[electronica / ambient / shoegaze / crossover] breach - allegiance

ROGUE85

@wearerogue85
Drie tracks (bovenop de drie vorige) die ik met jullie wil delen.

Vergeef me de MySpace Player d(o/u)fheid.

Antwoorden op de 5 W's vind je in de blog-sectie.

breach myspace

Laatst gewijzigd:
Ja, mijn eigen myspace pagina is ook in flash en werkt ook. Daarnaast doet de rest van je pagina het wel, ik zal het nog eens proberen.

Edit: Ik moet NIET de MTECHNOLOGY Productions Myspace hebben zie ik nu?

Ja, mijn eigen myspace pagina is ook in flash en werkt ook. Daarnaast doet de rest van je pagina het wel, ik zal het nog eens proberen.

Edit: Ik moet NIET de MTECHNOLOGY Productions Myspace hebben zie ik nu?

Ohja, vergeten te vermelden, sorry :)
Op die andere MySpace staat inderdaad geen player, vandaar..!

breach myspace

Wauw. Ik vind dit echt mooi zeg! Vaak wat eentonig maar daardoor juist erg sfeervol en meeslepend. Deze muziek is toch sterk door de sfeer die er gezet wordt. Ik ga je vriendje worden op MySpace en vaker terugkomen om te luisteren! :okdan:

Wauw. Ik vind dit echt mooi zeg! Vaak wat eentonig maar daardoor juist erg sfeervol en meeslepend. Deze muziek is toch sterk door de sfeer die er gezet wordt. Ik ga je vriendje worden op MySpace en vaker terugkomen om te luisteren! :okdan:

Ik ben erg blij dat je d'r zo over denkt, want dat is de bedoeling, niet meer of minder. Tot op (weder)bezoek! ;)

:okdan:

Voor shoegazer zijn de afzonderlijke instrumenten (paino, drum, etc.) eigenlijk te prominent aanwezig, maar hokjes-vrij vind ik ze erg lekker. Vooral the fountain vind ik heel erg lekker, alleen is het eind imho te abrupt. In tidal hoor ik op een of andere manier de (oude) bark psychosis.

breach - allegiance..

:okdan: mooi

Beetje eentonig op een gegeven moment, vind ik alleen. Als er zang toegevoegd zou worden denk ik dat het nòg beter zou worden.

Tof dat jullie geluisterd hebben.

Hokjes is inderdaad wel moeilijk, het was ook maar een indicatie (zie vroegere topic).. Laten we het zware crossover noemen.

wellicht kun je de 'noise-laag' (om het zo maar es te noemen) iets meer dynamiek geven zonder dat het te dynamisch wordt. OK klinkt raar, maar bv slowdive wist erg goed een op het eerste gehoor saaie onderlaag genoeg spanning mee te geven, maar het is denk ik heel moeilijk om een goede balans te vinden....

Ik begrijp niet echt goed wat je bedoelt, misschien moet ik eens naar de voorbeelden luisteren die je aangeeft.

Vind je de onderlaag (subbas + distorted bas in mijn geval) dan te statisch? Moet het meer moduleren, moeten er andere accenten in komen (meer ritmisch, i.p.v. funderend), moet het een eigen weg gaan i.p.v. de akkoordenprogressies ondersteunen?..

Dynamiek kan 'k op veel verschillende manieren interpreteren :)..

Inderdaad, mijn uitleg is niet al te duidelijk, maar ik zal het proberen iets te verduidelijken.

Vind je de onderlaag (subbas + distorted bas in mijn geval) dan te statisch...moet het een eigen weg gaan i.p.v. de akkoordenprogressies ondersteunen?
Nee, die vind ik erg lekker zo.

