Digitale piano klavier?

michieldeiman

Nieuwkomer
Hallo,

Ik vroeg mij af of iemand mij kan vertellen hoe het klavier van de Roland A90 zich verhoudt tot deze van de "nieuwe" generatie "hammer action".
-Roland RD 300 GX
-Yamaha CP33
-Yamaha P85

Ik ben zelf namelijk op zoek naar een masterkeyboard met een goede touch.
Het interne geluid is hierbij dus absoluut niet van belang.

Aangezien ik toch veel goede dingen lees over de A90 en deze aftertouch heeft (niet noodzakelijk wel erg mooi mee genomen).
Maar ja hij is wel al een aantal jaartjes oud. (en de techniek staat niet stil!)

Uiteraard ga ik voor aanschaf de toetsen eerst in de winkel uitproberen, maar de A90 hebben ze daar natuurlijk niet meer, vandaar mijn vraag.

Alvast bedankt:halleluja

Groet,
Michiel

Heel erg behulpzaam kan ik niet zijn, aangezien ik nog nooit een Roland A90 heb bespeeld, maar wat ik wel weet is dat ik vorige week een uur lang heel veel piano's heb getest bij Tonika, en ik vond de klavier van de Yamaha P85 toch wat tegenvallen. Het voelde erg plastic aan. Het kwam wat mij betreft erg overeen met het klavier in de YDP-131, terwijl de YDP-151 veel lekkerder speelt, niet dat plastic gevoel heeft.

Dus.. wat ik al zei, heel erg behulpzaam is het niet, maar je weet nu wel mijn mening over de Yamaha P85. 8)

heb zelf nooit op een A90 gespeeld maar wat ik van kenners hoor is dat de A90 beter speelt dan het merendeel van de rommel die vandaag op de markt wordt gebracht. Zelfs de duurdere yamaha lijn speelt erg licht en plastic.

Dat licht en plastic valt wel mee, mijn cp33 speelt (een stuk) zwaarder dan de bosendorfer vleugel bij mn pianoleraar

Back