• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Kurzweil k2000vpr V3

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

nick nova

Resonator
- software-upgrade en sounds van k2500
- scsi-kabel en ext. harddisk (1gB)
- extra cd's met sounds en tools
- verschillende handleidingen
- mooi exemplaar

Vaste prijs 800 euro.

Attachments

• kurzweil_k2000vprm.jpg
    kurzweil_k2000vprm.jpg
    21,2 KB · Bekeken: 106
Kopen dat ding

Kopen dat ding

Ben je werkelijk geïnteresseerd in vele vormen van synthese,ongekende
flexibiliteit, een ongeëvenaard geluid dan is dit een interessante optie.
Zitten de orchestral en contemporary ROMmetjes d'r in en de SIMMETJES
(max 64MB)??

Van harte aanbevolen,

ISPdeRuiter

P.S. Nick, kocht u reeds een K2600? En bevalt ze?

Thanks ISP,

Ja is inderdaad kwa mogelijkheden niet te evenaren.
Je kan echt OVERAL een midicontroller aan hangen, je kan samples via scsi inladen en daar de volledige synthese op los laten, utilities en soundbanken zijn overal te vinden, de VAST-synthese is mega flexibel. Gezien de complexiteit is de interface ook intuitief te noemen. Je kan zelf een Harddisk inbouwen, lees gewoon de reviews eigenlijk.

De reden waarom ik hem wegdoe, is dat ik een modulair systeempje heb gekocht en ik al genoeg ingewikkelde spullen heb. Ik zoek iets meer voor de raap.

Geen ROM's ingebouwd, Ram is ook ni uitgebreid (slopen uit een oude computer, geen uitzonderlijk meuk). Er kan als het echt, echt moet nog ietsies van de prijs of ruilen mag ook,

Ken

Ja, ze zijn bijna net zo uitgebreid en ingewikkeld als een K2600R. Alleen geschikt voor mensen die er geen bezwaar tegen hebben veel tijd in het brute beest te steken.

Maar naast mij nog maar weinig anderen die weten wat dit beest kan, vandaar dat ik er zelf ook niet vanaf kom =(

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Ja, ze zijn bijna net zo uitgebreid en ingewikkeld als een K2600R. Alleen geschikt voor mensen die er geen bezwaar tegen hebben veel tijd in het brute beest te steken.

Volgens mij is dat nu net de reden waarom veel mensen deze toestellen links laten liggen. Wellicht schrikt de leercurve toch veel mensen af, mijzelf incluis ;) . Aan de prijs zal het alvast niet liggen want slechts 700 EUR is voor zoveel geluidspotentieel zeker niet veel. Ook de marketing van Kurzweil is niet te vergelijken met de 'grote' jongens. Iedereen wil blijkbaar een JP8000 of een Clavia Nord III of Triton want dan ben je pas echt 'goed bezig' en wordt je au serieux genomen :stupid

Het lijkt wel net of de 'Millet-rage' ook rondraast in de muziekwereld, erbij horen wil zeggen dat je de juiste basketsloefkes,... moet dragen ;)

Er zitten meer dan duizend hoge kwaliteitspresets in, dus je hoeft niet te editten als je wil. Als je wat wil editten kan je dat heel nauwkeurig. ELKE parameter is midicontrolleerbaar (en dat zijn er bereveel). En alsof dat niet genoeg is, kan je gaan samplen en daar de meest uitgebreide synthese op los gooien die er gemaakt is.

De Kurzweils zijn logischer en overzichtelijker dan de meeste synths;
en altijd volledig backward compatible. Heb je deze geleerd dan
kan je ook de K2661 bedienen/programmeren.
Is deze eigenlijk versie 3.87?

ISPdeRuiter

Kop op, jôh!

Kop op, jôh!

Zoals ik al elders heb vermeld kan een Kurzweil niet verkocht worden.
Misschien is dit maar beter ook, je zou hem kunnen gaan missen.
Je kunt er ook nog wat opties bij kopen; bv. de sampler, check eens
of die voor de k2000 ook de livemode ondersteunt met 64 MB geheugen
kan je dan via de sampler alles in je studio door de VAST van je K2000
heen trekken. Leuk hè?!

& d'r zijn zoveel leuke programma's op het net te scoren; ik heb net 'n CD gebrand
met 290 MB aan programma's en samples van het net alemaal Kurzweil (alhoewel een
paar soundfonts omgezet met Awave). Je kan ook lekkere Keymapjes maken met
de Wav2Kurz software van uw landgenoot Bart Lemaire.
Visiteer eens: www.sonikmatter.com of k2users.org/k_hot.htm
En de ROMblocks erin stoppen: nog meer samples van Kurzkwaliteit staan altijd
voor je klaar. Omdat de K2661 een gat in de markt gaat vullen voor lichtgewicht
Kurzsynths zouden er wel eens een hoop losse K2000 onderdelen op e-bay en marktplaats
te recht kunnen komen .
& via de insertiepunten v.d. outputs kan je de effecten v.d. digichip benutten
voor je andere apparatuur (alleen maar wat send/return TRS-kabeltjes (laten)
maken.

