Ban voor forumlid mono-poly

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
words from the man himself http://modular.googlepages.com/

:dubbel:

ja hoor, dat is mono ;)
en zo te zien had hij nog neit eens alle kutbelgen genoemd.

ik snap ook wel waarom hij er de pest in heeft. sommige moderators zijn wat strenger voor de een dan voor de ander. en ook oplichters worden hier niet gebanned hoor. alleen oproerkraaiers. er zijn hier al heel wat mensen impliciet of expliciet afgezeken, van binnen of buiten het forum, waar de moderators geen moeite mee hadden. het hangt er een beetje van af wie het doet en soms, over wie het gaat. of het nou avondeten of synthforum is: ik hou niet van kliekjes.

maar een chat hacken om toch maar je privéberichten te kunnen lezen... QUOTE]

hoe en wat? ben nieuwsgierig.

overigens is of jij het geen groot verlies vindt, natuurlijk geen criterium. ik had nog nooit van jou gehoord, dus als jij gebanned zou worden, zou ik dat niet als verlies ervaren, maar dat neemt niet weg, dat het voor mij niet hoeft, zo'n ban.

ik zou graag nog willen verwijzen naar Johannes 7:53 - 8:11
mijn favoriete bijbelpassage (die ik zelf ook regelmatig herlees om weer eens lering uit te trekken.)

en als het om fatsoen gaat, gooi dan de tent maar dicht, of hou m open voor de anderhalve man en paardekop die dan nog overblijven.

en als ik hem mag geloven heeft deze thread weinig nut, hij wil namelijk niet eens meer terug op het forum.

dat heeft ie mij ook gezegd, maar daar geloof ik helemaal niiks van!

Blijkbaar weet jij waarom hij geband is, aangezien hij 'overdreven' is.

Ik ga hier niet uitleggen en ons verdedigen waarom hij geband is. Er worden heel vaak mensen tijdelijk geband. Mooi woord dat 'tijdelijk'.. Na een tijdje kan ie zo maar weer eens terug zijn.

Maar goed.. mensen op het internet raken weer meteen in paniek.

Ik kan beter mieren gaan tellen, dat is zinvoller dan hier op het forum rondhangen. :mexico:

hey jeroen,

ik raak niet in paniek hoor.. en jij ook niet :)

maargoed, voor mij is een ban een ultieme maatregel.. bv. oplichters die ban je.. of mensen die met een honkbalknuppel naar sf-meetings komen, die ban je ook...

maar met mensen als mono/poly denk ik altijd.. ach het is gewoon een boer zo nu en dan, maar als je z'n opmerkingen met een korrel zout neemt valt het allemaal wel mee. bovendien vind ik het ook een beetje zielig voor hem dattie nou niet meer op het forum mag..

:luv:

Leuk allemaal.
Maar past wel in de tijdgeest van algehele malaise.
Misschien kunnen we er een film over maken.
Of een tegenfilm.

maar een chat hacken om toch maar je privéberichten te kunnen lezen... QUOTE]

hoe en wat? ben nieuwsgierig.

overigens is of jij het geen groot verlies vindt, natuurlijk geen criterium. ik had nog nooit van jou gehoord, dus als jij gebanned zou worden, zou ik dat niet als verlies ervaren, maar dat neemt niet weg, dat het voor mij niet hoeft, zo'n ban.

ik zou graag nog willen verwijzen naar Johannes 7:53 - 8:11
mijn favoriete bijbelpassage (die ik zelf ook regelmatig herlees om weer eens lering uit te trekken.)

en als het om fatsoen gaat, gooi dan de tent maar dicht, of hou m open voor de anderhalve man en paardekop die dan nog overblijven.

Toch vreemd dan hoor, ik heb al tal van keren via pb contact met je gehad, maar goed ik begrijp dat een handelaar zoiets niet gaat onthouden :)
Trouwens begrijp ik je reactie niet, heb ik iets over jou gezegd misschien?
Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat mono de chat al eens gehacked heeft en me mijn privéberichten zo kon navertellen... DAT is voor mij genoeg voor een ban. Wat ie over belgen zegt boeit me geen seconde.:doei:

Okee, ik kan dus volgens mono in de stront zakken.
Ik vraag me af of hij het meent, want het gaat nergens over. Misschien heb ik me dan in mono vergist.

Wij hebben nog nooit een profiel weggegooid en alle posts weggegooid en dat doen we ook om een reden.

Misschien moet mono een glaszetters bedrijf beginnen want eigen ruiten in gooien kan ie als de beste.. Ik ga rustig verder met iets zinnigs ipv een stelletje kinderen te woord staan.

