Geen nieuwe track maar wel nieuw op Synthforum.,

360Degreez

Ingeburgerd
Ik vind het een heerlijke track!

Het heeft me vanaf het begin tot het einde geboeid!!!

Al vind ik soms de basedrum / percussie wat zacht, mag naar mijn idee meer naar voren komen in de mix, de melodie en akkoorden vind ik echt goed!

Het koor wat je hoort op 3:30 mag van mij ook wat meer naar voren springen en verder doorlopen in de mix. Is wel echt heel mooi!, past goed bij het geheel!!!

Dat is wat ik eraan zou veranderen.

Mooi nummer voor de rest!

:okdan::verkoght:

Wat heb je allemaal gebruikt???

Laatst gewijzigd:
jeetje, klinkt meer als een nexus demo. Hoor wel heel erg veel kant en klare nexus melodietjes.

Opzich klinkt het niet heel verkeerd, maar maak beter zelf wat, t klinkt allemaal zo op elkaar gestapeld ipv zelf passend gemaakt. Kick valt ook weg, kijk even naar je mix. Kies beter eigen sounds of presets die je dusdanig kunt bewerken zodat het in je mix past, want dit is net stapelen tot je niet meer stapelen kunt :P.

Wat heb je allemaal gebruikt???

iig heel wat nexus :D.

Thnx Mindhunter,
Ik ben op dit moment bezig met weer wat nieuws, maar als ik een vrij moment heb ga ik nog even tweaken.

Stevy, idd veel nexus, een prachtige softsynth waarmee ik 2 v/d 3 (!!) basslines, de lead en de vocals gedaan heb.

De rest is handwerk met Vanguard eigen presets, superwave trance pro, en de drums en hats zijn allen zelf gemaakt (geen loops)

Afmixen gaat nog niet zo best, ik werk hoofdzakelijk met hoofdtelefoon en heb helaas geen ruimte thuis om een kamer met monitoren te bouwen. maar als het in de auto goed klinkt klinkt het overall wel aardig :-)

Ik werk trouwens met het volgende
Orion Platinum
VST-Nexus (Joh!)
VST-Vanguard
VST-Edirol Orchestral
VST-Superwave trance pro
VST-Albino

Hardware:
PC (quadcore) met eenvoudige SB-X-FI kaart
Yamaha PSR620 Keyboard met Midi

We houden het simpel zegmaar.

is niet mijn genre, maar vind dit wel heel goed gedaan..

mix kan inderdaad wat beter, hoewel er niet echt iets fout zit..

Ook niet mijn genre maar ik denk dat het voor in zijn eigen wereldje goed werkt. De mix zit inderdaad een beetje scheef maar wat me het meeste stoort is dat het allemaal zo ijzig of metaalachtig klinkt. Het mist een hoop low end waardoor het op Playstationmuziek begint te lijken, racen maar!
Qua compositie heel mooi gedaan en heel muzikaal. Die break down mag ook wel langer en dieper als je voor de handjes in de lucht climax wil gaan :doei:

Mix ga ik aan werken,

Het metalige geluid, bedoel je hiermee dat ik meer laag-midden moet inzetten, of bedoel je dat de geluidskwaleit slecht is. En wat kan ik hier (op een nieuwe, betere geluidskaart na) aan doen om het beter te krijgen?

Wanneer je met mixdown je nummer opneemt (en aangezien je alleen Vst's gebruikt lijkt dit het geval?) zou het niet moeten uitmaken welke geluidskaart je hebt...

Klopt als een beat :-S

Maar alvorens een mixdown te doen moet ik wel van alle instrumenten de toonregeling goed zetten neem ik aan.
Is er ook software waarmee ik de muziek na het exporteren (per kanaal) in een keer goed kan zetten met een "gemiddelde" toonregeling zodat de muziek zowel in een club, of op een transistor radio goed klinkt? Ik heb deze functie niet kunnen vinden in Adobe Audition.

jeetje, klinkt meer als een nexus demo. Hoor wel heel erg veel kant en klare nexus melodietjes.

vind ik ook, het klinkt wel aardig, maar ik vind het meer een plak een track in elkaar met loopjes (in dit geval dus de nexus patterns) als een eigen track. Overigens denk ik wel dat mensen die nexus niet kennen het wel meer zullen waarderen dan mensen die nexus wel hebben.

maar wel leuk gedaan verder.

Ik snap eerlijk gezegd niet wat er mis is met het gebruiken van VST presets,
Als het toevallig goed bij je compositie past kan het toch. Daar zijn ze tenslotte voor... om gebruikt te worden. Waarom denk je dat ze er in zitten......

Daarbij, de intro in het begin is zelf gemaakt in Refx Vanguard, het complete drumpattern is zelf gemaakt met losse drums, de breakdown is geen loop en wel degelijk gecomponeerd.

Onder "Plak een track in elkaar met loopjes" versta ik het maken van muziek met alles prefab samples zoals Magix musicmaker.

Dit is heel iets anders dan wat ik gedaan heb ;-)

Onder "Plak een track in elkaar met loopjes" versta ik het maken van muziek met alles prefab samples zoals Magix musicmaker.

Dit is heel iets anders dan wat ik gedaan heb ;-)

niet met je eens, sorry.

Het gebruik van presets is ok natuurlijk. Maar je jat nu complete melodieën en riedeltjes. De kick komt ook uit nexus, net als de bassline, acid, en ook een groot deel van de melodie. Helaas heeft nexus ook van die kant en klare riedeltjes in die plugin gegooid, maar om het te gebruiken in een professionele track lijkt me niet verstandig. Overigens past het ook niet super in je compositie omdat alles prefab is, en opelkaar gestapeld.

Maar ach, ik maak geen probleem, ben het alleen niet met je eens :D. Nu ik je track nog eens hoor zou ik het spread knopje iets minder uitdraaien bij veel sounds.

Succes verder!

Okee duidelijk,

Als jij toevallig ook Orion gebruikt voor je productie wil ik je het bronbestand best sturen zodat je zelf kan kijken.

Natuurlijk moet je dan ook Nexus, Vanguard 1.15 en Edirol orchestral geinstalleerd hebben, dit zijn de VST's die ik gebruikt heb in dit nummer, en je hebt de drumsamples nodig, die stuur ik mee.

Nu je het zegt zou de kick best uit nexus kunnen komen, wellicht ben ik in de war met een andere track, ik zal vanavond eens kijken.

Ik vind het allemaal wat vlak en schel klinken. Qua compositie raakt het me ook niet echt. Niet helemaal my cup of tea.

Back