Modular naar line-in conversie

djrevmoon

Ingeburgerd
Hallo allen,

mijn oakley modular (zie andere thread) geeft aan de output een flink groot voltage (normaal voor modulars). Nu heb ik deze via een potmeter aan een ingang van mijn geluidskaart gehangen. Dit werkt op zich wel maar ik weet niet of dit de beste oplossing is.
Hoe kan ik het beste de modular aan mijn line-in geluidskaart hangen? Is er een beter manier dan een potmeterje?

--Ralph

een volumepot aan de uitgang is een prima manier, let wel een beetje op de impedanties, als de outputimp. van de synth bijvoorbeeld 1Kohm is, neem dan een 1 tot 10Klog pot. dus geen 100K, dan krijg je overmatig hoogverlies.
de beste manier is eigenlijk om een outputstage te hebben die meteen de juiste spanning geeft, iets van 0dB ( 775mV) of 4dB voor studio gebruik.
is meestal met 1 weerstand aan te passen.
een uitgangsspanning aan de uitgang van 8Vtt ( wat bij sommige modulairs wel voorkomt) is belachelijk, je kan het bijna nergens fatsoenlijk op aansluiten.
groeten,
jeroen

Yep, dat is dus hier het geval, meer dan 8V zelfs. Ik zal eens een mooi potmetertje uitzoeken daarvoor :-) Kan ik gelijk een VU-meter aan de uitgang hangen voor nog meer mooie leds. :)

groeten en bedankt!

Het is een geintegreerde ADSR/VCA (http://www.oakleysound.co.uk/vc-adsr.htm), de uitgangstrap is niet instelbaar op de vca. Dus nu gaat het ding naar een mixertje, maar dat is niet optimaal en bezet nu een mixer die ik eigenlijk voor andere dingen wil gebruiken. Dus ik maak denk ik gewoon een mooi frontplaatje met wat algemene dingen, als aan/uit schakelaar, de volumeregeling, een VU-meter en voedingsspanningindicatie.

Back