Erathus
Ingeburgerd
Hi!!!
Heb ondertussen m'n virus rack al een dag of 5 :-)
Maar wat ik me afvraag is:
De multiprogramma's bevatten die altijd een fixe(nou ja, instelbare) set van single programs of kan je gewoon zeggen bij het begin van je song (in de sequencer) op channel1 prg A01, op chnl 2 prg D33 enz...
Het probleem dat ik nu heb is volgende:
De Virus staat in MultiSingle mode en voor een channel heb ik bvb de sound van D33 nodig voor de 2e channel heb ik de sound A5 nodig. Deze stel ik in in Cubase en dan kiest ie een combinatie vb D33 of zo ipv gewwon de sounds midi1
33 en midi2:A5.
Betekend dit dat ik voor elke song een nieuwe combinatie moet maken of zijn er andere/betere oplossingen? Mijn virus-os is osr2.
Hoop dat dit verstaanbaar uitgelegd is
Alléz, alle hulp is welkom!!
Thx, Erathus
Heb ondertussen m'n virus rack al een dag of 5 :-)
Maar wat ik me afvraag is:
De multiprogramma's bevatten die altijd een fixe(nou ja, instelbare) set van single programs of kan je gewoon zeggen bij het begin van je song (in de sequencer) op channel1 prg A01, op chnl 2 prg D33 enz...
Het probleem dat ik nu heb is volgende:
De Virus staat in MultiSingle mode en voor een channel heb ik bvb de sound van D33 nodig voor de 2e channel heb ik de sound A5 nodig. Deze stel ik in in Cubase en dan kiest ie een combinatie vb D33 of zo ipv gewwon de sounds midi1
33 en midi2:A5.Betekend dit dat ik voor elke song een nieuwe combinatie moet maken of zijn er andere/betere oplossingen? Mijn virus-os is osr2.
Hoop dat dit verstaanbaar uitgelegd is
Alléz, alle hulp is welkom!!
Thx, Erathus

euh, heb nog volgende stuff gevonden op de access site (
... het gaat wel eens fout met ZOVEEL patches (1024 op de virus?)... ook handig is het om je zelf gemaakte patches te bewaren in een eigen bank... probeer zoveel mogelijk (waar mogelijk) alle liedjes gebruik te laten maken van 1 geheugen... DUS: begint gij met een nieuwe song, maak een nieuwe MULTI met daarbij horende patches, maar laat de zelfgemaakte patches en multis van de vorige liedjes wel intakt (niet overschrijven)... als je ooit nog eens live gaat optreden, is het HEEL handig als je niet elke keer een BULKDUMP moet maken voor elk liedje... dat werkt natuurlijk niet realtime...