a little piece of techno

caster

Ingeburgerd
Hoy allemaal, bij wijze van introductie een stukje song van mij :-).
Waarom geen hele song? Wel, mijn ouwe comp die ik gebruik voor meinen muziek heeft geen cd-writer of dergelijk. Dus alles wat ik van daar naar deze (internet)comp wil halen moet op een discette kunnen. (Kennen jullie dat nog? Zo'n plat schijfje met 1.4mb ruimte :-) )
Anyhow, ik maak dus techno en dit is het resultaat. Komaan mensen, uw ongezouten mening wil ik hier!!!

Wow lekkerrrrrrrr vooral als dat snaretje erin komt :)

Ik mis alleen wat laag in de mix.

Een bassdrum die echt kickt zeg maar.

Origineel geplaatst door STicKX
Wow lekkerrrrrrrr vooral als dat snaretje erin komt :)

Ik mis alleen wat laag in de mix.

Een bassdrum die echt kickt zeg maar.

Ja, dat is altijd een probleem geweest bij mij (is nog altijd), ik krijg geen lekker laag. Lekker warm zacht laag.....hmmm.
Een goede eq is volgens mij de oplossing. Want volgens mij ligt het aan mijn geluidskaart (ik dénk :-) een Audigy soundblaster pro 12...nog iets)
Allé, merci voor de vlugge reactie (y)

Origineel geplaatst door caster
Ja, dat is altijd een probleem geweest bij mij (is nog altijd), ik krijg geen lekker laag. Lekker warm zacht laag.....hmmm.
Een goede eq is volgens mij de oplossing. Want volgens mij ligt het aan mijn geluidskaart (ik dénk :-) een Audigy soundblaster pro 12...nog iets)
Allé, merci voor de vlugge reactie (y)

Probeer eens onder het mixje wat je nu hebt een volle ronde 909 kick te zetten...

Afmaken en uitbrengen. ;)

Lekker hoor! waar heb je het mee gemaakt als ik vragen mag?

Het laag/warmtepeil vind ik btw wel oke geloof ik, alleen verzuipt de kick in het geheel.

Lekkere track!

Mag inderdaad wel wat voller, warmer, dieper en strakker in het laag klinken. Maar dat werd al gezegd...8)

Bedankt voor al jullie reacties :halleluja :okdan:
Hoe ik het maak, vroeg nog iemand; wel zoals technomauriesje al zei met al m'n gear en véél slapeloze nachten. Mijn werkwijze: ik gebruik mijn rs7k als "kladbord". Soms export ik dan midifiles naar fruityloops of resample ik naar wav. files. Alles komt uiteindelijk in fruityloops terecht. Daar maak ik de arrangementen en doe ik een kleine "mastering". Voila, zo gaat het meestal...
Alléz, ik zal met regelmaat nog ns dingen posten.
Groetjes en bedankt voor de leuke reacties,
ciao

Klinkt lekker Caster... Wat voor een apparaatjes heb je er voor gebruikt ????

gr. Mario

Back