sysex/checksum (modulo 128 sum)

cult45

011110111000
Wat houdt "modulo 128 sum of all data bytes" in?

Ik heb wat gezocht en vermoed dat dit het is:

Calculating the checksum follows a simple formula which is easily learned and applied. Following this formula will gaurantee correct checksums:

1. Convert the hex values to decimal.
2. Add the values together, but if the answer to any sum exceeds 127 then subtract 128.
3. Subtract the final answer from 128.
4. Convert the resulting value back to hex and use as the checksum.

Klopt dit?

En kan de checksum om een bepaalde deel van de string gaan of gaat ie altijd om de hele string?

****laat maar..Heb hem al. Alleen een bepaalde gedeelte dus.

Sysex is voor mij echt een liefde/haat relatie. Dagen lang piekeren en erachter komen dat je 1 klote getalletje mis had.

Laatst gewijzigd:
Momenteel bezig met een Elka em-22. Leuke bak maar klote editten. Ik hoop nu in max/msp een editor te maken. Gisteren de doorbraak toen het lukte om een gedumpte preset terug te schrijven met een andere naam in de lcd. :mexico:

en jij?

Ondertussen alweer zo'n 20 jaar geleden software geschreven. JX-8P Editor/bankmanager en een Dumpprogramma. Het dumpprogramma heb ik geschreven omdat in de Duitse Keyboards vermeld werd dat een bulkdump van een Wavestation te groot was en daarom beter niet gebruikt moest worden. Korg maakte geen gebruik van een checksum, dus heb ik een eigen manier van controle bedacht. Ook heb ik vrij veel mixermaps voor Cubase gemaakt. Soms in opdracht.......

toe maar! Ja, als je betaald mixermaps maakt zal het eerder een liefde relatie worden.

Back