massive

R-ond

Gepokt en gemazeld
overleden lid
gebruike ter iemand MASSIVE van ni ...?
kheb m net en ben de you tube tutorial aan kijken
ent lijk wel ofje net asmet een nord modulair ofso je waves / lfos kan strechen / bewerken ,..vormen ?? ofso

toffe synth
kijk dit bedoel k met bv flexibelle vst die bv iets kunne wat hardware ...
[vast ook wel kan ] maar niet soo easy
vst is niet altyd ,...een ondergeschikte

Hele fijne synth, wel nogal gulzig in het cpu departement, wel handig dat je de kwaliteit kan instellen.

De modulatieopties zijn echt geweldig en heel overzichtelijk, qua interface is het toch wel top vind ik. Ook de sound is erg dik te noemen, samen met Zebra en Absynth is dit veruit m'n favoriete synth.

gebruike ter iemand MASSIVE van ni ...?
Jups.

ent lijk wel ofje net asmet een nord modulair ofso je waves / lfos kan strechen / bewerken ,..vormen ?? ofso
Nou, zo diep als de Nord gaat 't niet; je kunt in ieder geval niet de oscillators als modulatiebron gebruiken. Wat wel mooi is zijn die stepsequencers die je voor alles kunt inzetten.

[vast ook wel kan ] maar niet soo easy
vst is niet altyd ,...een ondergeschikte
Oh, absoluut niet. Geef mij liever een fatsoenlijke VST dan een hardware analoge bak die als een natte krant klinkt, want dan is er aan dat label "analoog" ook weinig eer te behalen.

De interface is inderdaad geweldig :).

Jups.

Nou, zo diep als de Nord gaat 't niet; je kunt in ieder geval niet de oscillators als modulatiebron gebruiken. Wat wel mooi is zijn die stepsequencers die je voor alles kunt inzetten.

Oh, absoluut niet. Geef mij liever een fatsoenlijke VST dan een hardware analoge bak die als een natte krant klinkt, want dan is er aan dat label "analoog" ook weinig eer te behalen.

De interface is inderdaad geweldig :).

IDD ; WE GAAN DE GOEDE KANT OP ,...:halleluja
idd ook ; beter een weirde/ veel zijdige vst dan een weer een sh101/ms 10

mischien ben ik bevoor recht
ik heb ze hier staan ,...en idd worden t minst gebruikt haha
:slotje:.....:kont:hello goodol vst
:doei::dubbel:

net even half uurtje met de demo zitten spelen... jammie jammie! erg nice synth idd! half uurtje was zo voorbij :D

ok, ik ga een nieuwe soft kopen.

ik heb 3 kandidaten, Massive Zebra en Circle.

Wie heeft ervaring met deze 3.

het lijken mij alleen synths met goede interface's en goede klank.
Wie heeft er ervaring mee.

Massive heb ik wel mee gespeeld en ik vind dat een gave synth.

Ik heb zelf reaktor maar ik kan toch niet echt met core audio overweg, geen tijd en geen zin om me dat eigen te maken....en zo eigenplugs te fabriceren...

Massive was simpel genoeg om een geluid te kunnen 'lezen', en ingewikkeld genoeg om alles te kunnen doen wat ik bedacht. En de geluidskwaliteit is prima.

Wel een van de beste softs die ik gebruikt heb.

Gelukkig niet zo'n crappy emulatie.

Ik heb zelf reaktor maar ik kan toch niet echt met core audio overweg, geen tijd en geen zin om me dat eigen te maken....en zo eigenplugs te fabriceren...

De reaktor library is zo enorm dat het ook niet nodig is om zelf dingen te gaan bouwen denk ik, er zijn een boel mensen die alleen bestaanden ensembles gebruiken, en nooit hun handen vuil maken aan ook maar het modifieren van iets bestaands.

Circle vind ik persoonlijk wat minder, ok die interface is wel strak, en die modulatie-preview is geniaal, maar de klank en de mogelijkheden zijn niet te vergelijken met Massive of Zebra.

De keuze tussen die twee is wel wat moeilijker. Ik neig persoonlijk eerder naar Zebra, alleen al omwille van het feit dat de maker Uhe erg openstaat voor suggesties en constant updates levert voor zijn diertje. Ook de modulaire opzet is erg overzichtelijk toegepast.

Massive daarentegen kan misschien nog net ietsje indrukwekkender klinken, maar slurpt ook snel je CPU leeg. Maar goed is ie wel hoor :)

aah thx guys...

ik heb net massive gekocht en ik heb een reservering tot a.s. maandag op Zebra staan :D

Ik denk dat ik circle dan maar afschrijf want als eerst komt klank voor mij en dan pas GUI.

Bodo je maakt mij nu wel heel nieuwsgierig...wat betreft zebra. als iemand een eigen klankj ezou willen posten??

dit weekend pak ik de test versie van zebra om te testen

De reaktor library is zo enorm dat het ook niet nodig is om zelf dingen te gaan bouwen denk ik, er zijn een boel mensen die alleen bestaanden ensembles gebruiken, en nooit hun handen vuil maken aan ook maar het modifieren van iets bestaands.

Weet je wat ik vaak heb met die ensemble's ik vind dat ze bv de 1e 20%
van de resolutie van bv de envelops of filtercutof soms raar klinken of lastig af te stellen zijn naar mijn smaak.
gekke clicks bv, daar stoor ik mijn aan en dan zou ik in core dat moeten kunnen aanpassen maar dat blijft lastig voor me.

Weet je wat ik vaak heb met die ensemble's ik vind dat ze bv de 1e 20%
van de resolutie van bv de envelops of filtercutof soms raar klinken of lastig af te stellen zijn naar mijn smaak.
gekke clicks bv, daar stoor ik mijn aan en dan zou ik in core dat moeten kunnen aanpassen maar dat blijft lastig voor me.

Reaktor?... hoe bedoel je? Ik heb dit nog nooit waargenomen.

Ik heb net de demo eens geprobeerd.
Super klank, maar wel wat zwaar voor mijn cpu.
Ik blijf bij Reaktor!

Back