Quasimidi Sirius gezocht

Status
Please reply by conversation.

levka

Verkeerd in goede staat
Hallo,
Heb je een Quasimidi Sirius die je wilt verkopen, mail of PB me dan even SVP met vermelding van vraagprijs, technische staat & je woonplaats.

Alvast bedankt !
Joost

He Leo,
Wat is er mis mee dan ?
Ik zoek iets om snel een basis in elkaar te flansen en dat niet van Korg/Roland/Yamaha etc is.
Heb zelf een QM polymorph en ik vind QM (RIP) zeer eigenzinnige synth-bakkers
Heb wat Sirius demo's gehoord en het zijn idd clichees, maar wel goed klinkend.
Wat zijn jouw ervaringen ?

groet
Joost

Ik was (en ben) een echte Quasimidi-fan, net wat je zegt: lekker eigenzinnig. Ik heb bijna alle QM-apparaten gehad (de polymorph niet trouwens) en bijna allemaal hadden ze heel leuke dingen, die andere merken niet hadden, maar ook slechte punten. De drumsounds van de Sirius (vooral samples) in combinaties met de draaiknoppen waren het leukst, de vocoder ook niet slecht, maar de synthsounds vond ik echt niet best, zeg maar slecht. Allemaal hetzelfde. De sequencer was leuk, maar een duidelijk achteruigang op de Raven die een veel slimemre sequencer had, met veel meer patronen, die zelf ook redelijk intelligent combineerde: het klonk nooit echt beroerd als je het ding 'motives' at random liet combineren. De geluiden vande Raven waren ook niet best (12 bit ergens binnenin, naar het schijnt), maar de drums weer wel. Het toetsenbord was ook echt geweldig. Als dat je wat kan schelen natuurlijk.
Als het je om de inspiratie en snelle opbouw van basis patterns gaat, zou ik voor de Raven (MAX!!!) kiezen. (En dan zeg ik niet omdat ik er zelf 1 kwijt wil, heb 'm net verkocht.)
Er staat er nu 1 op de site van Interface voor 470 euro, maar er is 1 slecht toetscontact, moet schoongemaakt worden.
Ik denk daarbij dan altijd, dat als het echt zo is, ze dat ook wel even zelf kunnen doen en een perfecte synth aanbieden, maar goed.
Op zoek naar QM is het verstandig om de duitse Ebay in de gaten te houden. Sowieso vanwege de vele duitse klanten, maar een paar maanden terug heeft een duits bedrijf een enorme restpartij opgekocht, onderdelen, halve synths, demo's maar ook nog nieuwe synths, expansions etc (ook leuk voor quasar en 309!) die ze af en toe via ebay wegdoen, voor weinig.

Leo & Baseman,
Veel dank voor jullie input !
Er stond een Sirius op Ebay.de en die heb ik inmiddels gekocht :)
Een Raven past qua afmetingen sowieso niet in mijn set-up.

Groet
Joost

(thread kan dus nu op slot)

Status
Please reply by conversation.
Back