BCR2000 en Cubase 4 Studio

pvn

Nieuwkomer
Deze combinatie krijg ik totaal niet werkend..
Zou toch moeten kunnen om alle Transport functies en mixers te moeten kunnen bedienen, maar volgens mij luistert Cubase niet naar MMC. Wel naar CC maar wat luistert er precies naar wat ?

Bij een LEARN op een rotary (van de Cubase mixer kanaal 1) zet ie een PB erop.. Weird.
Wie heeft meer ervaring met deze combi??

Nooit gewerkt met CB 3... Ik bedoel... ik heb nooit gewerkt met Cubase 3..

Laatst gewijzigd:
werkt prima hoor, bij mij in ieder geval. Nu gebruik ik hem niet voor de transport functies (daar heb ik een alphatrack voor) maar wel voor bv. de sends en eq. instellingen (vind ik persoonlijk iets te omslachtig met de alphatrack). Geen probleem.

hoe heb je de bcr aangesloten, via midi of via usb ? Ik heb hem via usb aangesloten, vervolgens als generic remote definieren in cubase en voila....

Ronald

Ook via USB en ook als Generic Remote gedefineerd..
Ik wil bv de mixer in Cubase kunnen bedienen, maar helaas.. Transport zou ik ook zeer handig vinden, maar ook hier niets.
Met SoundForge 9 werkt het overigens wel prima, dus Midi-gewijs gaat er niets mis. Kan je 's een screendump geven van jouw General Remote instellingen ?

je weet, neem ik aan, hoe het werkt in cubase: het definieren van een generic remote ? Dus eerst in het bovenste window zorgen dat je alle (draai) knoppen correct heb gedefinieerd (bv. met de learn functie) zodat cubase weet welke knoppen er zijn en wat voor signalen deze uitsturen en daarna in het onderste window voor elke knop de functie opgeven. Ook de mixer functies kun je hier opgeven, dat moet geen probleem zijn.

Als ik weer achter m'n studio pc zit, zal ik even onderzoeken hoe ik het heb opgezet (is alweer een tijdje terug).

Yep, ik weet ongeveer hoe het werkt, maar de vraag is natuurlijk of ik het goed heb gedaan..
Is het wel mogelijk om ook de Transport erbij te configureren? Dat is voor mij redelijk essentieel..

Aha!!

Aha!!

Believe it or not, maar ik krijg het werkend.. Als ik een device aanmaak, gooit ie 'm op midi 1-8. Bij een tweede Generic Remote op VST.. En daar werkt het nu feilloos! Zelfs de Transport (tip: zet automation OFF bij je transport).

Thanx voor het meedenken!

Back