Easy lover,Phil Collins

G

Guest

Guest
Hallo,
Iemand een idee hoe de synthsound van Easy lover van Phil Collins/Bailey is opgebouwd? Of wat de werkelijke synthsound is die in dit nummer gebruikt wordt? Ik krijg het maar niet voor elkaar ;{ en ik heb het nodig voor een coverband. Vast bedankt voor de ideeen.

Hallo,
Iemand een idee hoe de synthsound van Easy lover van Phil Collins/Bailey is opgebouwd? Of wat de werkelijke synthsound is die in dit nummer gebruikt wordt? Ik krijg het maar niet voor elkaar ;{ en ik heb het nodig voor een coverband. Vast bedankt voor de ideeen.
Eigenlijk zijn het blazers en gitaren, ;).
Maar goed. je kunt misschien iets met een zaagtand met een blazers attack proberen. Het is lang geleden dat ik dat nummer gespeeld heb en ook nog de Phillip Bailey partij gezongen heb.
:)

Hoi, Ik ben bang dat je een ander nummer in je hoofd hebt, er zitten geen blazers in! (Sussudio bedoel jij misschien?)Ik heb net nog een keer geluisterd door de koptelefoon en het geluid lijkt een soort mengeling van een fluit en bel/marimba,ik zal eens kijken of ik daar wat van kan maken. suggesties nog steeds welkom:)

Oei, even geleden, maar ik deed 'm als volgt:

2 klavieren en beide gesplit, dus 4 'zones':
- een belletje voor het intro en de maten voor de gitaarsolo. Iets fantasia-achtigs, al kan dat nooit het origineel geweest zijn (D50 1987, Easy Lover is ouder)
- een eenvoudig fluitje (g f# g f# e a f# d)
- een piano die qua top notes dat fluitje dubbelt
- op de accoorden C D ondersteunde ik onze blazerssectie met een saw brass. De live versie (bijv. op Serious Hits Live) heeft wel degelijk echte blazers erbij, lekker hoor.

Kwam heel aardig in de buurt, al had ik destijds geen echte synths (maar keyboards) dus diep tweaken zat er ook helemaal niet in.

Dank voor je inbreng! Helpt me weer verder. Ik heb nooit eerder in een coverband gespeeld, kan je het nummer eindelijk spelen moet je de geluiden nog uitzoeken en programeren. :( Was ik maar drummer geworden,..*D
Enfin ik ga maar weer aan de slag!

Drummers sjouwen zich het leplazerus, net als toetsenisten trouwens.
Ik zou zeggen: gitarist (met een amp modeller) worden en je kunt per trein naar je optredens... :)

Back