Welke VST gebruiken jullie het meest naast je hardware (en waarom?)

Heb de Access Virus Ti Snow, maar gebruik nu in bijna al mijn producties en live werk ook Gemini VSTi (van Audioxygen )

Waarom:
Dit is een van de eerst VSTi die me na het tweaken van 1 of 2 knoppen
een volledig ander geluid en 'inspiratie' geeft.
Alle bedienings elementen zijn direct beschikbaar zonder meerdere schermen/tabbladen.

Geeft me de mogelijkheid om met alle met de 16 pots van mijn emu Xboard, vooral bij live spelen de synth volledig naar mijn hand te zetten.

Verder is het geluid lekker rauw met echt stevige distortion. Heel anders dan de meeste softsynths die een ietwat 'timide' geluid geven.

Misschien komt dat omdat ie is gemaakt door een Nederlander:) (uit delft)

Dual sequencers die je met elkaar kan vermenigvuldigen en optellen heb ik ook nog niet eerder gezien.

Check de demo versie en clips op hun site. http://www.audioxygen.com
Kost E19,-

Clip:

Zapp

Laatst gewijzigd:
Dual sequencers die je met elkaar kan vermenigvuldigen en optellen heb ik ook nog niet eerder gezien.
Die doet NI Massive ook al :).

Maar, leuke demo - doet me een beetje denken aan de leadgeluidjes in Armin van Buuren's "Serenity" (rond 2:30).

Naast diverse Effect units gebruik ik vooral Native instruments (Het hele KOMPLETE pack) en Omnisphere in combinatie met de KORE 2 controller.

Als het om VSTi gaat gebruik ik Massive en Unique vrij veel de laatste tijd, gewoon vanwege de geluidskwaliteit, gebruiksvriendelijkheid en diversiteit qua mogelijkheden. Qua effecten; te veel om op te noemen...

Voor andere synth geluiden buiten mn Prophet 08 gebruik ik eigenlijk vooral Logic plugins. Zo nu en dan ook wat freeware synths (U-he Zebra CM & triple Cheese, Alhpakanal Automat, TAL U-no 62)

Voor Vocoder sounds altijd de gratis TAL-Vocoder.

Voor FX gebruik ik ook veelal de logic plugins (nieuwe pedalboard is super!) Maar ook gratis plugins van TAL, Airwindows, Vacuumsound ADT, Yong W1 en de freeware versie van de SPL EQ. Beatmangling is voor Supatrigga (ook freeware).

Sinds kort alle nieuwe plugins uit de t-racks bundel binnen na de aktie van IK multimedia, deze plugins gebruik ik nu erg veel (comp, eq, reverb, limiting)
Deze plugins klinken echt super, 6 IK plugins voor 75 Euro, dat is een goede investering geweest :)

Korg Legacy digitaal en analoog

Het is zeker een aanschaf wtijfelgevalletje. Zeker neit qua prijs, maar ik ben bang weer in
een VST oerwoud te verdwalen straks. Dank voor de info Zappa2.

- Vanguard: Vette geluiden, leuk om te programmeren, makkelijk interface! (Mijn favoriete softsynth)

- Albino : Klinkt heel mooi, leuke en vooral véél presets

- ABL2: Omdat een tb-303 te duur is. Hij klinkt trouwens heel goed

- Dat pakket met 10 synth nagedaan op oude analoge bakjes. Zeer handige freeware! https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=114497

- Veel fx vst's van FL Studio zelf

- Guitar Rig 3: Voornamelijk om gitaar op te nemen

ewql gold symphonic orchrestra, b4 ii hammond
ewql symphonic choirs, electric piano 1,5
ewql collosseus

korg radias, korg m1

Ik pas compressie van te voren toe, en gebruik als software compressie vcomp. (waves v series). en de eq waar ik echt niet zonder kan is de Api 560 ook van waves.

Galm heb ik het pakket van Audio ease, Altiberb genaamd. Echt een super galmen krijg je er standaard al bij. En je kan gratis impulse responses van Lexicons etc downloaden!|

Echt een aanrader als je een goede galm wilt kopen :) zeker zijn geld waard. Tis nog gemaakt door hollanders ook :-)

Bij mij zijn de Hypersonic 2 van Steinberg en de Toxic Biohazard van Image-Line onmisbaar. De hypersonic 2 biedt een lekker compleet totaalpakket met enkele erg goede pads ertussen. De Toxic biohazard (FM/subtractive synth) is voor mij een van de eenvoudigste VSTi's om te programmeren en heeft een ontzettend goed geluid.

east west symphonic choirs en orchestra gold , b3, mini moog, spectronics omnisphere..en andere..

ben sinds een paar jaar helemaal hardware vrij, behalve een compu en wat controllers.

favo synths zijn;
Alchemy (te gek dat je er ook audio in kan prakken, zodat je echt je eigen sounds kan maken.)
FM8
Sylenth1
en verder de simpele plugs uit logic, zoals de ES1 en ESP gebruik ik verder voor van alles en nog wat.

ben ook wel een fan van omnisphere, alleen vond ik de library te groot, dus die heb ik weggedaan.

Back