Akai s5000 / s6000 / z4 of z8

Status
Please reply by conversation.

DeLoN

*Geluidsjager*
Ben op zoek naar 1 van deze samplers, omdat ik een sampler zou willen met usb-board...

Groetjes,

Delon

Ga dan zeker niet voor de S5000 en S6000 reeks,
want ondanks dat zowel deze als de Z-reeks USB 1 heeft,
is de Z-reeks veel sneller om de data van en naar je pc te krijgen,
echt een heel verschil.
De S-6000 is een monster sampler,maar heb deze weg gedaan omdat tegenover de Z8 hij zo traag werkte,dat het vervelend werd.
De Z-reeks heeft een coprocessor en dat laat zich merken :-)

Ja ben al in onderhandeling voor de Z serie, bedankt voor je input. Aangezien ik bijna zat te overwegen een volgebouwde S-er te verkiezen boven een Z-tje.

D.

Hallo,Delon,heb zelf een S-6000 gehad,beestige bak,
maar erna ben ik overgestapt op de Z8,wat een verschil zeg,
die Z8 heb ik erna verkocht om naar een MPC4000 over te stappen,
is dezelfde sampler engine als de Z8,maar dan ook dus de mpc sequencer :-)
Ga zeker voor de Z8,die zijn momenteel zeker niet te duur :-)
Succes en veel plezier ermee :-)

hmmm de s6000 traag ? , weet niet maar ik kan hem niet bijhouden :yamaha:
de Yamaha A3000 die is traag maar de Akai S6000 toch niet :engel:

@Digimod:om er gewoon mee te werken is de S-6000 inderdaad OK,
t'is vooral als je gaat veel samples doorsturen via USB of als ie folders update,dit gaat enorm traag tegenover een Z8.
Ook als je met akai-sys werkt om programs aan te maken en
parameters instellen is trager met de S-6000 als met de Z8.
Ik heb daarover ooit een mail gestuurd naar Akai en men zie dat dit klopt en het komt omdat de Z8 een co-processor heeft dat ie vlugger is ondanks dat beide apparaten USB 1 hebben :-)

Ik heb een A4000 en stuur samples over SMDI. Volgens sommigen is dit erg traag, maar ik heb er geen last van. Werkt prima voor mij.

Groot voordeel van de S6000 is het afneembaar front waardoor je sampler niet altijd voor je hoeft te staan. Dat lijkt mij erg fijn.
Het lijkt me dat het met name om de functies en het geluid gaat en niet over de snelheid van de (USB) overdracht. Anders neem je wel een software sampler, toch?

Verder heb ik alleen een s2000 gehad dus over de nieuwe generatie samplers kan ik weinig input leveren.

@dsil:de Z8 heeft ook een afneembaar front hoor :-)
en zelfs 8 draaiknoppen erop die je aan parameters kunt toewijzen.
Daarbij als je éénmaal de akai-sys editor gebruikt,dan hoeft zelfs dat afneembaar front niet meer,buiten dan voor die draaiknoppen ;-)
En als het over geluid gaat,de S-6000 is 20 bit en de Z8 24 bit
en dat hoor je zeker.
Maar inderdaad,qua snelheid klopt een software sampler iedere hardware sampler,maar dat is allemaal weer een kwestie van smaak als je toch dan voor soft of hardware sampler gaat :-)

Ok goed 20 of 24 bit ik hoor geen verschil :) verder
vind ik de S6000 niet echt traag en vind ik niet
echt een rede om naar een Z8 te kijken.
Tevens heeft de s6000 meer outputs , XLR , dubbel midi en
scsi interface en een groot display, plus een stevige kast :peukie:

