Om even een lans te breken voor mods in het algemeen en deze mods in het bijzonder: het is zwaar werk, want er gaat veel tijd in zitten en krijgt er werkelijk geen barst voor terug behalve gezeur want zodra je in moet grijpen is er altijd minstens 1 partij op z'n teentjes getrapt -je kunt het dus nooit goet doen. Ik heb dus veel respect voor mensen die dit jaar-in-jaar-uit doen en blijven doen. Blijkbaar zijn ze ook nog 'ns wel zo goed in wat ze doen, dat het gemiddelde lot van een internet forum (nl. na ca. 1 jaar doodbloeden vw. alle spam, trolls, n00bs, etc.) dit forum bespaard blijft; sterker nog, het is een nog steeds een hartstikke nuttig forum, dat bijv. ook altijd snel bovenaan komt in Google als je iets specifieks zoekt. Dus:

aan de mods. Verder is dit natuurlijk ook op conto van m.n. regulars te schrijven, want die leveren die content aan.
Ik vind het dan ook vervelend en onterecht om te zien dat mensen het dan toch nodig vinden om een nogal kinderachtige (of zelfs ronduit en onverholen onbeschofte) manier de mods aan te vallen (want dat is het), gevoed door een akkefietje dat ze zelf 'ns met de mods gehad hebben, of niet. Voor die mensen: zoek toch alsjeblieft een ander forum. Je
hoeft niet lid te zijn van dit forum en bij het aanmelden is het duidelijk genoeg dat er mods zijn, dat die bepaalde regels nastreven en dat als je je daar niet aan houdt, er (uiteindelijk!) consequenties aanhangen. Wees dan ook zo volwassen om daar niet keer op keer over te gaan zeiken, zeg. Het is net zoals in het echte leven (*gasp*): als je wilt delen in de opbrengsten van een community, moet je er ook iets aan bijdragen en je conformeren aan de regels van die community.
Met iemand als mono-poly die het blijkbaar nodig vind om de chat te hakken om priveberichten (z'n eigen en andersmans) te bekijken en die een zwaar gefrusteerde tekst op z'n eigen site kwakt, heb ik dan ook geen medelijden. Het is niet
zijn forum, lijkt me. Als hij dit forum zo'n belangrijk onderdeel van z'n leven is, had hij al vele malen de kans kunnen grijpen om deze ban te ontlopen, want hij is vaak genoeg verzocht om zich anders op te stellen, lijkt me. Dat neemt niet weg dat het jammer is dat iemand met dergelijke kennis en ervaring die niet meer met dit forum kan delen, maar gezien de vitriool die Dennis bijna vol-continu meende te moeten spuien, weegt dat voor mij niet op tegen hem "ont-bannen" -en inderdaad, dat is mijn persoonlijke mening die je rustig naast je neer kunt leggen.
My $0.02...