[Gezocht] Soul Lp's of cd's

Status
Please reply by conversation.
Dit weekend: Mega Platen en cd beurs in Utrecht.

Veeeeeeeeeeeeeel platen te vinden. Voornamelijk jazz en krautrock, maar ook wel soul en zelfs muziek voor mij :)

Een hele hoop 1-5 euro bakken. Alles wel gerangschikt op stijl, dus niet zo heel veel om te diggen :)

ja ik was hiervan op de hoogte bedankt.
alleen ik woon in groningen en heb nog geen rijbewijs
anders was ik wel even heen geweest..
iemand nog andere tips?

Naast synths, is het verzamelen van jazz, funk en soul vinyl een tweede liefhebberij van me. Elke stad waar ik kom, check ik de lokale platenzaken. Het aanbod (vooral van lekker partijen soul) wordt minder en minder. De echte LP-sample-mania begon al begin jaren '90 en sindsdien zijn zoveel mensen je voor geweest met hetzelfde idee. (En er zijn geen nieuwe LP's bijgeperst intussen...) Maar sowieso zie je steeds minder onafhankelijke platenzaakjes in Nederland. Ik hoorde van de week zelfs een gerucht dat Concerto in A'dam dicht zou gaan...

Maar wat je zelf al zegt:

...crate diggen doe ik ook wel maar hier hebben ze niet zoveel meer in de buurt.

Ik denk ook dat de meeste originele samples inmiddels wel gebruikt zijn. Maar wat ze in Groningen vast wel hebben zijn de "goede" CD-compilaties van oude soul en funk. Bijvoorbeeld de series van MasterCuts en Luv N' Haight. Of de eigen compilaties van de grote(re) en kleine labels als Blue Note, Atlantic, MoTown, Stax.

Maar ook al die kleinere en minder bekende (Kruidvat-) edities. Ik zou zulke dingen zoeken als het ook niet al te veel geld moet kosten.

Ik hoorde van de week zelfs een gerucht dat Concerto in A'dam dicht zou gaan...

Het is helaas Get Records die dicht gaat. Is al een tijd eigendom van Concerto. En dat betekent dat een van de allerbeste (niet dance georienteerde) platenzaken van het land verdwijnt... Ik hoorde dat de omzet in een jaar tijd met ong. 40% gedaald was. Lang leve het downloaden... Over een paar jaar is er waarschijnlijk alleen nog muziek te koop op de NS stations en bij AH?

Wie kan me helpen ben op zoek naar oude soul lp's of cd's om te samplen
voorbeeld:http://www.youtube.com/watch?v=8iv3pbqB_YE
ik weet dat ik ook kan gaan crate diggen doe ik ook wel maar hier hebben ze niet zoveel meer in de buurt..
als iemand andere sample cd of lp's heeft mag ook reageren..

In Haarlem zit een kleine zaak die je een staande erectie zal bezorgen qua funk en soul vinyl. Funky Harlem heet het geloof ik.

Status
Please reply by conversation.
Back