Softsynth samplen (CPU-probleem)

bombario

Gepokt en gemazeld
Dag forummers,

Ik loop hier al langer mee, maar kom er zelf niet uit. Mijn pc loopt op zijn achterste benen en hij trek nauwelijks softsynths. Nou kan ik misschien wat cpu besparen door te samplen, maar hoe doe ik dat het beste met behoud van maximale flexibiliteit? Ik heb wel eens wat geprobeerd met heel lange noten op C3 en dan in Highlife, maar het kan vast ook anders/beter. Iemand suggestie? Probeer ik eerst wat dingetjes af te maken voordat ik een nieuwe pc koop :biertje:

Zodra je gaat samplen verlies je natuurlijk je flexibiliteit ..

Is het in je sequencer niet mogelijk om je vst's te freezen?

Ik ken het probleem.

Ik heb wel wat oplossingen gebrobeert. En werk nu wel eensmet multisamples. Al dan niet zelf gemaakt. Meestal probeer ik toch een bepaalde partij de exporteren en als sample in te laden. Dat werkt vaak het beste (ligt ook een beetje aan het instrument type).

Ik heb het programma/vsti Chainer wel eens gebruik.
In de standalone versie kun je instrumenten inladen, aanpassen en deze vervolgens exporteren tot wav multisamples (voor Kontakt bv.) of soundfonts (16, 24 of 32 bit). (Eventueel met effect er al bij op).
Met name met die soundfonts is goed te werken. Soms bepaar je er veel CPU mee, vooral met meerstemmige en gelayerde synths, zoals superwaves e.d. (Persoonlijk zou ik het programma niet voor kopen)

Het programma discoDSP HighLife lijkt een beetje op, maar heeft minder mogelijkheden. Hier kun je maar 1 vsti inladen (En niet aanpassen). Vervolgens kun je hier een programma eigen multi sample van maken. Het programma is nu gratis.

Ook in extreme sample convertor kun je een VSTi goed samplen.

Daarnaast zijn er ook tal van andere mogelijkheden om het CPU gebruik te beperken. Zoals effecten senden, Freeze mogelijkheden. Maar ik neem aan dat je die wel kent.

Back