Moet het meer moduleren, moeten er andere accenten in komen (meer ritmisch, i.p.v. funderend)
Ja, je brengt het beter onder woorden dan ik. En dan denk ik vooral aan de effecten (echo/galm), door die ietsje meer dynamiek te geven (bv. begin van het nummer andere delay-tijd dan aan eind of zoals je al schreef iets meer ritmisch) blijft het de aandacht van de luisteraar vragen. Flying saucer attack gebruikte op zijn laatste albums ook veel echo als ritmische 'begeleiding' van zijn gitaar-noise. Kan zijn dat je bovenstaande trucjes al hebt toegepast, maar ik denk dat het dan nog iets beter uit de mix moet komen, maar zoals ik al schreef is het erg moeilijk om een goede balans te vinden. Bij bv. mogwai is de echo op de gitaren ook prominent aanwezig, maar op een of andere manier toch mooi op de achtergrond.

Ik neem je tips mee naar de afwerking van het laatste nummer.
Voor de andere nummers vind ik het een beetje te laat (ik werk graag verder.. :))

Sowieso worden deze gitaarriffs nog opnieuw opgenomen met een gemodde Fender Tele, om een hele vuile sound te krijgen. Dan kunnen we er zeker nog wat effects (harmonics gedrenkt in reverb etc.) tegenaan gooien om het geheel interessanter te houden. De tip met de delay (ook al gebruik ik al veel delay, misschien moet ik gewoon nog wat overdrijven en deze laten moduleren) hou ik ook in het achterhoofd.

Mijn invloeden komen uit verschillende genres, zodat ik me niet op één genre wil/kan vastpinnen. Enerzijds hou ik van de repetitiviteit van bv. sludge en post-hardcore (Isis), anderzijds zoek ik de electronica op (Jesu) en staat me die wall of sound uit het shoegazegenre ook aan.

Mijn nummers zijn gebaseerd op 1 idee (soms 2) dat rond de 7 minuten komt en gaat, met een opbouw die bestaat uit verschillende lagen. Noem het uitgestreken momentopnames met een bepaalde sfeer.

Qua muziek produceren zit ik nu in een overgangsfase (want dit is echt iets totaal nieuws voor me, wat ik pas doe sinds begin dit jaar), dus we zien waar het uitkomt :).

Bedankt voor je tijd en uitgebreide feedback!

Laatst gewijzigd:
Enkele aanpassingen in de mix & master .. en nu ook echte gitaren! :koffie:

Preview van een tweede nummer (Collapse) samen met Bjorn Vanheusden staat online op MySpace.

Deze keer zijn we een andere kant opgegaan (> metal), invloeden van Tool, Transmission0, ... zijn nooit ver weg.

Naast de laatste wijzigingen aan het arrangement en de productie worden ook nog vocals geadd. Lyrics zijn al klaar.

Preview van een tweede nummer (Collapse) samen met Bjorn Vanheusden staat online op MySpace.

Deze keer zijn we een andere kant opgegaan (> metal), invloeden van Tool, Transmission0, ... zijn nooit ver weg.

Naast de laatste wijzigingen aan het arrangement en de productie worden ook nog vocals geadd. Lyrics zijn al klaar.

Lyrics toegevoegd, definitief arrangement ook. Het is wel :duivels: geworden! :)

Iemand die er nog iets van vindt?

Ook vocals online op 'Hunters Become Hunted' op MySpace!

Nog een kleine remaster van Collapse en de 5 nummers zijn klaar voor op de EP 'Allegiance'.

Met vocals deed 'Hunters Become Hunted' op het eerset gehoor me denken aan Catherine wheel (ik weet dat ik nu wel erg 'oude zooi' aan haal, maar ja dat kwam nu bij me op).

Met vocals deed 'Hunters Become Hunted' op het eerset gehoor me denken aan Catherine wheel (ik weet dat ik nu wel erg 'oude zooi' aan haal, maar ja dat kwam nu bij me op).

Tof dat je geluisterd hebt, ik ken de band niet (ze bestaan blijkbaar ook niet meer) maar ik zal't opvatten als een compliment! .. en zo leer ik ook nog eens wat bands kennen!

Ohja, vocoder op de achtergrond met de Modular G2 gefixt!

Back