Synthi A

ja kijk jongens als nu iedereen die op dit topic reageert eens om te beginnen al z'n aliases op tafel legt, dan weten we tenminste waar we aan toe zijn en met wie we van doen hebben. hier kan een eenvoudige ziel als ik natuurlijk nooit de weg in vinden !

oke ik zal even de spits afbijten: sunny pedaal, alias scheve nek, loenschende blik, stijle kuif, de bokser.
op marktplaats ook wel eens te vinden als : de plotter, scabie, de schurft en de tiller, johnnie
wie volgt !!
(opdat onduidelijkheden als hierboven zich niet weerom mogen herhalen !)

Geen probleem hoor, ik ben wel wat gewend aan gespeculeer rond mijn acties.. :D

Even voordat er misverstanden ontstaan. Ondanks mijn topic start ben ik beslist NIET de verkoper.

Even voordat er misverstanden ontstaan. Ondanks mijn topic start ben ik beslist NIET de verkoper.
ja ja ..., wat zijn jou synoniemen? ( graag gespecificeerd naar aliasen hier op synthforum, op marktplaats en overige)

SF : pstnotpd
MP : psm

That's it.

Als dat zo moet laat ik de "interessante gear" posts in het vervolg wel achterwege......

SF : pstnotpd
MP : psm

That's it.

Als dat zo moet laat ik de "interessante gear" posts in het vervolg wel achterwege......
vooral niet doen, wordt zeer gewaardeerd.:mega:

volgens mij was de man gewoon ook druk met andere dingen. ik vind hem erg sympathiek en ik ben superblij dat een eerdere fout van mij hersteld is.
en nog een vocoder op de koop toe!

voor de mensen die om een foto hadden gevraagd, synthi volgt nog.... :duivels:

toen ik ems mailde om het ontbrekende kapje te bestellen, kreeg ik het volgende leuke en interessante antwoord:

"Thanks for the photo. A brown-cased Vocoder 1000 - quite rare actually as most brown cases are Vocoder 2000s. The machine is identical and only the name on the front was changed, to excuse the fact that we decided to cut the price in half..

The audio quality of the brown-cased V2000/1000 was compromised by a poor
signal-to-noise preformance. This was covered-up by putting a noise-gate on the
output - you should find a small extra pcb near the output jack. Unfortunately
this gate is permanently connected and clips the attacks of all percussive
sounds. Later 'black-faced' Vocoder 2000s were modified to have a much higher signal headroom which gave much better S/N ratio. The gate was still included as an effect but could be switched in/out, and the system noise was actually higher when it was switched in.

Best wishes - Robin Wood"

deze vocoder vind ik echt heerlijk klinken, veel leuker dan de MAM, korg of zelfs de moog de ik heel even heb gehad.

Attachments

• f1000.jpg
    f1000.jpg
    208,4 KB · Bekeken: 77
een synthi aks rsf kobol expander en expander II werd gestolen bij kennisen een goede 2 maand geleden hier in Belgie,indien iemand toevallig zoiets aangeboden krijgt van een Franstalig spreekende belg mij even PB'en aub.

(dit is geen grapje)

ik word sowieso al ziek van dieven, maar hier zou ik heel ziek van zijn! kelereleiers.

als je nu op ebay.de zoekt op ems, zie je een vocoder 2000 te koop staan. voor wie m alsnog wil.
de 1000 is iets leuker, omdat je daarop aansluitingen hebt om met een cv pedaal het originele carrier of analyse signaal (schakelaar) kan toevoegen aan het vocoder signaal. met het pedaal varieer je ook de hoeveelheid die je toevoegt. verder zie ik geen verschillen, op een paar kleine uiterlijkheden na.
maar goed.... een ems vocoder zie je niet zo vaak.

Attachments

• synthi copy.jpg
    synthi copy.jpg
    221,9 KB · Bekeken: 78
  • voc copy.jpg
    voc copy.jpg
    310 KB · Bekeken: 82
ik heb hem op de meeting gezien,(die synthi) inderdaad ontzettend gaaf.ik begrijp dat je daar twee van wilt. zijn er op dit gebied geen alternatieven.
ik begrijp niet voor jou maar ik zoek ook zoiets..........

natuurlijk zijn er genoeg alternatieven. niet 1 synth is hetzelfde maar er zijn er zat die een aantal van de leuke dingen van de synthi combineren met nog wat andere eigenschappen. het gaat er net om wat jij in een synth (i) zoekt.

ik heb hem op de meeting gezien,(die synthi) inderdaad ontzettend gaaf.ik begrijp dat je daar twee van wilt.

mmmmm.. eigenlijk kan ik me dat minder goed voorstellen. ik heb er ook 1 maar voordat ik een tweede zou aanschaffen, stond er nog wel wat anders op mijn lijstje. de synthi is een erg leuke effectenbak met een geweldig geluid en een heel bijzondere interface. wat een tweede daaraan voor bijzonders toevoegt, dat de aanschaf van 3, 4 andere goede synths teboven gaat (de synthi is niet goedkoop) kan ik zo 1-2-3 niet bedenken.
een reden die de doorslag zou kunnen geven is investeren misschien. ze zijn veel waard, blijven veel waard en worden waarschijnlijk alleen maar meer waard.

De AKS kan je met een speciale kabel aan een 2e AKS koppelen en zo heb je dan een 6 vco synth met nog meer routing mogelijkheden.

Beetje duur grapje inderdaad, maar wel interessant om eens te proberen. Er kan er altijd weer eentje weg, dat was de gedachte er achter. :)

een 6 vco synth met nog meer routing mogelijkheden.

Er kan er altijd weer eentje weg, dat was de gedachte er achter. :)

:eureka: man, hoeveel routing wil je hebben?! maar inderdaad, misschien ook leuk om met kleine pin-kabeltjes van de een naar de ander te patchen.

die gedachte kan ik me helemaal in vinden, daar word je ook steeds makkelijker in, is mijn ervaring. maar het is wel de manier om van alles en nog wat te proberen. en lekker bezig te zijn.

6 vco's zitten mekaar alleen maar in de weg.
Of je moet fm gaan doen, wat de Synthi overigens niet kan.

idd een patch met 6 totaal verschillende ingestelde vcos
lijkt me waanzinnig ....ook soms niet kunnen klinken
:D
weet watje eet
:dubbel:
ik zou liever een hele andere mod. kast hebben voor de aanschafkosten van1 synthie
khou van bruut en grof en volgens mij is de synthie eerder een "uniek "iets

desalnietemin ...:geslaagd:

Back