De Grote Korg MS10 / MS20 / MS50 / SQ10 / MSmini Thread

Op de synthmeeting heb ik met forumlid Sonate nog een leuke discussie gehad over de verschillende Korg filters in de MS20.

Hij zei namelijk dat, omdat de LM13600 OTA een apart filterboard is dat op het mainboard zit geschroeft, je het filtertype kunt zien aan het schroefje op de frontplaat wat boven het Envelope diagram zit (rechts naast de filters). Wanneer daar een schroefje zit, zou het beteken dat er een extra filterboard in hangt en dus zou het de LM13600 OTA zijn.

Echter zit bij mij ook zo'n schroefje, maar ik heb de Korg IC35 filter erin zitten, dus het is maar de vraag of deze theorie klopt.

Als ik al die verhalen goed begrijp moet je er dus voor zorgen dat je twee MS20's in huis hebt:D

Als ik al die verhalen goed begrijp moet je er dus voor zorgen dat je twee MS20's in huis hebt:D
En niet zomaar 2 maar ook nog 2 verschillende..., of zelfs 3 als ik het goed lees.

zit eigenlijk weinig in zo'n Korg ms20

Attachments

• DSCF0004.jpg
    DSCF0004.jpg
    175,6 KB · Bekeken: 141
  • DSCF0005.jpg
    DSCF0005.jpg
    237,1 KB · Bekeken: 143
  • DSCF0007.jpg
    DSCF0007.jpg
    295,5 KB · Bekeken: 139
  • DSCF0008.jpg
    DSCF0008.jpg
    268,2 KB · Bekeken: 151
  • DSCF0009.jpg
    DSCF0009.jpg
    177,7 KB · Bekeken: 149
Dit is toch ook een MS10 en MS50 draad... ik lees echter het merendeel MS20 posts.. leeft de rest van de MS-en ook nog hier op SF?

en dit zou dan IC35 moeten zijn ofzo.

het lijkt me dat ik die heb!! Ik zie geen filterboard

Ik moest hem wel openmaken (trouwens een crime om te doen)
Houd de schroefjes bij elkaar, want het zijn er aardig wat.

Ik heb een kapotte toets en ik moest dus bijna alles losmaken om zo'n toets eruit te wippen.

Zijn die rubberen dopjes nog te krijgen die je op de gaatjes kan klikken? Ik mis er 3

In feite hoef je maar één zijkant los te maken om te zien of er een extra filterboard inzit. Tip: Maak de rechterkant los, die is iets makkelijker, ivm de bender. Daar zitten extra schroefjes en moet je de bender ook half los maken.

Laatst gewijzigd:
en SQ-10 ;)
Ja ok ik was aan het twijfelen of ik die erbij zou zetten, maar los van een van die anderen heeft dat weinig zin... denk ik... of zou er iemand moeten posten: "ik heb net een sq10 aangeschaft maar er komt geen geluid uit"...

het lijkt me dat ik die heb!! Ik zie geen filterboard

Ik moest hem wel openmaken (trouwens een crime om te doen)
Houd de schroefjes bij elkaar, want het zijn er aardig wat.

Ik heb een kapotte toets en ik moest dus bijna alles losmaken om zo'n toets eruit te wippen.

Zijn die rubberen dopjes nog te krijgen die je op de gaatjes kan klikken? Ik mis er 3

misschien heb ik er nog 2, zal eens kijken

MS-20 NuclearWinter by RSB

Zo ik heb een patch gebouwd en die ga ik met jullie delen

Het modulatie wiel staat net iets over de helft. ff een beetje pielen ermee voor een goede ruisverhuiding.
Modulatiewheel > Control In Put (EG1)

De rest is volgens mij wel te zien en te volgen.

Attachments

• MS20NucWintrbyRSB1.jpg
    MS20NucWintrbyRSB1.jpg
    214,3 KB · Bekeken: 140
  • MS20NucWintrbyRSB2.jpg
    MS20NucWintrbyRSB2.jpg
    219,1 KB · Bekeken: 146
Laatst gewijzigd:
Zou jij eens een stukje willen opnemen ajb?

Ik heb geprobeerd de ESP te gebruiken op de MS20
maar die is niet echt steady. Ik moet er zowiezo een amp tussen de gitaar en ms20 gooien anders reageerd die niet eens??

Ik heb overigens wel al mijn MS20 met MIDI aangestuurd :eureka:

Oxygen8 > MMT8 > midi-dcb.conv > Juno60 > audioout > ESP-ms20 > CV/Trig-ms20 :)

Het werkte maar een beetje vage tracking :S

Probeer eens een compressor tussen de gitaar en de audio in van de ESP te zetten, dan wiebelt het al wat minder. Het zou overigens niet nodig moeten zijn een amp te gebruiken.

Dit is toch ook een MS10 en MS50 draad... ik lees echter het merendeel MS20 posts.. leeft de rest van de MS-en ook nog hier op SF?

Bij mij wel in ieder geval :)

MS-10 heb ik niet, maar wel een setje MS-20, MS-50 en SQ-10 en ben daar maar wat blij mee...

Attachments

• IMG_0781.jpg
    IMG_0781.jpg
    184,3 KB · Bekeken: 142
Back