nee volgens mij is de ds2 nog meer discrete componenten. eigenlijk zijn het analoge oscillators met daaraan een stukje digitale sturing voor de stemstabiliteit.
toch is ie bv ook nooit echt zuiver over het keyboard wat volgens mij wel weer analoog wordt geregeld. en daarna omgezet of zo?? heb ergens het schema nog liggen.
dit vreemde systeem maakt dat je moeilijk kunt ingrijpen , moest geloof ik digitaliseren ipv een simpele cv 0-5 volt analoog in.
ze zijn wel te midificeren ( daar willen we toch vast heen met slechts 2 armen), ik weet dat bv musichouse het wel eens eerder gedaan heeft.
maar dan heb je nog alleen de synth in , voor de poly-orgel moet je weer een andere midiinterface inbouwen .( en die 3de "poly-oscillator" draagt toch wel een onmisbaar karakteristiek aan de ds2 sound bij)
ik heb het opgelost door een apart hoekje waar m'n niet midificeerbare synth's ( ds2, korg800dv) staan met een submixertje en een galmpje. op die manier kan ik ze toch goed intergreren en er ook eens lekker ontspannen op wegfreaken. mis de midi hier niet zo bij.