Latere response instellingen

arnold

Nieuwkomer
Ik heb een ROLAND JV 30 en wil er met Cubase VST/30 mee werken.
Als ik echter op een toets speel, komt de sound een fractie van een seconde later.
Ik dacht eerst dat het aan de ROLAND lag, maar ik heb 1 vraag terug, net geleerd hoe ik de originele fabrieksinstellingen weer terug kan zetten.....dus daar ligt het niet aan.
Als ik de koptelefoon opzet komt het geluid wel direct met de toets-aanslag.

Het ligt het wel zeker aan Cubase, maar wat moet ik doen om de latency te corrigeren...?

Please help

Re: Latere response instellingen

Origineel geplaatst door arnold
Ik heb een ROLAND JV 30 en wil er met Cubase VST/30 mee werken.
Als ik echter op een toets speel, komt de sound een fractie van een seconde later.
Ik dacht eerst dat het aan de ROLAND lag, maar ik heb 1 vraag terug, net geleerd hoe ik de originele fabrieksinstellingen weer terug kan zetten.....dus daar ligt het niet aan.
Als ik de koptelefoon opzet komt het geluid wel direct met de toets-aanslag.

Het ligt het wel zeker aan Cubase, maar wat moet ik doen om de latency te corrigeren...?

Please help

Hoe heb je de outputs van de Roland aangesloten? Op een mengtafel of in de soundcard?

De ROLAND is met MIDI aangesloten op de PC.

AMD 1400 MHz, Windows XP Pro, Soundblaster LIVE 1024.

De ROLAND is met MIDI aangesloten op de PC.

AMD 1400 MHz, Windows XP Pro, Soundblaster LIVE 1024.

Ik bedoelde eigenlijk de audio outputs van de Roland. Als die namelijk direct je geluidskaart ingaan, ligt je probleem bij de geluidskaart en niet bij de MIDI zelf. Bij MIDI treed er wel een vertraging op, maar die is vaak zo klein met hardware synths, dat je die helemaal niet doorhebt.

Als je zelf al aangeeft dat er via de koptelefoon geen vertraging optreed, is die geluidskaaart zeker je probleem.

oeps

oeps

Sorry het is een Soundblaster 128.
De ROLAND is via de compoort verbonden met de PC.
Het is een midi-kabel met aan één kant zo'n serieële stekker en aande andere kant gesplitst met MIDI in & out.
Het geluid uit de koptelefoon heeft geen vertraging, maar via de PC wel.......

Please help

Re: oeps

Re: oeps

Sorry het is een Soundblaster 128.
De ROLAND is via de compoort verbonden met de PC.
Het is een midi-kabel met aan één kant zo'n serieële stekker en aande andere kant gesplitst met MIDI in & out.
Het geluid uit de koptelefoon heeft geen vertraging, maar via de PC wel.......

Please help

Dit ligt dus duidelijk aan de geluidskaart. Wat je kan doen, is even de instellingen van de kaart erbij pakken, misschien heeft de soundblaster een control panel of een ander stukje software waar je de instellingen van de kaart kan veranderen. Er zal iets staan als 'hardware buffer' of 'buffer size' die dan aangepast kan worden. Lagere buffer waardes leveren een betere latency op, maar er zijn vaak veel meer parameters die dit beinvloeden. Misschien moet je even iemand weten te bereiken die de Soundblaster goed kent, ik ken hem namelijk helemaal niet.

De vertraging komt door de analoog-naar-digitaal conversie, de ASIO driver die de kaart gebruikt om met Cubase te communiceren en alle soft- en hardware paden die het geluid moet afleggen. Misschien kan je op de Creative Labs website er wat info over vinden:

http://www.americas.creative.com/

Probeer eens de KDE drivers.. dat zijn gehackte creative drivers.. hiermee heb je dan de beschikking over ASIO2 drivers. FF zoeken met google en je zal wel iets vinden..

:doei:

Back