De Grote Korg MS10 / MS20 / MS50 / SQ10 / MSmini Thread

Hier een sfeerfoto van een tijdelijke Korg setup in mijn woonkamer :)

attachment.php

Attachments

• IMG_0801.jpg
    IMG_0801.jpg
    101,2 KB · Bekeken: 119
da's een lekkere combinatie, heb ik ook ooit eens gehad.
bandecho erachter en avonden veel plezier

Yeps....ik weet dat de Korg MS serie door veel mensen als inferieur wordt gezien, maar op een of andere manier hou ik gewoon heel veel van die sound. Heb nu 2x MS-20, 2x MS-50 en een SQ-10 staan, dus ik kan voorlopig even vooruit :D Maar ik weet niet of ik die 2e MS-20 zal houden want dat is misschien wat teveel van het goede.

Ben nu ook met een track bezig waarin ik de SQ-10 weer eens gebruik. Het is dan wel een spartaanse sequencer, maar dat dwingt je juist op een andere manier te werken en ik merk dat dit echt inspiratie kan geven. Je kunt er veel meer mee dan je op het eerste gezicht zou vermoeden, maar je moet wel om een hoekje leren denken soms. Ik hoop dat ik de discipline heb om die track af te maken, dan post ik hem natuurlijk wel hier.

Yeps....ik weet dat de Korg MS serie door veel mensen als inferieur wordt gezien, maar op een of andere manier hou ik gewoon heel veel van die sound. Heb nu 2x MS-20, 2x MS-50 en een SQ-10 staan, dus ik kan voorlopig even vooruit :D Maar ik weet niet of ik die 2e MS-20 zal houden want dat is misschien wat teveel van het goede.

Ben nu ook met een track bezig waarin ik de SQ-10 weer eens gebruik. Het is dan wel een spartaanse sequencer, maar dat dwingt je juist op een andere manier te werken en ik merk dat dit echt inspiratie kan geven. Je kunt er veel meer mee dan je op het eerste gezicht zou vermoeden, maar je moet wel om een hoekje leren denken soms. Ik hoop dat ik de discipline heb om die track af te maken, dan post ik hem natuurlijk wel hier.

Helemaal mee eens.
Ik gebruik de combinatie van meerdere MS bakjes ook regelmatig met plezier.
Ik heb van elk exemplaar één stuk (niet alles uit die serie overigens).
De Sq10 + Ms20 combinatie zwengel ik altijd als eerste aan.

Hier is een stukje muziek, ooit gemaakt voor een theater productie.

http://soundcloud.com/user4196981/lamusique

MEh !! , kweet niet hoor blom.
Het is allemaal wel leuk wat je maakt hoor.....
Maar op één of andere manier zie ik je toch achter wat groters en uitgebreider zitten, dan die korg kastjes ;)

Natuurlijk blom........ je weet toch dat ik/wij om je geeft. ;)
En geef maar eindelijk een keertje eraan toe.... je weet dat dit toch een keertje ervan komt

Hier een sfeerfoto van een tijdelijke Korg setup in mijn woonkamer :)

attachment.php

hey een univox ..phaser / reverb?
toch ..zag zoiets laatst synthopia
;-]

hoe heet dat linkse oomweer met die verengalm?
:okdan:

Helemaal mee eens.
Ik gebruik de combinatie van meerdere MS bakjes ook regelmatig met plezier.
Ik heb van elk exemplaar één stuk (niet alles uit die serie overigens).
De Sq10 + Ms20 combinatie zwengel ik altijd als eerste aan.

Hier is een stukje muziek, ooit gemaakt voor een theater productie.

Fijn, sfeervol stukje :okdan:

En Ron, dat kastje rechts is een phase shifter van Monacor....met een leuk op de frequentie pulserend rood lampje maar op de foto zo te zien wel wat stoffig :) Verder inderdaad een Moisturizer en een Line 6 Echopark, die ik erg goed vind klinken.

@ j.baars: ik wil het eerst afmaken voor ik het ga posten. Jaren geleden heb ik op SF wel eens wat gepiel met de SQ-10 en MS-50 gepost, maar dat stond op de server van XS4ALL en is inmiddels weggehaald. Ik zal eens kijken of ik dat nog kan vinden, dan zet ik dat er alvast op. Maar dat was meen ik wel vrij monotoon en echt voor de die-hards :D

Ik heb die oude track gevonden...hoort wel in deze thread thuis vind ik. Uit de MS-50 heb ik alleen maar een sinewave gebruikt weet ik nog.

Aan die andere track wordt dus nog gewerkt maar dat kon wel eens een tijd duren, mijzelf kennende. Ik ben helaas niet zo productief :D

http://soundcloud.com/eraar/tidal-forces

Ziet er gezellig uit daar!! En ook lekkere muziekjes!!

