil iets saven, druk op save maar daar staat de floppy drive geselecteerd, escape.
Druk ik op op drive select en zet het op local, enter.
Druk ik weer op save maar daar staat de floppy drive wéér geselecteerd.
In dit menu heb ik em nog niet op local gekregen, waar ik ook aan draai en druk.
Heb ook nog even geprobeerd om op trigger knop 1 te drukken, maar dan blijft floppy drive staan, en eronder komt not a valid drive te staan..
Wat (the fuck) doe ik fout? :D

dus als ik het goed begrepen heb (en ik hoop van niet)
heb ik hier een fuckin bak van een hoere doos die op verrotte floppy's kan saven, alleen maar om zo mn eigen tunes uit een rm1x te krijgen?!
maarja naderhand was 128mb hardeschijf ook niet veel geweest om op te saven...

het gaat weer met vallen en opstaan.....

welja, je kan er een zip drive aanhangen of insteken
of een harde schijf aanhangen of insteken

alles die met scsi werkt,. met een beetje geluk vind je dit voor 2keer niets..

heb je geen handleiding erbij gekregen?

Ah mn broer is wel aardig handig in dat soort dingen dus dan moet een scsi hardeschijf wel te regelen zijn. :).

Nee ik heb er geen handleiding bij, wel een scsi pc kaart en kabel maar daar heb ik geloof ik niet zoveel aan want ik werk met een laptop.
Wel heb ik de handleiding inmiddels op de e-mu site gevonden :).

zeker eens lezen.. sommige instrumenten zijn nu eenmaal niet te bedienen zonder wat achterliggende kennis (i know, tis lastig, ik lees zelf ook nooit van de eerste keer de manual)

er bestaan wel usb -> scsi kabels enzo voor laptop,
let wel op wat je koopt, niet alles werkt zo super..
is wel enorm handig om sample librarie aan te maken op je computer

handleding kan je d/l op de emu site..
zou ik doen, heb je toch wel wel even nodig.. ook al wijzen veel dingen zich vanzelf.. Mar dingen als zoning, quickzones, presettemplate smaken enzo moet je toch ff leren..

Ik denk ook eigenlijk niet dat je een esi met een interne HD hebt, die zijn vrij zeldzaam denk ik.. Je kan het beste die floppy vervangen voor een interne scsi zip drive, of een interne harddisk nemen en een externe zip drive...

Je hebt iig een scsi harddisk of zip nodig anders kan je geen dsp functies uitvoeren, aangezien de esi eerst een backup wegschijft voor de undo functie.

er bestaan wel usb -> scsi kabels enzo voor laptop,
let wel op wat je koopt, niet alles werkt zo super..
is wel enorm handig om sample librarie aan te maken op je computer
Okee dat is wel goed nieuws.
Op die manier zou ik dus idd een sample librarie kunnen maken op de pc (waar de samples toch vanaf moeten komen).
Die met een usb 2 scsi kabel naar een scsi hardeschijf kunnen zetten.
En de scsi hardeschijf aan de ES4000 hangen.

Je hebt iig een scsi harddisk of zip nodig anders kan je geen dsp functies uitvoeren, aangezien de esi eerst een backup wegschijft voor de undo functie.
Zijn die scsi hardeschijven er ook op maat van de floppy disk die er nu in zit?
Ik heb gister net even lopen zoeken, maar die scsi HD's lijken me toch nog wel aardige bakjes, en het 'moet' ín de esi4000 kunnen.
Met deze spullen wil ik on the road, dus dan moet het ook een beetje on the road compatible zijn..

Heb er zelf ook al eens eerder over lopen na denken om deze spullen weg te doen (rm1x & esi4000).
En voor een mpc500, mpc 1000, electribe sx of misschien een electribe es 1 te gaan.
Want het wordt wel een beetje omslachtig zo allemaal.

Ik zoek iets waar ik mn live acts mee kan doen, waar ik zo samples via usb van mn laptop op het desbetreffende apparaat kan gooien
En zo kan beginnen met het opbouwen van een live set.
Wel aardig om erbij te vermelden dat ik de manier van werken van de rm1x wel chill vind, patterns wisselen, tracks muten/solo-en, beetje transpose hier en daar etc.

Back