Korg MS 2000 mono geluid ?

Niel

OPEN DIE GAIN & EQ !!!
Hey, heb net die ms 2000 gescored die hier op mp stond.
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=94694
Ding ziet er behoorlijk gebruikt uit bij nadere inspectie, maar dat wil niet zeggen dat dat komt van de vorige eigenaar die de Korg via een inruil kreeg.
Modulatiewheel is inmiddels goedwerkende, afgebroken plasticje van de line/mic schakelaar eruit gehaald, is een alp schakelaartje, ben 't nummer vergeten op te schrijven. Verder werkt hij ok, behalve dat er alleen mono geluid uitkomt zowel via de audio outs aan de achterkant als de koptelefoonuitgang aan de voorkant.
Als ik een plug half in de niet functionerende rechteroutput stop komt het linker geluid mee. Maar stereogeluiden doen niks dan mono klinken.
Dit is toch een stereobak neem ik aan?
Iemand een idee waar ik het beste kan zoeken/settings oid zonder te gaan beginnen met het lossolderen van de rechteroutput?
Ik heb niks raars kunnen ontdekken op het eerste oog.

hier twee foto's.

De switch is een Alps 98 of 86, iemand er eentje liggen?

De outputs zitten op deze manier volgens mij ook aan elkaar verbonden, waarom ? Groen is links, rood (defect) is rechts.

Attachments

• alps.JPG
    alps.JPG
    20,5 KB · Bekeken: 80
  • outputs.JPG
    outputs.JPG
    34,2 KB · Bekeken: 84
Ik kan rustig slapen want hij doet het weer stereo :) yes!
Ik heb hem net voor de 3e keer opengemaakt en alles gechecked, kon weer niks vinden. Het enige logische leek mij dat er iets kortsluiting maakte op het rechterkanaal waardoor alle signaal dood was, er was geen breuk want het linkerkanaal lekt ie wel door, dus zit er iets tegen elkaar wat niet de bedoeling is. Dus heb ik bij wijze van proberen de koptelefoon uitgang losgehaald van de printplaat en het probleem is opgelost. Morgen dus even kijken naar de koptelefoonprint + bijbehorende output aan de voorkant :)

Laatst gewijzigd:
Back