klop, klop, wie is daar?

sensoryoverload

Stamgast
Ik ben het, Robbert a.k.a. Sensory Overload (Sensory Overload Records/Mononom Soundsystem/YoTeknoBlahDiBlah)

omdat ik me nog nie had voorgesteld, hier dus meteen maar m'n gearlist want dat vinden jullie toch het interresantst.

Spirit Folio RACPAC (7 jaar oud (95 in mixerjaren) en de hele wereld over geweest)
Waldorf Pulse
Yamaha A3000
Doepfer Drehbank midi controller
Sherman Filterbank
Zoom Studio 1201
Novation Bassstation
Zelfbouw PA monitors
Laptop met eigen gebrouwde sequencer

Op m'n website kun je bijna al m'n muziek downloaden die ik uitgebracht heb.
http://www.sensoryoverload.nl
En pleazzzz, niet allemaal tegelijk downloaden!!! Maak onderling als het kan copies, anders zit ik zo aan m'n download-limiet.

anyway, dat was het, ltrz,

Robbert

van harte welkom op ons mooie forum en veel plezier !

Welkom!

Ik bemerk een aanzienlijke stijging aan tekno-freaks hier op het forum, positief.

Origineel geplaatst door Boost303
Kan je wat vertellen over je eigengebrouwen sequenser? klinkt interessant

Je kunt hem downloaden van m'n site. Er zit een heel erg simpele helpfile bij.
Hij werkt onder DOS met een SB, MPU401 of YAMAHA Hostport.
Ik ben er ongeveer 7 jaar geleden mee begonnen en hij is mee ge-evolueert door de jaren heen.

Ik ben hem nu aan het ombouwen tot hardware-sequencer. Dit word een commercieel product gebaseerd op de software-versie alleen in een metalen kast met ongeveer 120 knoppen en pots, 15 inch touchscreen 2 x MIDI IN/OUT.
Prototype is klaar over 2 a 3 maanden. Eerste productiemodellen pas ergens in de zomer.

En zijn de Pulse, Bassstation en A3000 altijd al je klankbronnen geweest? of is dit iets waar je naartoe gewerkt hebt?
De Bassstation heb ik een jaar of 9.
De A3000 een jaar of 5.
De Pulse 4 geloof ik.

Origineel geplaatst door sensoryoverload
Ik ben hem nu aan het ombouwen tot hardware-sequencer. Dit word een commercieel product gebaseerd op de software-versie alleen in een metalen kast met ongeveer 120 knoppen en pots, 15 inch touchscreen 2 x MIDI IN/OUT.
Prototype is klaar over 2 a 3 maanden. Eerste productiemodellen pas ergens in de zomer.

.

Ik geloof dat ik hier toch wel vrij opgewonden van wordt! kan je er nog wat meer over vertellen (bijv prijsindicatie, verwachte features etc)

Over vernieuwing gesproken :okdan:

Origineel geplaatst door Boost303
Ik geloof dat ik hier toch wel vrij opgewonden van wordt! kan je er nog wat meer over vertellen (bijv prijsindicatie, verwachte features etc)

Over vernieuwing gesproken :okdan:

De onderstaande features zitten al in de software-versie. Het ziet er nog een beetje rommelig uit maar dat is alleen omdat hij in eerste instantie voor mezelf was.
FEATURES (copy/paste uit de helpfile):

- 8 TRACK MIDI-SEQUENCER WITH REALTIME PATTERN
LOADING (IN SYNC).
- MIDI IN QUANTIZING.
- MIDI THRU.
- MIDI IN TRANSPOSING.
- 1/2, 1/4, 1/8, 1/16, 1/32 QUANTIZING.
- MIDI CLOCK MASTER/SLAVE.
- 133.333 BPM LOCKED GROOVE TEMPO.
- NOTE EDIT (WINDOW SELECTION/CUT/PASTE/
INSERT/INVERT/NONE/REVERSE/
GARBLE).
- LFO PER TRACK WITH (CONTROLLER/
NOTE(soort van arpeggio)/
PITCH.BEND/
PRG.CHANGE)
DESTINATION AND 15 PARAMETERS.
- POLYPHONIC NOTE-RETRIGGER.
- RETRIGGER RECORDING.
- REPLACE/OVERDUB RECORDING.
- EACH TRACK SYNCABLE TO OTHER TRACKS.
- EACH TRACK HAS 1/1, 1/2, .. 1/8 SPEED FROM BPM.
- MUTE/SOLO ON EACH TRACK.
- MUTE SOLO ON EACH DRUMNOTE.
- SCREENCOLOR EDIT.
- OPERATIONS ON SELECTED NOTES :
(SELECT ALL/
SELECT NONE/
INVERT SELECTED/
CLEAR SELECTED/
CUT SELECTED/
COPY SELECTED/
PASTE SELECTED/
INSERT SELECTED/
REVERSE SELECTED/
GARBLE SELECTED/
DELETE SELECTED DOUBLES NOTES/
QUANTIZE SELECTED/
TRANSPOSE SELECTED/
MOVE SELECTED)

Prijsindicatie is 1300 a 1400 euro. Licht een beetje aan de prijzen voor 15" TFT LCD.
Zogauw de prototype klaar is gaat er een site de lucht in waar je je kunt inschrijven.
Dat is handig als je naar de bank gaat voor een lening.

Over jouw software sequenser dat wist ik al een tijdje erg cool maare wat mij toen ook was verteld is dat je een R8 mk 2 gebruikte voor Live klopt dat ?

Origineel geplaatst door marcuuu
Over jouw software sequenser dat wist ik al een tijdje erg cool maare wat mij toen ook was verteld is dat je een R8 mk 2 gebruikte voor Live klopt dat ?

Ik had vroeger wel een R8 mk1 maar die heb ik verkocht (5 a 6 jaar geleden).
Heb hem trouwens nooit als sequencer gebruikt maar alleen gesynct met m'n eigen sequencer.
Ik kocht in plaats daarvan een Alesis DM5 omdat ie zo mooi in m'n kleine flightcase paste. (Slechtste aankoop ooit)

hee Robbert,
leuk je hier ook (eindelijk?!) te zien..
over die hardware-versie van die sequencer; ken je het MidiBoxHardwarePlatform van Thorsten Klöse uit duitsland?
dat zou volgens mij wel een goeie basis zijn voor een HW versie, voorzover je die nog niet had..
http://www.ucapps.de

Origineel geplaatst door oozi
hee Robbert,
leuk je hier ook (eindelijk?!) te zien..
over die hardware-versie van die sequencer; ken je het MidiBoxHardwarePlatform van Thorsten Klöse uit duitsland?
dat zou volgens mij wel een goeie basis zijn voor een HW versie, voorzover je die nog niet had..
http://www.ucapps.de

Hey oozi, was al eerder geregistreerd, was het alleen vergeten (duh?!)
Die uCapps site had ik al eens gezien. Daar gebruiken ze een PIC controller terwijl die van mij op een x86-compatible moederbord loopt (VIA EPIA 5000).

Back