Ongelooflijk dit..

.
euh, had jij niet 2 strafpunten laatst waar je het niet mee eens was? :confused:

Ja en mag een ander die dan niet krijgen.. als ik ze krijg dan een ander ook :D
Ik zeg er tevens bij dat ie terug mag maar dat hij er lering uit trekt, ik heb er ook lering uit getrokken, zal voortaan beter op mijn woorden letten...
Los van het feit of hij (of ik in mijn punten geval) gelijk heeft of niet.

Ja en mag een ander die dan niet krijgen.. als ik ze krijg dan een ander ook :D
Ik zeg er tevens bij dat ie terug mag maar dat hij er lering uit trekt, ik heb er ook lering uit getrokken, zal voortaan beter op mijn woorden letten...
Los van het feit of hij (of ik in mijn punten geval) gelijk heeft of niet.
Jij hebt er inmiddels nog maar eentje. Was inderdaad een misverstand.
Voor ons is het ook nieuwe functionaliteit.

Overgins neemt mono de telefoon niet op. Ook jammer, want via het internet communiceren is niet echt ideaal zeg maar.

Toch vreemd dan hoor, ik heb al tal van keren via pb contact met je gehad, maar goed ik begrijp dat een handelaar zoiets niet gaat onthouden :)
Trouwens begrijp ik je reactie niet, heb ik iets over jou gezegd misschien?
Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat mono de chat al eens gehacked heeft en me mijn privéberichten zo kon navertellen... DAT is voor mij genoeg voor een ban. Wat ie over belgen zegt boeit me geen seconde.:doei:

kijk dat bedoel ik nou! ik was absoluut niet boos naar je, wilde ook helemaal niet die indruk wekken. voelde me helemaal niet aangesproken, ik was alleen nieuwsgierignaar dat hacken van de chat of zo (hoe werkt zoiets en wat kan je ermee? - en zou mono dat echt kunnen?) en ik wilde als voorbeeld aangeven (en daarbij gaf ik als voorbeeld dat ik jou niet kende) dat het er niet zoveel toe doet of iemand ander shet als een verlies ervaart. het gaat om de manier waarop dingen gebeuren en waarom die dingen gebeuren. wat ik bedoelde te zeggen is dat ik 3-kwart van de forumleden helemaal niet zou missen (ik lees alleen de onruststokers) maar dat dat er niet toe doet.

en dat onschuldige bericht valt bij jou al verkeerd en levert een stekelige reactie op, smiley's ten spijt. zie je nou hoe makkelijk zoiets gaat/ontspoort?
nog even en we hebben allebei een ban.

Jij hebt er inmiddels nog maar eentje. Was inderdaad een misverstand.
Voor ons is het ook nieuwe functionaliteit.

Overgins neemt mono de telefoon niet op. Ook jammer, want via het internet communiceren is niet echt ideaal zeg maar.

Ja, een beller is sneller!

ik hoop dat je hem nog te pakken krijgt.. dat scheelt misschien een hoop ellende

voor alle stresskippen, draai effe een jointje: :peukie:
of ga een track maken ;)

Okee, ik kan dus volgens mono in de stront zakken.
Ik vraag me af of hij het meent, want het gaat nergens over. Misschien heb ik me dan in mono vergist.

Wij hebben nog nooit een profiel weggegooid en alle posts weggegooid en dat doen we ook om een reden.

Misschien moet mono een glaszetters bedrijf beginnen want eigen ruiten in gooien kan ie als de beste.. Ik ga rustig verder met iets zinnigs ipv een stelletje kinderen te woord staan.

Ongelooflijk dit..

mooi volwassen gesproken jeroen. en wat fijn dat je weer verder gaat met zinniger dingen. geen wonder dat jij moderator bent en ik niet. chapeau.

de kleuterclub die naar willekeur baas speelt en strafpuntjes uitdeelt en naar hartelust bant, elke discussie eerst probeert met flutargumenten aan te komen en als die geen steek houden, een thread gauw sluiten, dat is zinnig bezig zijn.

Klopt, is nogal emotieloos of je emoties worden niet goed begrepen. Telefonisch is beter en persoonlijk nog beter.

Bedankt dat ik een kind genoemt wordt. Gelukkig zijn de mods niet generaliserend en op de persoon spelend...Ik wou dat ik dat stadium ooit nog eens bereik.

Vreemd dat machtmisbruik niet gewaardeerd wordt door de oude (en inmiddels ook wat nieuwere) garde....