Nou, weest gegroet!

ISPdeRuiter-Kurzsultancy

Oke Nick dit is mijn ruil:

Ensoniq SQ1 Plus Synthesizer + een

8 Track Pro Multi Tracking Soundcard Full Duplex

+ 100 euro en je bent van de k2000 af...

Ik hoor het wel.

http://home.wanadoo.nl/mwrene2/opruiming/studio.htm

Ik heb er al 1 maar ik zoek nog een tweede maar helaas geen geld
dus bij deze weg een ruil.

Dit heb ik niet nodig:

- scsi-kabel en ext. harddisk (1gB)
- extra cd's met sounds en tools
- verschillende handleidingen

Laatst gewijzigd:
=(

Boehoe. Dan zit ik met een sq1 waar ik niks mee kan aanvangen, een geluidskaart die ik helemaal ni nodig heb, 100 euro die binnen de week erdoor gezopen is en overschot samplecd's en handleidingen van een synth die ik ni meer heb + een gevoel van een ongelukkige deal....

Origineel geplaatst door nick nova
=(

Boehoe. Dan zit ik met een sq1 waar ik niks mee kan aanvangen, een geluidskaart die ik helemaal ni nodig heb, 100 euro die binnen de week erdoor gezopen is en overschot samplecd's en handleidingen van een synth die ik ni meer heb + een gevoel van een ongelukkige deal....

:D :halleluja :okdan:

Hijs feijn... Ik had je ook gelijk voor gek verklaard als je dat had gedaan. Weet je Nova, je zit misschien wel met hetzelfde probleem als ik :biertje:
Ik denk dat als ik m'n mpc4000 al lang en breed heb, m'n Kurzweil er nog staat...En het verotte is dat "ISP" nog gelijk heeft ook. Nu wil ik er vanaf, straks heb ik spijt, maar gelukkig wil niemand hem hebben, zoiets heeft hij gezegd. Dan zal het wel een geluk bij een ongeluk heten... :biertje:

Oke daar gaan we weer 150 Euro + een kratje bier + 3 meter trekdrop.
kijk dat is pas een aanbieding.

Kop op, Nick, houdt de rug recht

Kop op, Nick, houdt de rug recht

zie thread Kurzweil K2600R

Dank U,
ISPdeRuiter

Een of andere gozer bood me botweg 200 euro, met bijhorend mailtje, waarin ie aanhaalde:

"gezien de leeftijd van het kurzweilkeyboard en zijn huidige staat..." (btw hij is perfect in orde en het is een vpR, dus een rack)

"...Lijkt me dit een zeer gerechtvaardigde prijs..."

Jezus.

Nick, ISP heeft eigenlijk echt gelijk. Ga er nog maar eens voor zitten. Zeg me heel eerlijk welke workstation mooier klinkt dan een Kurzweil?
Ik heb hier thuis ook nog een Triton en een EX-5 staan. Geen van beiden komt in de buurt. Mensen die dit soort bedragen bieden weten bij voorbaat al dat ze hem niet krijgen. Mocht je zo stom zijn om hem voor dat geld wel weg te doen spelen ze er even mee en verpatsen ze hem zelf voor 400. Ver onder de prijs (vind jou genoemde 800 al een mooie prijs) maar steken ze toch snel 200 extra weg.

Er zijn mensen die 350 euro bieden voor een Mackie SR32.4 VlzPro... te gek voor woorden toch?
Ik heb deze persoon overigens 1300 geboden en laat hem tot vanavond beslissen. Ik zeg maar bied serieus of bied niet. Wekt alleen maar irritatie op ;)

Dus kop op zoals ISP zegt, gebruik je K2500R desnoods als veredelde effectenbak!

Nou moet niet iedereen gaan denken dat ik hier echt depressief aan het worden ben ofzo hoor.

Ik weet echt wat het apparaat (creatief) waard is en daarvoor zou ik hem niet wegdoen (en nooit onder zijn prijs).
Ik kocht hem voor de combinatie Orchestrale klanken en sampler (ik wilde oorspronkelijk een Emulator en een jv2080, maar dit was goedkoper).

Aangezien ik al een Kawai k5000s heb staan, die ik na zoveel tijd nog altijd niet helemaal vat en een tx81z (ook ni echt een vlotte programmeerbak), heb ik echt geen behoefte aan nog een diepgaande synth. Ik merk dat ik slechts sporadisch een piano en strijkers nodig heb voor mijn sound en die kan ik echt wel uit een sampler halen (een warme, dikke Emu hoort gewoon beter bij me). Ik ben op zoek naar synths die me echt aantrekken, en de verhouding met mijn Kurzie is gewoon niet één van liefde op het eerste gezicht. Dit is echt een persoonlijke keuze.

Btw inmiddels is de prijs naar 700 gezakt voor de geintereseerden,

groeten
Ken

Als iemand wil kan ik wel wat schreeuwende sounds uploaden.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back