Nu kan ik het niet laten om een trekje van mij te plaatsen met alleen de Korg Family; een MS10, MS20, MS50, SQ10 en SE-500 (en stiekem een small stone op de ruis)

http://soundcloud.com/monotron-nl/alien-autopsy-1

Ziet er gezellig uit daar!! En ook lekkere muziekjes!!

Nu kan ik het niet laten om een trekje van mij te plaatsen met alleen de Korg Family; een MS10, MS20, MS50, SQ10 en SE-500 (en stiekem een small stone op de ruis)

Sfeervol hoor :okdan: Werd er zelfs een beetje triest van, maar dat kan ook omdat ik tegelijkertijd mijn bankzaken aan het regelen was.

Mooie Korg setup heb je ook zo bij elkaar. De MS-serie heeft een bepaald karakter en je kunt er zeker niet alles mee doen, maar ik blijf het toch erg muzikaal spul vinden. Een mooie (tape) delay en een springreverb erbij en je waant je al gauw in een 50's Sci Fi movie, qua soundtrack dan natuurlijk. Hoewel de looks er natuurlijk ook mogen zijn. Het "schreeuwen" dat een MS-20 kan is leuk, maar eigenlijk vind ik dat niet eens zo interessant.

Voorlopig eerst maar eens plek zien te maken in mijn studio, want ik kan het hele systeem nu niet kwijt. Zoals gezegd weet ik ook niet of ik de tweede MS-20 ga houden....ik zie het allemaal wel. Overigens heb ik me wel eens afgevraagd hoe het is om 2 SQ-10's te hebben. Volgens mij kan je daar echt vage dingen mee doen, als je die elkaar laat beinvloeden op allerlei manieren! Mmmmm....:)

Ik heb gisteren in mijn woonkamer wat gepiel opgenomen met de MS-20 en MS-50. Niet echt een track maar meer een klankbeeld waarin ik geprobeerd heb een wat duistere sfeer neer te zetten.....opname is in 1 take, door de Moisturizer en een delay (de setup zoals bovenaan deze pagina te zien is, zonder phase shifter maar wel met een beetje compressie). Verder geen pretenties of niks want het heeft geen muzikale content of zo :)

http://soundcloud.com/eraar/whats-hell-like-in-the

Ik heb gisteren in mijn woonkamer wat gepiel opgenomen met de MS-20 en MS-50. Niet echt een track maar meer een klankbeeld waarin ik geprobeerd heb een wat duistere sfeer neer te zetten.....opname is in 1 take, door de Moisturizer en een delay (de setup zoals bovenaan deze pagina te zien is, zonder phase shifter maar wel met een beetje compressie). Verder geen pretenties of niks want het heeft geen muzikale content of zo :)

http://soundcloud.com/eraar/whats-hell-like-in-the

Nice! de combi met een veergalm is erg mooi. geeft direct een lekker jaren 70 sausje :okdan:

Nice! de combi met een veergalm is erg mooi. geeft direct een lekker jaren 70 sausje :okdan:

Thanx....ja, ik ben misschien wel een beetje overboord gegaan met die verengalm maar ik hou nu eenmaal van die sound :) Ik heb verschillende springreverbs maar dit keer heb ik dus de Moisturizer gebruikt. Sowieso is die nadrukkelijk aanwezig in deze opname want alles gaat ook door het filter wat er op zit heen, dat dan weer op twee manieren wordt gemoduleerd. Is toch wel een leuk bakje voor dat geld, heb er nooit spijt van gehad!

Thanx....ja, ik ben misschien wel een beetje overboord gegaan met die verengalm maar ik hou nu eenmaal van die sound :) Ik heb verschillende springreverbs maar dit keer heb ik dus de Moisturizer gebruikt. Sowieso is die nadrukkelijk aanwezig in deze opname want alles gaat ook door het filter wat er op zit heen, dat dan weer op twee manieren wordt gemoduleerd. Is toch wel een leuk bakje voor dat geld, heb er nooit spijt van gehad!

klinkt lekker Hooihuis. Klinkt ijzig warm als je begrijp wat ik bedoel :) (precies de sound waarvan ik zelf ook erg hou). Moet zelf ook maar aan 'de' bak ben ik bang ..

In hoeverre is die ms50 nou zijn geld waard vraag ik mij altijd af als ik die ene oscillator zie ten opzichte van die 2 van de ms20.

De MS-50 is altijd een droom van mij geweest, ze zijn alleen zo prijzig tegenwoordig. Tijd voor losse MS-50 modules! (als ik meer tijd had...)

De MS-50 heeft een diode ladder filter (compleet ander concept dan de 10 en/of 20) bovendien zitten er heel wat modules in die mijns inziens het systeem compleet maken..
Later als ik groot ben...

Laatst gewijzigd:
Back