DBC error in mlan driver status in cubase AI

vanalles

Ingeburgerd
Wie kan mij helpen, ik heb gisteren een yamaha N8 mixer en cubase AI geinstalleerd. Alle audio van de pc naar de N8 (via firewire) klinkt stotterend en hapert. In de info van de mlan driver set up status geeft hij een DBC error?
Deze knippert ook aan en uit.
Heb ik deze set up aangeschaft omdat ik geen computerwizard ben, heb ik dit weer.
Vr gr Bram

Het ligt waarschijnlijk aan je firewire controller. Dat verschijnsel wat je dan krijgt lijkt hier wel erg veel op. Het komt nl. heel erg nauw dat je de varianten hebt die minder problemen hebben.

Maar misschien dat je hier niet op zit te wachten. Als ik jouw was zou ik met die n8 terug gaan naar de winkel want met mLan (drivers) heb je niets dan heel veel ellende in het vooruitzicht.
Het is eigenlijk al belachelijk dat Yamaha niet eens meer adverteerd dat de n series met mLan werkt. Want dan weet je tenminste dat je er met een grote boog omheen moet lopen.

n8

n8

Inderdaad, de man van yamaha nederland vertelde me hetzelfde. Ik ga toch eerst proberen of een andere firewirekaart wel werkt.
In de hele kleine lettertjes op de yamaha website staat een lijstje met firewirekaarten die compatibel zijn....
Mijn sweex kaart staat daar niet tussen.
Ik laat het horen hoe het afloopt.....

Bespaar jezelf de moeite om een betere kaart te zoeken.
(Ik heb er nog 1tje trouwens). De drivers blijven totaal ruk.
Heb het allemaal meegemaakt en belachelijk veel geprobeerd en het was allemaal tevergeefs.

RME met adat. 1.5ms latency en strak als maar wat.

Back