Gezamelijke DSF Track

emkedouwe

Doorgewinterd lid
He leek mij wel een grappig idee om met zn allen aan een track te werken. Een beetje zoals dat me Rocket gaat in cubase. Je load de laatste midi file up en eventuele aanvullende audio tracks. Word wel een probleem que stylen maar dat kan tot hele leuke creaties leiden ;)
Wie ziet er wat in zo'n project ??

als je met reason gaat werken lijkt het me wel ok. :peukie:

ghehe grappig idd... dit idee had Eraz(otropa) ook al een maandje geleden... heeft ie alleen nooit een thread van gemaakt...
het leek/lijkt mij ook een probleem qua style en wat niet te denken van klankkleur qua mix etc...
maar goed, het blijft wel een uitdaging...
kunnen we het niet zo doen dat iedereen een klein stukje maakt van zeg maar van ong. 30sec - 1min en dan in elkaar over laten lopen/mixen? (ik roep ook maar ff wat) 8)

Laatst gewijzigd:
Als we Reason gebruiken hebben we ook geen problemen met de geluiden, das slim ;)

Dat van dat 30sec is ook wel een cewl idee, maar dan moeten we eigenlijks wel zorgen dat we allemaal 1 strandaard drum track gebruiken (die je uiteraard wel weer mag versieren met andere drumgeluidjes)

Toen het www.mpc2000.cjb.net nog bestond hadden we, als mpc bezitters, een ervan een drumloop laten maken. Een droge zonder effecten. Daarna kon iedereen zijn versie maken over die drumloop. Je mocht knippen plakken alles, maar geen drumsounds bijverzinnen. Daar kwamen allemaal andere stijlen uit.

Bij mij kwam er "give me some sun" uit (zie www.mp3.com/liu999), anderen hadden techno of hiphopnummers.

Zoiets kunnen we dus wat mij betreft proberen. Eentje maakt wat drumloops en dan aan de slag.

---
edit: klote links, snap er geen ka uu thee van.

ikkan gitaar en mondharmonica spelen :L maar tis maar net wat voor style

Wordt wel lastig om zoiets te realiseren, eigenlijk moet je dan een aantal groepjes vormen van 3-4 personen en die laten samenwerken aan een track, en dan vervolgens daar een contest van maken tussen de diverse groepjes.

Maar over een echt gezamelijke track: ik kan wel een opening maken doo met wat leuke akkoordenschema's die ik heb liggen waarover ik wel een mooi stukje piano kan spelen, en dan gaat de volgende daaraan verder.

Jah of bijvoorbeeld 1 vast akkoorden schema en een vaste drumloop afspreken en dat iedereen daar wat mee gaat doen. Lijkt me opzich wel grappig om te kijken wat daar dan uit komt.

Back