Korg TR 61 (aanbieding bij feedback)

Eterna

Ingeburgerd
Hey mensen,
Ik zie net op feedback dat de korg tr 61 sterk in prijs is gedaald en wel omdat hij in de aanbiedig is.
Nou vroeg ik mij af of dit met een rede is ? of er dus een vervangend model aankomt ofzo ? of is deze aanbieding gewoon voor de lol :D

greetz
Eterna.

de enige? terwijl het zon goed ding is in zijn prijsklasse :S hmm feedback maar ff mailen dan vragen of die prijs wel klopt :P

Je bent niet de enige, ik heb er ook 1 ;)
En niet alleen de tr61 is in prijs gedaalt, maar ook de 76. Blij dat ik zelf de tr61 uit Amerika goedkoop heb weten te krijgen, anders had ik nu de tr76 gekocht denk ik.

Ahh kijk eens aan :)
Mag ik vragen of je tevreden bent met je aankoop ?
want ik zit er nu wel heel sterk over te denken om er ook een te kopen ;P
greets
Eterna

Ik ben er zeker tevreden mee.

Voor mijn metalband is het ideaal. Hiervoor gebruik ik strijkers, wat rauwe leads, en clavecimbel.
Ook gebruik ik hem voor mijn top40-coverband, van orgel tot pads tot, nouja eigenlijk alles. En aangevult met mijn MO8 is het een ideale combi.
En voor mijn eigen nummers zitten er ook vaak inspirerende geluiden in.

Voor wat voor genre wil jij het gebruiken?
En er blijft altijd gelden, gewoon uitproberen.
Zelf heb ik ook nog de triton classic overwogen, vanwege touchscreen en meer effecten. Nu heb ik laatst op de classic gespeelt, maar ik had er hogere verwachtingen van moet ik zeggen. Maar nogmaals, gewoon zelf proberen ;)

Hey ja et probleem is dak hem niet ergens in de buurt kan gaan uitproberen..
ja of ik moet naar feedback in rotterdam..
Ik wil het voornamelijk in vangelis style gaan gebruiken:
www.sellaband.com/eterna das mijn muziek
dat heb ik gemaakt op de yamaha tyros.
greetz
Eterna

Hmmm, dat zal wel zo zijn omdat ze hem bij Tonika ook voor die zelfde prijs (€799) verkopen. Heb de TR61 daar vorige week gekocht. Ben er erg tevreden over tot op heden.

Moet ik wel bijzeggen dat dit mijn eerste synthesizer is en ik eigenlijk niet echt vergelijkingsmateriaal heb staan hier. Maar toch, echt een erg vet apparaat! Ik heb hem verkozen boven de Yamaha MO6.

Hmm kijk eens aan :)
dat zal dan wel de rede zijn idd
ik heb nu een yamaha tyros staan, maar ik denk als ik nu weer een yamaha synth koop dat ik dan veel dezelfde dingen tegenkom.
Want als ik die videos zie, dan is er weinig verschil kwa geluiden.
ik denk dat ik voor de 76key versie ga :D

Gelijk heb je imo. Als je nu kijkt naar bijvoorbeeld een tweedehands triton le, is de 76 veel schaarser (en dus duurder) dan de 61. voor 100 euro meer is ruim een octaaf erbij erg handig. Mocht je hem ooit verkopen, verwacht ik dat je dat ook terug kunt gaan zien in de prijs.

Veel plezier ermee in ieder geval! En een yamaha mo is erg leuk als aanvulling, mocht je ooit een twede plank erbij willen.

Korg Tr-61

Korg Tr-61

Ik heb al een tijdje een korg TR-61, maar ben nog niet echt bedreven in het gebruik van deze synth. Heeft iemand een idee of ik 'sneltoetsen' voor bepaalde geluiden die ik veel gebruik kan instellen en zoja, hoe doe ik dit?
alvast bedankt.

Je bent niet de enige, ik heb er ook 1 ;)

Nog een hart onder de riem: ik heb er ook een! Ben er trouwens ook zeer tevreden over, zou 'm onmiddellijk opnieuw aanschaffen.

Het heeft me wel wat tijd gekost om ermee te leren werken - er zijn zo veel mogelijkheden dat de menustructuur in 't begin wat overdonderend is, maar nu... Heerlijk!

Heb trouwens vorige week zelfs de sample expansion board erbij gehaald - nooit gedacht dat ik daarmee zou gaan werken, maar 'k heb de smaak te pakken gekregen!

Kris.

Ik heb al een tijdje een korg TR-61, maar ben nog niet echt bedreven in het gebruik van deze synth. Heeft iemand een idee of ik 'sneltoetsen' voor bepaalde geluiden die ik veel gebruik kan instellen en zoja, hoe doe ik dit?
alvast bedankt.

Ik moest aan de volgende potentiele oplossing denken: Stel je hebt een handjevol favoriete combi's, stel deze dan in bij een user category. Er zit standaard 1 user category in, maar via Global -> Menu -> U.Cat. kun je al je categories aanpassen.
Oke een sneltoets heb je dan niet direct, je moet nog altijd op de Categoryknop drukken en dan naar de juiste categorie gaan. Maar als je al in de goede categorie zit, heb je gelijk al een lijstje met je favoriete combi's.

En dit hele verhaal geldt ook voor all Programs.

Ik hoop dat dit werkt voor jou. Succes ermee!

Heb trouwens vorige week zelfs de sample expansion board erbij gehaald - nooit gedacht dat ik daarmee zou gaan werken, maar 'k heb de smaak te pakken gekregen!

Kris.

Mag ik vragen voor wat voor doeleinden je je sampleboard precies gebruikt? Aan de ene kant lijkt het me heel interessant namelijk, maar aan de andere kant twijfel ik aan het nut van zo'n ding.
Ik hoor het graag!

Mag ik vragen voor wat voor doeleinden je je sampleboard precies gebruikt? Aan de ene kant lijkt het me heel interessant namelijk, maar aan de andere kant twijfel ik aan het nut van zo'n ding.
Ik hoor het graag!

De voornaamste reden is dat ik niet constant wil sleuren met materiaal naar de repetities... Ik sample de meest gebruikte klankjes van de zwaardere logge instrumenten (vooral de pianoklanken van de korg vind ik een stuk minder geslaagd). Het is niet 100% hetzelfde natuurlijk, maar het geeft wel een vrij goed idee over hoe het gaat klinken.
En nu "sleur" ik alleen nog met die Korg en heb ik een simpel & licht & goedkoop MIDI-masterklavier in 't repetitiehok staan.

Daarnaast zijn er ook wel wat nummers waar een sample'tje net dat extra geeft (bvb de grace kelly van mika, diene lach van de gorillaz in Feeling good Inc).

En de nodige spielerei is er natuurlijk ook bij ("allez stomme hond, blaf nog een keer") ;)
*gelukt*
*speel de sample paar keer af*
*hond kijkt verbaasd naar versterker (zit daar een hond in?)*
*verlaag pitch van zijn blafke*
*speel verlaagde blaf af*
*hond deinst achteruit van schrik* ;)

Kris.

Back