laptopvoeding ruis

LastResort

dat was al zo........
hoi, ik heb een laptop om mee te produceren, aan het begin rechtstreeks aangesloten op mijn krk's.

Nu had ik het probleem dat als ik de voeding van de laptop aansloot een circus van computernoise ontstond.

dus ik denk ik koop een mooi asio usb geluidskaart (emu tracker pre) en is dat opgelost...maar nee...nogsteeds aanwezig.

Nu is het met ongebalanceerde jacks aangesloten,

nu is mijn vraag: als ik het gebalanceerd aansluit is de computernoise dan weg? of niet? ik heb geen mogelijkheid om mijn laptop geaard aan te sluiten.

Of is er een kaart die dit sowiezo weg haald?

kaart is btw usb powered

probeer de laptop en de speakers eens op een verschillende stroomgroep aan te sluiten, dat moet werken.. volgens mij was er ook nog een andere oplossing maar dit staat in 1 van de meerdere threads die er al over zijn

Je zou kunnen proberen er een 1-op-1 (Line-)trafo tussen te zetten.
Dan zorg je er namelijk voor dat je audio wel gewoon wordt doorgegeven maar eventuele gelijksspanningsresidu'en worden tegengehouden.
Ik kan je niet de zekerheid geven dat dit de oplossing is maar ik heb diverse trafo-aanpassingen op de plank liggen om bepaalde problemen te teckelen.

Ik heb m'n laptop op een ander stopcontact aangesloten....

"Zo'n laptop voeding knipt in de 220v spanning,
da's ni meer met een transfo..." (Of toch wel ???)

HAd m op een ongeaard stopcontact, maar denk dat het probleem was dat de stekkerdoos wel geaard was en zo toch nog met aarde met elkaar contact maken. nu idd op een andere stopcontact en nergens meer last van...thnx!

alleen kut dat de emu tracker pre geen volume knop heeft voor mijn speakervolume te regelen.........dat wordt omruilen voor een andere

Back