303 32stepseq in NM g1 patch

sjeijk

®
Heb naar aanleiding van de bassline draad een 303 in mn nord modular g1 gepatcht. Zie en luister bijlage. (public energy)

Mijn vraag is of nm g1 bezitters misschien even kunnen luisteren en tweaken om t geluid beter te krijgen. Lijkt me tof.

verder is commentaar van niet nmg1 bezitters natuurlijk ook welkom.

youtuup >> http://nl.youtube.com/watch?v=HmLh-gjUKps&feature=related

groets Sjeijk

Attachments

• 32step303.mp3
    490,5 KB · Bekeken: 82
  • 32step303.pch
    3,2 KB · Bekeken: 98
En hier voor de G2....ook de demosoftware.

Attachments

• 32step303.pch2
    5,4 KB · Bekeken: 108
Het lijkt iig in de verste verte niet op een 303.

Ik ben vanaf nul begonnen.
Het is niet mogelijk om exact de 303 na te doen met een Nord Modulair, maar je kan wel een erg leuk acid geluidje ermee maken.

Hier is mijn NM 303 geluidsfile.

En de patch zit in de bijlage.

Ik zal proberen om sjeijk z'n sequence erin te stoppen.

Attachments

• TB-303.pch
    4,3 KB · Bekeken: 107
Wat is hier eigenlijk special NM G1 of G2 aan?
M'n MicroModular Editor kan hem ook gewoon inladen (heb er alleen ff geen Micromodular aanhangen....)

Niks lijkt me, behalve het feit dat een G2 een paar modules van de G1 niet heeft omdat die nog steeds niet zijn geport, dacht ik.

Awel, maar ik heb een micromodular 'classic'
De NordModular is tot op heden totaal zeven typen in twee series gemaakt, de Classic en de Generatie2. Beide machines zijn niet compatible. De typen: Classic - NordModular Key, NordModular Rack en de Nord Modular Micro; G2 - NordModular G2, NordModular G2X, NordModular Engine en G2Demo, die als freeware draait op je eigen computer.
Hoewel de twee groepen veel op elkaar lijken, bijvoorbeeld ze zijn allemaal rood ;), zijn er opmerkelijke verschillen, vooral in het geluid als gevolg van de DAC's. TB303 emulaties zijn op de Classic beter dan op de G2.

Wout

Inderdaad, maar dit is puur een naam van de gebruikers. Komt omdat G1 en G2 meer op elkaar lijken dan "Classic" (nog zo'n gebruikersnaam) en "G2".

Eigenlijk is het dus gewoon Nord Modular en Nord Modular G2, maar "Classic" en "G1" zijn duidelijker.

Nog effe wat getweekt.
Nu zit er een 4 pole filter op met de 1e pole 1 octaaf hoger, dat is bij de echte 303 ook zo. Alleen is de resonantie in het hoog niet meer zo mooi.
En ik heb nog 1 verandering aan het loopje zelf gemaakt, 1e noot 1 octaaf omhoog zodat er een glide in komt.

Wie kan er nog wat aan prutsen? Kalusi zeker, want die zei dat het niet eens leek op een 303. Of staan de beste stuurlui weer aan wal?

Geluidsfiletje en G1 patch
(kon geen bijlage maken)

Uiteraard lijkt het niet op een 303, die zijn zilverkleurig en een Nord Modular is rood ;)
Zelf vind ik het eigenlijk totaal niet belangrijk of het wel echt als een 303 klinkt of niet: de meeste luisteraars weten niet eens wat een 303 is laat staan dat ze het verschil kunnen horen.

Back