@Digimod:je hoort wel het verschil tussen een S-6000 en Z8,
heb beide op dezelfde moment gehad :-)
maar dat is nu het punt niet,DeLon zoekt een sampler met usb board,waarom,wel ik ga ervan uit dat ie regelmatig wil samples uitwisselen tussen zijn computer en de sampler,plus eventueel wil ie werken met akai-sys,dus uit mijn ervaring met die 2 modellen
zeg ik dus dat ie dan beter is met een Z8,het verschil is echt heel groot,heb hiervoor de S-6000 verkocht,kon er echt niet tegen,was zoals terug naar een Atari overstappen voor computer,is zeker OK,maar je bent vlug iets gewoon en zeker als het gaat om snelheid van werken :-)
Buiten dit is de S-6000 zeker de mooiste bak van Akai samplers
en inderdaad die 16 uitgangen,128 voices polyfonie,heel stevige behuizing,had hem zeker gehouden,moest het met die data uitwisseling niet zo'n verschil zijn geweest met de Z8.
Dus mij moet je niet overtuigen van die S-6000,maar hangt van waar je prioriteiten liggen :-)

@Digimod:je hoort wel het verschil tussen een S-6000 en Z8,
heb beide op dezelfde moment gehad :-)
maar dat is nu het punt niet,DeLon zoekt een sampler met usb board,waarom,wel ik ga ervan uit dat ie regelmatig wil samples uitwisselen tussen zijn computer en de sampler,plus eventueel wil ie werken met akai-sys,dus uit mijn ervaring met die 2 modellen
zeg ik dus dat ie dan beter is met een Z8,het verschil is echt heel groot,heb hiervoor de S-6000 verkocht,kon er echt niet tegen,was zoals terug naar een Atari overstappen voor computer,is zeker OK,maar je bent vlug iets gewoon en zeker als het gaat om snelheid van werken :-)
Buiten dit is de S-6000 zeker de mooiste bak van Akai samplers
en inderdaad die 16 uitgangen,128 voices polyfonie,heel stevige behuizing,had hem zeker gehouden,moest het met die data uitwisseling niet zo'n verschil zijn geweest met de Z8.
Dus mij moet je niet overtuigen van die S-6000,maar hangt van waar je prioriteiten liggen :-)

aha ok :peukie: met de snelheid daar zit ik niet zo mee en
USB zit er bij mij niet op :D

Gebruikt trouwens ook softsamplers want 800 mb krijg
je niet meer in de s6000 ;)

en zelfs nog een oude Emax I ( 12 bit ) :okdan:

Ik moet zeggen dat ik het werken met ak.sys en uploaden van samples naar mijn S5000 niet vervelend lang vind duren eigenlijk. Het zal best dat het op nieuwe modellen sneller kan, maar voor mij zou het in elk geval geen reden zijn de S5000/6000 bij voorbaat te laten schieten. Ik gebruik wel vooral korte samples, misschien dat het bij lange samples een ander verhaal is.

Hey guys,

thnx allemaal voor het meedenken. Ben nu bezig met het mailen voor een z4 of een z8. Voor mij is het belangrijk dat ik makkelijk files kan overpompen en genoeg HD en ram heb om het als mijn main-geluidsmodule te hebben naast mijn RS...

Groeten,

D.

echt een heel verschil.
De S-6000 is een monster sampler,maar heb deze weg gedaan omdat tegenover de Z8 hij zo traag werkte,dat het vervelend werd.

Hier wil ik nog graag even op reageren omdat deze post mij aan het twijfelen hielp.

Ik heb net een sample van 10 mb via usb naar de S6000 gegooid, dat deed ie in slechts 23 seconden. Dit vind ik erg snel, een heel stuk sneller dan via zipdisks wave files importeren in m'n Yamaha A4000. Zelfs sneller dan mijn internetverbinding hehe :mega:

echt een heel verschil.

Ok goed 20 of 24 bit ik hoor geen verschil :) verder
vind ik de S6000 niet echt traag en vind ik niet
echt een rede om naar een Z8 te kijken.
Tevens heeft de s6000 meer outputs , XLR , dubbel midi en
scsi interface en een groot display, plus een stevige kast :peukie:

Precies :thumbsup: en je vergeet te melden dat de creme kleurige S5000/6000 er mooier uitziet ;)
Bij de sound on sound review melde ze bij de Z8 ook dat ze het jammer vonden dat hij fragieler aanvoelde dan de podiumbestendige S2000 t/m S6000 series.

Status
Please reply by conversation.
Back