meubeltje

Xquizit

...
mijn idee voor een meubeltje:

nu weet ik niet of een hoek meubel akkoestisch wel zo'n goed idee is, maar gezien ik een, ruimte van 3,5 meter op 9 ga opdelen is het allicht een akkoestische nachtmerrie

breedte hoofdwerkblad 1500mm
hoogte hoofdwerkblad 700mm
hoogte monitorstands 140mm
diepte hoofdwerkblad tot aan de monitorstands 400mm

uitgevoerd in satijnglans zwart gelakte mdf
2 matglazen deuren met daar achter rackspace links en pc rechts

studiomeubelidee2.jpg

mail.jpg

mail-1.jpg

dit zijn renderings vanuit een 3D programma

Lijkt mij wat smal om tussen te zitten... qua beenruimte. Maar da's mijn mening.
Ik heb zelf een oud Leenbakker PCmeubel getweakt. Hier heb ik vergelijkbare "staanders", daar zit ongeveer 65 cm beenruimte tussen.

Laatst gewijzigd:
ja nu je het zegt... die afstand is 50cm

ik heb nog een niet-hoek design in mijn hoofd... daar kan ik toch meer kanten mee uit

zal ik morgen eens uitwerken en posten

Haha dat is niet te doen man :P de rackspace is groter, en daar tussen zitten met je knieen is al tergend. (ja, ik heb het net nog geprobeerd ook...)

Maar zoals ik al zei:
Nou ben ik eigenlijk wel benieuwd naar je gear, en waar je dat gedacht had in je ontwerp!

Jij bent, als je het mij vraagt heel erg druk bezig geweest met het renderen van de plaatjes enzo, maar echt functioneel lijkt het mij niet.
Je moet idd meer beenruimte nemen en dat glas voor die racks lijkt mij helemaal niks, elek x open en dicht. Als je monitors op de 2 planken moeten komen lijken ze mij wel erg dicht bij me hoofd zitten. Het blad wat eruit komt is veel te smal om er ook maar iets leuks mee te doen.
Ik zou het anders doen, maar wel leuk gerenderd

bedankt voor de tips... ik ga het dan toch over een andere boeg gooien

het renderen kostte me trouwens weinig moeite hoor... beroepservaring ;)

gear is voorlopig een m-audio axiom midi keyboard en een mac met twee schermen

een arsenaal aan softsynths, ableton live en een akkoestische gitaar

hey, vindt t een mooi ding. misschien kan je de rack ruimtes scheef plaatsen als je die ruimte toch niet benut met je benen. zeg maar zodat je zittend op het display kan kijken. ps: wil niet zeikerig overkomen want zo ben ik niet, maar irriteer me beetje aan het misbruiken van het woord design (ja weet t, klinkt hip ofzo)... vormgeving en ontwerp zijn 2 verschillende dingen in nederland, en dit is vormgeving :P... maar goed, meer zeg ik niet want dit is immers een synth forum en kei gezellig :P

nieuwe versie

brede schuif voor midikeyboard op 70cm hoogte
eventuele rackspace onder de monitors
bak voor kabel management achteraan (wordt afgesloten door het meubel tegen de muur te schuiven)

om een idee van schaal te hebben: de monitors zijn JBL LSR4326P

meubel2-1.jpg

meubel2-2.jpg

ja dat hoek idee was toch maar niks.

een maat van me suggereerde dat die plankjes gaan resoneren onder de monitors.
ik heb dit ontwerp wel vaker gezien en hier valt wel wat aan te doen neem ik aan? afkitten met schok absorberende siliconen misschien?

een maat van me suggereerde dat die plankjes gaan resoneren onder de monitors.
ik heb dit ontwerp wel vaker gezien en hier valt wel wat aan te doen neem ik aan? afkitten met schok absorberende siliconen misschien?
Als je het stevig monteert dan is er niks aan de hand hoor. Hoe steviger, hoe minder makkelijk iets gaat resoneren. Om te resoneren moet het namelijk KUNNEN trillen. Als dat niet kan, dan kan het ook niet gaan resoneren. Nu kan het altijd wel een beetje meetrillen, dus hou er rekening mee door bijvoorbeeld extra balkjes aan te brengen.

ik zou die "bodemplaat" aan de achterkant monteren dan heb je minder kans dat je daar de heletijd met je voeten op zit...
't maar een idee ...

Het tafelblad onder de rackspace kun je beter (gedeeltelijk) weglaten anders kun je alleen heel ondiepe 19 inch apparatuur in je schuine vakje monteren. Wat moet er in? Een channelstrip/mic amp neem ik aan? Virus Ti? Hoeveel units wordt de (schuine) hoogte?

het idee achter de bodemplaat is dat mijn trusty mac niet op de grond hoeft te slapen.... en eventueel andere apparatuur die ik er kwijt kan

het idee achter de bodemplaat is dat mijn trusty mac niet op de grond hoeft te slapen.... en eventueel andere apparatuur die ik er kwijt kan
Wat maakt het nou uit of hij stevig op de grond staat of dat hij 10 cm van de grond wordt gehouden door een plaat?
Ik denk dat die plaat alleen maar in de weg gaat zitten. Je kan je stoel ook niet goed aanschuiven lijkt me.

Wat maakt het nou uit of hij stevig op de grond staat of dat hij 10 cm van de grond wordt gehouden door een plaat?
Ik denk dat die plaat alleen maar in de weg gaat zitten. Je kan je stoel ook niet goed aanschuiven lijkt me.
hier schuif ik me ook bij aan :mega:
En als je de mac niet op de grond wilt zou je ook een kleinere
plaat kunnen maken. Of hem in een beugel/kist zetten die je onder
het blad inschroeft. Lijkt mij makkelijker/praktischer oplossing.

Back