RME Fireface400- hoe headphone out als xtra out gebruiken

dextah

Ouwe rot
Ik kom een stereo uit te kort op mij Firerace en wil nu de Headphone out daarvoor gebruiken .
Ik heb in Cubase een stereooutput aangemaakt en die gerout naar 7+8 .
Nu zijn alle outs nog hoorbaar over de headphone uit .
Ik heb wel een idee hoe ik dit moet doen, maar ik krijg het niet voor elkaar in de RME mixer . Je hebt onder de channels een pulldown menu met outputs .
Alleen blijft phones altijd aangevinkt en daardoor blijft alles hoorbaar op de phones .
Ik doe dus vast en zeker iets verkeerd .
Kan iemand mee uitleggen hoe ik dus de headphone output als 'normale' out gebruik ?
Ik kan het niet echt vinden in de manual .
Alsjeblieft alleen antwoorden van mensen die willen helpen .
Bij voorbaat dank .

In de RME mixer > view > matrix...veel makkelijker routen...zie je gewoon welke out met welke in verbonden is...waarschijnlijk moet je ff je headphone outs uitklikken...

In de RME mixer > view > matrix...veel makkelijker routen...zie je gewoon welke out met welke in verbonden is...waarschijnlijk moet je ff je headphone outs uitklikken...

HEy dione,

Wat ik ook probeer in de rme mixer, phones blijft aangevinkt bij ieder kanaal .
Ik solo nu out 7+8 .. werkt ook, als is dit niet de manier natuurlijk .
Zal eens kijken of er mischien alweer een update voor osx is verschenen .

HEy dione,

Wat ik ook probeer in de rme mixer, phones blijft aangevinkt bij ieder kanaal .
Ik solo nu out 7+8 .. werkt ook, als is dit niet de manier natuurlijk .
Zal eens kijken of er mischien alweer een update voor osx is verschenen .

In de matrix ook ? Lijkt me heel sterk namelijk...dus,in je mixer,bovenaan staat view -> matrix...dan zie je al je routings...(verticaal staan al je outputs uit je sequencer,horizontaal alle uitgangen van je RME)...

Standaard neem je preset 1 in je mixer...dan in je matrix kijken,moet een diagonale lijn met blokjes staan...plus enkele losse blokjes (dat zijn die phones die je moet hebben) als een verticale lijn...daar klik je op,dan gaan ze weg...en wordt je phones out gewoon een output...

Back