ds 2 crumar

nou ron doet mij maar een midi en cv-gate erop en ik koop m:L
tis wel dicht bij mij hier in utrecht

ben er fan van, heb er twee. goedkoop en big knobbing fun. helaas is de advertentie alweer verdwenen .?

ben er fan van, heb er twee. goedkoop en big knobbing fun. helaas is de advertentie alweer verdwenen .?

hij is verkocht voor meer dan 3 en half honderd eu
bets veel voor en best toffe synth
[ik denk een beetje zoals de crumar bitt 99/01 enso 2x dco en 2x env 2 lfo en idd vette ay out van knobbies ,..goede freak live synth dus

helaas stel ik tegen weerdig erg veel prijs op toch wel de aanstuurbaar heid van een synth

de korg 700 s bv is ook zoon beaty die BRSALLLLLDT egt
maar no hz/ cv / gate ofso
niks sssss

de crumar was denk best popu ...ineens ging hard met verkoop
genoeg players dus ,..en niet midi muzi - kanten ,...:dj:

inderdeed, external in ,trig in, en vooral die filter met resonatie behoorlijk hooggedraait :echt klinkt geweldig. ook voor grote handen. lekkere live synth en beter te temmen live dan bv een ms20, regelbereik van de poties ligt veel fijner.
350 voor zo,n kunststuk valt me eigenlijk nog tegen, had meer berwacht

Even gekeken op vintagesynth.
This is possibly one of the most unreliable synths when found on the used market! Models almost always have failed components in either the monosynth or polysynth stages. Most frequently encountered are failures of one or both DCOs, or the entire polysynth stage in of itself. Purchase of a DS-2 can be a VERY risky proposition!

Ik vind deze crumar er erg goed uitzien, maar dit review schrikt wel erg af.
Is het echt zo erg met deze bakken ?

als dat zo was dan had ik hem niet en gebruikte hem ook niet on stage en in de oefenruimte. hij is mi niet veel erger dan een andere oude monosynth. er kan wel eens iets kapot gaan maar dat is vrijwel altijd goed te repareren. bij mij was het 1 was oke , de ander moest iets aan gerepareerd worden toen ik hem kocht ,daarna nooit meer iets aan gehad.
och al die review, volgens mij heeft die meneer/ mevrouw er nooit een zelf in handen gehad. las pas ergens dat de ds2 een 12db filter zou hebben , tja 10 seconden spelen waren voldoende geweest om ook dat te ontzenuwen.
verder blijft de ds2 goed stabiel dank zij de digitale tracking van de ( analoge) oscilators.
tja , zou zeggen probeer hem gewoon eens uit.

waarom ist nou soo moeilijk om er cv op te zetten ...
kbedoel de tracking dus vd osc .want de gate op de env external ziter wel op ,...

[op bv een siel orchestra / mono / cruise kant ook niet [makkelijk] door een aparte aansturing vd de keys / to osc ofsoiets ]
-de korg trident hebk daardoor laten liggen ook weinig aan sturing mogelijkheden , bv de sh 3 van roland heeft t weer anderesom ,...wel cv op t filter en osc geen gating ,...

op een gegeven moment hebbie 5 synths staan die je moetbespelene
leuk asje met zn 5 en bent :D:eureka: een band
:okdan::doei:

de specs lijken een beetje op de crumar 01/99 enso toch,...?
ook 2x dco ...2x env ...en 2x lfo .,....aleen de ds2 heeft poly sectie ofso en is duofoon [bitt 99 ook ]
oftewel zitten in de ds2 ook cems,...?

nee volgens mij is de ds2 nog meer discrete componenten. eigenlijk zijn het analoge oscillators met daaraan een stukje digitale sturing voor de stemstabiliteit.
toch is ie bv ook nooit echt zuiver over het keyboard wat volgens mij wel weer analoog wordt geregeld. en daarna omgezet of zo?? heb ergens het schema nog liggen.
dit vreemde systeem maakt dat je moeilijk kunt ingrijpen , moest geloof ik digitaliseren ipv een simpele cv 0-5 volt analoog in.
ze zijn wel te midificeren ( daar willen we toch vast heen met slechts 2 armen), ik weet dat bv musichouse het wel eens eerder gedaan heeft.
maar dan heb je nog alleen de synth in , voor de poly-orgel moet je weer een andere midiinterface inbouwen .( en die 3de "poly-oscillator" draagt toch wel een onmisbaar karakteristiek aan de ds2 sound bij)
ik heb het opgelost door een apart hoekje waar m'n niet midificeerbare synth's ( ds2, korg800dv) staan met een submixertje en een galmpje. op die manier kan ik ze toch goed intergreren en er ook eens lekker ontspannen op wegfreaken. mis de midi hier niet zo bij.

nee volgens mij is de ds2 nog meer discrete componenten. eigenlijk zijn het analoge oscillators met daaraan een stukje digitale sturing voor de stemstabiliteit.
toch is ie bv ook nooit echt zuiver over het keyboard wat volgens mij wel weer analoog wordt geregeld. en daarna omgezet of zo?? heb ergens het schema nog liggen.
dit vreemde systeem maakt dat je moeilijk kunt ingrijpen , moest geloof ik digitaliseren ipv een simpele cv 0-5 volt analoog in.
ze zijn wel te midificeren ( daar willen we toch vast heen met slechts 2 armen), ik weet dat bv musichouse het wel eens eerder gedaan heeft.
maar dan heb je nog alleen de synth in , voor de poly-orgel moet je weer een andere midiinterface inbouwen .( en die 3de "poly-oscillator" draagt toch wel een onmisbaar karakteristiek aan de ds2 sound bij)
ik heb het opgelost door een apart hoekje waar m'n niet midificeerbare synth's ( ds2, korg800dv) staan met een submixertje en een galmpje. op die manier kan ik ze toch goed intergreren en er ook eens lekker ontspannen op wegfreaken. mis de midi hier niet zo bij.

aha ook nog een dv 800 die ruilde ikooit in op mn cs30 [twijgfelgevoel by ]
is heel makelijk te midificeren de dv 800 ook eg de moeite waard wel
is de bruutste synth die ik gehoord heb

lekker vol bu uwe geloofk ....:mexico::biertje:

Back