Gevraagd: servicemanual JX-8P of JX-10

organix

Synth DIY Goeroe
Zoals de titel al zegt, ik ben dus op zoek naar de service manual van de JX-8P of JX-10. En dan vooral de leesbare versie... kan iemand van de synthforum familie mij daar aan helpen? ik heb zelf de servicemanual van de MKS-70 (JX-8P rack), maar daarvan zijn de componentnamen / waarden vrijwel onleesbaar geworden door het inscannen.

Per PDF of een hardcopy maakt mij niet zoveel uit (in het laatste geval vergoed ik natuurlijk de kosten).

Ik heb evt. als tegenprestatie een aantal service manuals op papier of PDF.

Dank :)

Servicemanual... niet de ownersmanual.

Maar toch bedankt voor je reactie ;) (al was dat ruime aanbod van manuals op de rolandsite mij al bekend)

Hij is op zoek naar de service manuals, niet de user manuals. Overigens staat op de NL site alleen de user manual van de JX8P, niet die van de MKS70 of JX10. Ik heb wel een 11.9 MB pdf RolandMKS-ServiceNotes.pdf document (volgens mij van de engelse Roland site) maar daarop zijn de kleine letterjes van het schema niet echt best te lezen. Al eens direct bij Roland Benelux gevraagd ? Ze zijn heel hulpvaardig en je wellicht terwille omdat het om zo'n oude bak gaat. Wat is er mis met de JX10?

Hij is op zoek naar de service manuals, niet de user manuals. Overigens staat op de NL site alleen de user manual van de JX8P, niet die van de MKS70 of JX10.

Inderdaad :)

Ik heb wel een 11.9 MB pdf RolandMKS-ServiceNotes.pdf document (volgens mij van de engelse Roland site) maar daarop zijn de kleine letterjes van het schema niet echt best te lezen.

Ja klopt, ik heb precies dezelfde PDF. Sommige delen van het schema zijn erg onleesbaar.

Al eens direct bij Roland Benelux gevraagd ? Ze zijn heel hulpvaardig en je wellicht terwille omdat het om zo'n oude bak gaat.

Nee dat niet. Ik kan de servicemanual opzich ook wel bestellen bij Mark Glinsky's Manual Manor. Daar heb ik goede ervaringen mee. Maar ik dacht, laat ik het voor de zekerheid eerst hier op synthforum eens vragen.

Wat is er mis met de JX10?

Niets :) sterker nog... ik heb niet eens een JX-8P of JX10 (helaas). Het gaat bij mij puur als inspiratie voor zelfbouw synthesizers qua techniek.

Gefeliciteerd! :okdan:

Als het een PDF is, zou je dan ook vriendelijk willen zijn om een link ernaar te posten, dan hebben JX-10 eigenaars (zoals ik) er misschien
ook nog wat aan. :geslaagd:

:okdan:

Jammer dat ie niet van een JX-10 is, maar veel onderdelen zullen wel overeenkomen.

Zeer bedankt :mega:

Deze: RolandPG800-ServiceNotes.pdf had ik overigens zelf al.

Laatst gewijzigd:
Hoi,

Er is een defecte jx10 onderweg naar mijn stulpje 8~
Kan er mij iemand aan een service manual helpen ?
Misschien wat repair tips, er zijn een aantal toetsen dood.
Schoonmaken vermoed ik8D

thx

Vic

Er zijn diverse plekken op het web waar je de JX-10 service manual kunt downloaden. Daar heb je alleen niet zo veel aan, want die komen oorspronkelijk allemaal van dezelfde bron en zijn onvolledig gescand. Van de grotere en belangrijke schema's is alleen 1 A4tje gescand, terwijl het in het echt lange, uitvouwbare lappen zijn. Bovendien ontbreken ook alle test- en afregel-instrukties. Zo goed als waardeloos dus. :(

yep, haddik ook al gezien.
speaking of................

wie heeft er een ir3r05 chippie liggen, of nog mooier , een inten schema van het ding.

groetne,
jeroen

Back