Cubase 4.1.2 & DX-7

neuromancer

Fire, walk with me
Ik heb een vreemd verschijnsel:

Als ik een part op bar 1 plaats welke door m'n dx-7 gespeeld wordt dan blijven de noten uit de eerste maat hangen.

Verschuif ik alles zodat het nummer op bar 2 begint dan is het probleem verdwenen....

Vreemd, want je zou gewoon op bar 1 moeten kunnen beginnen?!

Let wel...alleen m'n DX heeft dit euvel, de rest van m'n synths niet

PS: Googlen op dx7 stuck notes geeft een in mijn ogen leuk resultaat ertussen
DX7 MIDI Stuck Notes

Waarbij ik vooral het antwoord "briljant" vind:
Its possible that a firmware update to the DX7 will fix the problem, whether from the factory or via the E! upgrade. Let us know what happens...

Yeah Right...Yamaha gaat nog een firmware update voor de dx7 uitbrengen....in your dreams

Mn Andromeda en m'n Virus TI hebben dat ook af en toe...

Gewoon niet op de eerste bar beginnen...dat is zowiezo een goed idee,want je wilt altijd een klein beetje ruimte aan het begin om je audio te kunnen opnemen en je automatisering en midi commandos op beginwaardes te kunnen zetten...

Maar dat is algemeen wel bekend dacht ik...

zend cubase toevallig geen patch change ofzo zodra je op play drukt? of andere midi info?

Cubase zend geen patch change uit zodra je op play drukt.

Als de track op bar 1 begint en ik begin het afspelen ook op bar 1 dan gaat het wel goed.

Bovendien..IK WIL DIE FIRMWARE UPDATE VAN YAMAHA!!!! ;)

De DX-7 heeft wel meer gekke dingen. Kwam er laatst achter dat hij maar een velocity tot 100 ipv 127 uitstuurt Lekker als masterkeyboard......

Zolang je geen local off kan instellen op een dx7 is ie ongeschikt als masterkeyboard.
Ik gebruikte in het verleden altijd m'n mirage als masterkeyboard, tegenwoordig is het de wavestation of m'n mirage....of zelfs m'n edirol keyboardje
Meerdere midi in poorten heerst!

Back