[track] Who's The Bossa?

Oxy-Yan

Action
Omdat ik nog vakantie had/heb, nog wat inspiratie/ideeen uitgewerkt.

CHECK!

Who's The Bossa is net als een track van een tijdje terug (Retpocileh) een sample-beuk-knip-en-plak project. :dj: Dit maal heb ik gebruik gemaakt van enkele Stan Getz en Dave Brubeck platen. Samen met wat onherkenbaar gemaakte vocals van de Beastie Boys. De beats zijn samengesteld uit zelf gemaakte beats (drumcomputer) en loops van allerlei jazz- en bossanova platen.:mexico:

Nu het nummer klaar is doet het mezelf erg aan Saint Germain of Jazzanova denken. Toch is dat niet echt de opzet geweest, ik ben gewoon mijn eigen gang gegaan en daar kwam dit uit voort.:confused:

Ik vind "Who's The Bossa?" wel een lekker zondagmiddag nummer! Hoe denken jullie hierover?

Oxy

Zeker lekker.

Wat me wel opvalt is dat ik af en toe aliasing hoor op sommige samples. Een tikkende plaat maakt niet zoveel uit maar low quality samples lijkt me hier iets minder passen. En de mix mag misschien wel een beetje warmer klinken. Hij klinkt nu niet zo warm en ietsje dof, maar dat hoort bij platen wel.

Lekker!

Ik moet zeggen, je bent goed op weg de laatste tijd jongen, de funk die in veel dingen mist vind ik hierin wel terug.
Het klinkt onnederlands, nederlanders hebben in 99% van de gevallen geen funk, dit klinkt als die andere 1%

Ga zo door zou ik zeggen! :W

idd wat goose zegt. je hebt funk :)

echt super lekker trekkie wederom, ga zo door!

btw kheb een Oxy-yan map aangemaakt op mijn computer voor als er nog meer trakjes van jou komen *D

Thanxz voor het enthousiasme!

Origineel geplaatst door STicKX
btw kheb een Oxy-yan map aangemaakt op mijn computer voor als er nog meer trakjes van jou komen *D

STicKX, Ik kan dus al haast spreken van een Oxy-Fan? :halleluja Welke 'tophits' heb je al in je verzameling? (ik heb misschien nog wel een paar bootlegs van oxy voor je 8) )

En fuse, een aantal samples kunnen inderdaad van betere kwaliteit, even opnieuw samplen dan maar!

echt knap hoor!!!! een beetje repeterend maar dit hoort er nu bij bij dit soort muziek, ik zelf ben een beetje liefhebber van trance en dance maar als ik st germain hoor krijg ik toch ook steeds de kriebels. Het feit dat je met klassieke instrumenten toch zulke mooi klinkende resultaten kan bekomen.En in princiepe kan je dit met elke synth/keyboard al was het met de GM standaard :) ik werk momenteel uitsluitend met een RS7000 en zou ook graag eens in de toekomst zulke tracks maken, alleen inspiratie laat me echt in de steek op de ogenblik, krijg er bijna niks interessants uit.
Doe zo verder Oxy-Yan :okdan:

Wow lekkerrrr, die sample heb je volgens mij van desifenando op Verve,

Ik zou trouwens die piano op de eerste tel vervangen door een echte en zelf wat acoorden er aantoe te voegen.

Mijn handen jeuken om hier een funky rhodes solootje doorheen te pielen.

Ohja ik zou voor de groove nog een lekkere wollige kickdrum toevoegen, boom tik tik bobom tik ofzoeits

Leuke stemmetjes trouwens, klinkt een beetje motorbass 8tig

luistert lekker weg.....heeft idd wel iets van de motorbass dingen..vind die enya-achtige chord-stab die steeds terug komt niet helemaal lekker passen bij de rest..iets te hard of te droog ofzo...en verder zou ik wel wat afwisseling willen hebben.....

Olaf

Motorbass? Nooit van gehoord...:confused:

bobaphat:
die sample heb je volgens mij van desifenando op Verve.
desifenando op Verve? Nee, Dave Brubeck, Stan Getz en de beasties hielpen me.

bobaphat
Ik zou trouwens die piano op de eerste tel vervangen door een echte en zelf wat acoorden er aantoe te voegen.
Uhh...tis een "echte" piano van de jazzplaat van Brubeck... (ik heb er geen toets of sequencer voor aangeraakt)
misschien wel namaak dus!:smeris:

Olaf, Ik ga misschien nog even opzoek naar wat afwisseling, dat kan geen kwaad denk ik.

Ik zou er een beetje detroit8tige strings doorheen doen, is volgens mij niet echt eerder gedaan. Ik ben zelf ook met een nr bezig met een latin achtige beat met psychedelische strings.

Die pianostab van de eerste tel van je weghalen door de attack van die loop hoger te zetten en release langer te maken. (voor het geval je het in een hardwaresampler hebt gedaan). Anders kan je hem vast wel in Recycle of Soundforge wel zo editten dat die stab eruit is.

Ik had trouwens helemaal niet gelezen dat je al gezegd had waar je die samples vandaan had. En desifenando op Verve is ook met Stan Getz (schouderklopje voor mezelf ik had het toch goed gehoord:L ). Ik vind die schrale sound van Stan Getz echt cool, het is ook wel heel erg herkenbaar maar dat is geen probleem

En Motorbass is erg cool, de laatste tijd doen ze niet zoveel meer, een van die gasten is opgegaan in Cassius maar dat vind ik niet veel.

Hmmmm jammie,

Ik wist niet dat ik van dit soort muziek ook kon gaan genieten.
Het is een goed in elkaar gezet stuk muziek, erg leuk!

Was weer eens wat anders dan stevig beukwerk :)

Klinkt erg lekker, compositie zit best goed in elkaar.
Doet me een beetje denken aan St. Germain.

Als je trouwens goeie jazzy stuff zoekt, dan doe je er misschien goed aan eens te zoeken naar spul van Stanley Turrentine (tenor-sax), hij heeft ook zo'n mooi geluid als Stan Getz. Sommige platen van Stanley Turrentine samen met Wes Montgommery zijn trouwens ook best gaaf voor loops.

Back