tja...

sadistian

Ingeburgerd
Hallo,

ik heb net mijn eerste synth aangeschaft, een yamaha dx-7. Ook ben ik in het bezit van cubase sx 3. Nu lukt het me wel ook het geluid uit mijn synth in cubase op te nemen maar niet om midi noten te programmeren en de synt daar op te laten reageren. ( beetje onduidelijk maar ik ben nog nieuw met alle termen ).

wie kan mij helpen.

Alvast super bedankt!

GR,

Hallo,

ik heb net mijn eerste synth aangeschaft, een yamaha dx-7. Ook ben ik in het bezit van cubase sx 3. Nu lukt het me wel ook het geluid uit mijn synth in cubase op te nemen maar niet om midi noten te programmeren en de synt daar op te laten reageren. ( beetje onduidelijk maar ik ben nog nieuw met alle termen ).

wie kan mij helpen.

Alvast super bedankt!

GR,
Eerst hier antwoord op geven ajb:
-Wat voor een midi-interface heb je??
-Hoe zit het nu aangesloten??

En zei je nu dat die DX7 je eerste synth is?? Niet meteen de makkelijkste om te rpogrameren he ;)

Eerst hier antwoord op geven ajb:
-Wat voor een midi-interface heb je??
-Hoe zit het nu aangesloten??

En zei je nu dat die DX7 je eerste synth is?? Niet meteen de makkelijkste om te rpogrameren he ;)

Hoi,

Bedankt voor je snelle reaktie!

ik heb een Terratec Phase 22

PHASE22board_break_200-%20small.jpg

ik heb 1 jack in mijn dx 7 zitten en de 2 andere in mijn analoge inputs ( 2 jacks )

Zal wel heel logisch zijn voor jullie.

de midi kabel in de midi out van mijn kaart en in de midi in van de dx7.

:stupidof :geslaagd: ???

Uit mijn hoofd
Een dx-7 verzend ALTIJD op midi kanaal 1.
Het kanaal waarop ie ontvangt is in te stellen, (Function en dan 8 kiezen).
Bij de meeste dx7's (alle?) staat hier niets onder maar ik heb ook begrepen dat latere modellen iets andere firmware hadden waarbij hier wel opdruk onder stond.

Nog een paar redenen waarom een dx7 eigenlijk geen goed masterkeyboard is:
Hij kent geen "local off" dus het keyboard is altijd aan de sound generator verbonden.
De max note velocity die ie verzend is 109 terwijl de range doorloop tot 127.

Vragen over de dx7 kan je altijd stellen, als ik het antwoord weet krijg je dat op zeker als ik het niet weet dan zeg ik dat ook.
Zelf heb ik m'n dx7 pas sinds 1988.....

Back