De Grote Korg MS10 / MS20 / MS50 / SQ10 / MSmini Thread

Nu op naar het volgende niveau: die witte JD800 op Youtube. De eigenaar heeft nog niet verteld hoe hij dat voor elkaar gekregen heeft...

Edit: gewoon voldoende geld achtergelaten bij CustomSynths, blijkbaar...

dat witte dat "kan ik ook",
maar hoe krijg je de lettertjes zo mooi er weer op?

lol die kerel ben ik dus :D...
en dat filmpje is van ons "the robots are coming".
wat we tijden het muzieken maakte als flauwe grap,
en voor je het weet sta je met je bakkes op synthforum lol!

maar geen ms-20's in t filmpje:
allemaal machinedrum en monomachine,
en een klein stukje midiness waar het vermeld staat

Een quizzzz zonder antwoord is nooit leuk:

Het eerst geluid, ofwel alle geluiden met een offset naar boven (is dat plus?) is mijn korg met eerste filter, Korg35. Alle sounds met offset naar beneden is die van MikeJarod met nieuwer LM13600 OTA filter.

Ik kijk van het weekend of ik nog ff wat meer sounds kan opnemen.

Verschillen na een kleine test Zonder al te veel diepgang: De MS20 met OTA lijkt meer bass te hebben met dezelfde instellingen. Die met korg35 filter lijkt wat sprankelender hoog te hebben....

ik heb vorige week een X911 binnengekregen. Sowieso een leuke bak, ook al heeft de stekker nog maar 10 minuten in het stopcontact gezeten.

Wat me wel gelijk opviel, was dat de tracking van de CV input (aangestuurd door MS20 keyboard out) soms raar doet. 1 op de zeg 10/15 aangeslagen tonen komt totaal niet overeen met de gespeelde toets. Of de tracking van audio input wel goed werkt weet ik nog niet.

Klinkt dit als iets wat wellicht kapot is? Ik heb het idee van wel, want ik kan me zo snel niet bedenken waarom af en toe een noot niet goed wordt afgespeeld, maar met een hele andere pitch.

ik had vroeger ook een Korg X911, en die liet ook best wel vaak een steekje vallen.

Daarnaast heb ik op allerlei 'guitar to midi' instrumenten/ systemen gespeeld, en die waren ook niet altijd accuraat elke noot.

Lijkt mij, dat er niets aan de hand is, en dat je er gewoon mee moet leren leven.
misschien kan je het wel optimaal krijgen door de klank van het input-signaal aan te passen (zuivere sinus, of juist een boventoonrijke klank), en goed letten op het input-volume.
Ik kan me herinneren dat ik altijd even moest rommelen met input bij de X911 in het begin .

een beetje compressen helpt ook wat ( aan het ingangssignaal)

Monotron stuurt 'm aan met de keyboard CV, niet met een audiosignaal. In dat laatste geval helpt compressie en minder harmonischen (hoog wegfilteren) om de boel goed te laten tracken.
@monotron: krijg je meer fouten in de tracking met lage of hoge posities van het keyboard? Is de keyboard trig out van je MS-20 OK? gebruik je die ook samen met de keyboard CV? Kabels OK?

inderdaad , dat had ik verkeerd gelezen.
maakt de lengte van de kabels ook nog uit ( max ca 30cm voor de cv, trig minder kritisch) en de snelheid waarmee de noten elkaar opvolgen misschien?

allemaal leuk en aardig....maar het is toch een gitaar-synthesizer? dat is nou juist het mooie van het ding.

als klankbron stelt het toch verder niet zo veel voor? dit kan je verder geen echte synth noemen met die trompet-preset klanken. maar weinig te editten aan de klank ook...
Was wel weer leuk om audio door heen te sturen.

of ben ik misschien vergeten wat de x911 alemaal kon?

oh ja, wel mooi toch als via CV van een MS-20 de x911 meeloopt...
toch weer een OSC erbij.

@ Allen bedankt voor het meedenken en de verschillende mogelijke oplossingen.

Ik heb het idee dat de tune knop en die grotere ernaast (pitch -&+) een beetje gaar zijn. Na tig keer heen en weer draaien werkte alles al een stuk beter en was de tracking via CV input prima te noemen. Ook tracking via audio in van m'n 202 werkte verrassend goed. Ik kon m'n sequence flink snel laten draaien zonder dat de X911 er moeite mee had. Toen ik echter aan de filter van de flute draaide (die zit vlak onder de tune en pitch knoppen) ging de tonering weer alle kanten op. Ik denk dan ook dat schoonmaken wonderen doet.

Wel een vette bak verder. Jammer dat er wat weinig parameters te tweaken zijn, maar het op elkaar stapelen van 11 OSC's (multi oscilator eigenlijk) geeft behoorlijk dikke sounds!!

ja ,vertel ons hoe je een filmpje maakt voor youtube!

Back