De 1e en 2e post die je doet JohnnyB, ik ken je voor de rest niet en heb je ook nooit wat gePB ofzo geloof ik, maar ik moet het toch even kwijt. Vind je het eigenlijk wel leuk op het forum en in de hoedanigheid als moderator? Ik krijg het gevoel ook bij een andere mod die kleuren in de ban doet in de chat (????)

Ik heb veel waardering voor het forum maar er moet gewoon niet zoveel op de pik getrapt gevoeld worden en wezen. Ja toch ?

Om even een lans te breken voor mods in het algemeen en deze mods in het bijzonder: het is zwaar werk, want er gaat veel tijd in zitten en krijgt er werkelijk geen barst voor terug behalve gezeur want zodra je in moet grijpen is er altijd minstens 1 partij op z'n teentjes getrapt -je kunt het dus nooit goet doen. Ik heb dus veel respect voor mensen die dit jaar-in-jaar-uit doen en blijven doen. Blijkbaar zijn ze ook nog 'ns wel zo goed in wat ze doen, dat het gemiddelde lot van een internet forum (nl. na ca. 1 jaar doodbloeden vw. alle spam, trolls, n00bs, etc.) dit forum bespaard blijft; sterker nog, het is een nog steeds een hartstikke nuttig forum, dat bijv. ook altijd snel bovenaan komt in Google als je iets specifieks zoekt. Dus: :okdan: aan de mods. Verder is dit natuurlijk ook op conto van m.n. regulars te schrijven, want die leveren die content aan.

Ik vind het dan ook vervelend en onterecht om te zien dat mensen het dan toch nodig vinden om een nogal kinderachtige (of zelfs ronduit en onverholen onbeschofte) manier de mods aan te vallen (want dat is het), gevoed door een akkefietje dat ze zelf 'ns met de mods gehad hebben, of niet. Voor die mensen: zoek toch alsjeblieft een ander forum. Je hoeft niet lid te zijn van dit forum en bij het aanmelden is het duidelijk genoeg dat er mods zijn, dat die bepaalde regels nastreven en dat als je je daar niet aan houdt, er (uiteindelijk!) consequenties aanhangen. Wees dan ook zo volwassen om daar niet keer op keer over te gaan zeiken, zeg. Het is net zoals in het echte leven (*gasp*): als je wilt delen in de opbrengsten van een community, moet je er ook iets aan bijdragen en je conformeren aan de regels van die community.

Met iemand als mono-poly die het blijkbaar nodig vind om de chat te hakken om priveberichten (z'n eigen en andersmans) te bekijken en die een zwaar gefrusteerde tekst op z'n eigen site kwakt, heb ik dan ook geen medelijden. Het is niet zijn forum, lijkt me. Als hij dit forum zo'n belangrijk onderdeel van z'n leven is, had hij al vele malen de kans kunnen grijpen om deze ban te ontlopen, want hij is vaak genoeg verzocht om zich anders op te stellen, lijkt me. Dat neemt niet weg dat het jammer is dat iemand met dergelijke kennis en ervaring die niet meer met dit forum kan delen, maar gezien de vitriool die Dennis bijna vol-continu meende te moeten spuien, weegt dat voor mij niet op tegen hem "ont-bannen" -en inderdaad, dat is mijn persoonlijke mening die je rustig naast je neer kunt leggen.

My $0.02...

En helaas is ook deze draad weer beland in het wellus nietus domein.

@Meinte37:

Als je consequent bent en de regels ondoorzichtig toepast valt het allemaal wel mee. Ik heb respect voor de tijd en moeite die de mods en admin in dit forum steken hoor. Zonder hun geen forum. Echter verbaas ik me er wel vaak over hoe moeilijk men het zichzelf in deze functie maakt.

Als je regels volgt en sancties oplegt communiceer dat dan, en maak duidelijk dat bepaald gedrag niet kan. En doe dit consequent, dus niet soms wel en soms niet. Op een gegeven moment ontstaat dan een situatie waarbij iedereen weet wat wordt getollereerd en wat niet en wordt modereren opeens weer een heel leuke functie. Het is niet makkelijk, maar als je de taak op je neemt weet je ook dat het niet altijd koek en ei is, anders zouden er geen mods nodig zijn.......

Flikker jij nou maar lekker op naar een gitaarforum!

eindelijk weer eens wat om te lachen.

meinte mag natuurlijk ook op synthforum blijven, maar ik ben het ook niet met je eens: bot gezegd: algemeen quasi genuanceerd geneuzel. op zich allemaal waar (tenminste, heeft mono echt de chat gehackt?) maar je verwijt over lullig doen naar mods vanwege een akkefietje, bijvoorbeeld, kan je dus ook gewoon omdraaien. veel mods vergeten ook niet licht.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back