Minisynth-jes

Technosaurus Microcon:
microcon2.jpg

In ieder geval mini :)

ik weet niet hoe de blofeld klinkt, maar hij is gebaseerd op eerdere synths als de Q en de microwave. Ik heb zelf een XT gehad en vond die erg goed klinken, vol VA geluid maar vooral ranzig digitaal, lijkt mij prima voor industrial.

De MFB synth I kan ik ook aanraden. Leuk klein apparaat met een erg groots geluid.

Je moet zowiezo een vette distortion kope, of meerder pedaaltjes, aanraders zijn bijv. proco rat, Ibanez ts-09, Boss HM-2, etc

Ja die HM-2 die heb ik ja, die is heel erg vet. Heel erg bruikbaar. Verder heb ik de smalstone die is ook geweldig. Keb een heel arsenaal aan pedalen (vooral EHX) dat doet het altijd goed voor de ranzigheid, beetje (functionele) ruis mag ik wel.

Die MFB I synth zal ik ook een keer uitproberen, ik heb daar al meer over gehoord dat daar ranzige dingen uit kunnen komen. De MFB drumbakkies vond ik in ieder geval niet zo.

@ Hazes: Wat is dat voor synth, die microcon, ziet er wel kek uit... hoe klinktie?

Ik zou voor een DX-200 gaan. Die heeft een sequencer, FM (= schrapende industriele herrie), en het grote voordeel tov de oudere FM bakkies van Yamaha zit er een speciale knop voor FM intensiteit op, wat lijkt op een soort cutoff in het begin, maar op het einde echt in het gebied van bloed-uit-oren kan komen.

Overigens zoek ik er zelf op termijn ook nog een (of een FS1r, maar die valt voor jou zeker uit de boot).

eehhh

de Coron ds120 drumsynth:eureka:

vintagesynth zegt over de microcon dat ie emulates the simple design and sound of classic Roland TB-303 and SH-101 synths.
lijkt me een leuk ding. hier zout ie te krijgen zijn, maar ik kom even niet bij shop. 2e hands nog nooit gezien eigenlijk, ben wel benieuwd wat ze moeten kosten.
en die coron wat is dat voor een drumsynth? die ken ik niet, google ook niet echt geloof ik...

Hoi Krek,

Interessant. Is je muziek ook ergens te beluisteren?

Nog niet, na de vakantieperiode duiken we de studio in om een EP op te nemen (drums, gitaar en zang komen erbij) en dan is alles te beluisteren op onze myspace. Tegen die tijd laat ik het wel weten onder het kopje releases ofzoiets

Verder heb ik inmiddels een DX200 aangeschaft. Erg leuk apparaatje al zeg ik het zelf, value for money!. Je kan er echt weirde sounds mee maken. Erg leuk in combinatie met scheurende gitaarpartijen en de bassen uit me moog. Ook ben ik een klein modulair systeempje aan het beginnen. Wat ook erg helpt voor de industriele sound zeg maar.

Synths als de Nord leads die ik eigenlijk eerder wilde hebben zijn gewoonweg te dun in het geluid (jaja, ik weet dat je er wel gave metalige geluiden uit krijgt, maar het houdt niet stand t.o. het gitaargeweld) Ook de evolver kan me niet bekoren

Ben nog steeds wel benieuwd naar die microcon overigens....

Voor industrial zou ik eerder voor DSI Evolver, Yamaha DX200 of Elektron Monomachine gaan...

De Nords en vele andere VA gaan hiervoor idd te dun klinken...

Blofeld klinkt nogal warm voor een Waldorf te zijn 8). Je kan wel wat distorten maar het blijft toch beschaafd hoor. Lijkt me niet echt iets voor industrial...

De Mopho is in bestelling. Ik heb genoeg gehoord van dat ding om te denken dat ik er wel wat mee kan. De blofeld kon me niet bekoren. Maar de Monomachine???? Dat is toch een trancebak? Ik heb hem nog nooit uit mogen proberen, maar vind het wel een heel interessante bak (vooral de sequencer :{ ) Maar vanwege mijn muziekstijl heb ik hem nog links laten liggen.

er is geen synth voor een bepaald genre muziek!!
je kan elke synth voor elke muziek stijl gebruiken als jij er iets goeds uit kan halen.

Novation Xiosynth

Back