Hoe het beste een softsynth opnemen?

LordThanatos

Nieuwkomer
Hallo mensen,

ik speel drums, gitaar, bas en zang voor mijn solo project, maar ik heb totaal geen kaas gegeten van synths... Om precies te zijn softsynths in dit geval... Weet nog niet in welke mate ik gebruik ga maken van synths, maar dat ze gebruikt gaan worden is zeker...

Ik gebruik een Korg K61 in combinatie met de Korg Legacy Collection. Momenteel maak ik voor mijn andere instrumenten gebruik van Adobe Audition 1.5 (via mijn lieve Behringer SL3242FX-Pro paneel :okdan:), maar ga denk ik straks over op Sonar... Maar, technisch gezien, hoe neem ik mijn softsynth op in deze programma's? Ik neem aan dat een omweg via monitor > microfoon niet nodig is?

Hoe kan ik het beste mijn softsynth opnemen? (Niveau: beginner met (soft)synths). Heb al geneusd op dit forum, maar de zoekresultaten brachten mij niet wat ik zocht...

Alvast bedankt voor de reacties en het geduld met beginners ;)

LT

Save mixdown. Alle antwoorden zijn te vinden in de handleiding. Meeste antwoorden in ieder geval, voor alle andere is dit forum bedoeld.

Ik neem aan dat een omweg via monitor > microfoon niet nodig is?

Je bent in ieder geval al verder dan die andere gast. Kan even de thread niet terugvinden, maar die deed dat dus wel ;). Begrijpelijk - als je inderdaad geen handleiding hebt.

Softsynths neem je niet op, die "render" je (hij doet 't dan "uitschrijven" naar een geluidsbestand). De computer weet toch wat er gespeeld wordt, dus hoeft 'ie niet te wachten totdat jij toetsen gaat indrukken, dus hij is dan ook nog eens sneller klaar.

Bij Cubase heet dit Mixdown. Bij Ableton heet het Render to Disk, bij iets anders misschien "Save as wave file". Komt allemaal op hetzelfde neer; alle sporen worden naar audio opgenomen en bij elkaar geteld. Je kunt ook 1 enkel spoor naar audio opnemen; dit wordt "freeze" genoemd (omdat het afspelen van een "domme" sample altijd makkelijker is dan het uitrekenen van een complete softsynth).

Als Audition dit niet heeft moet je toch naar iets anders op zoek :).

edit: ik zie dat versie 2.0 het in ieder geval wel heeft en dat het daar "Export audio mixdown" heet. Zie ook http://www.adobe.com/designcenter/audition/articles/aud2am_newfeat.html

Er zijn vele wegen die naar Rome leiden, renderen als wav file is idd de makkelijkste en meest voor de hand liggende oplossing.
een omweg via monitor > microfoon is niet aan te raden, al verbied niemand je natuurlijk om te experimenteren.
Je softsynth door je analoge mengert sturen met de gain flink open en eventueel nog bewerken met een compressor is ook een optie natuurlijk.

Een audiotrack aanmaken alles muten op je softsynth na , dan op dat audiospoor je softsynth opnemen

Dank voor de reacties, mensen... :okdan: Ik ga er mee aan de slag zodra ik weer thuis ben...

LT

VST's????? In een ander programma opnemen als je sequencer????

Je houdt me voor de gek man?
of
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

Met welke sequencer werk je eigenlijk?

Fjewww, ik schrijf nogal onduidelijk denk ik.
Ik heb nergens gezegt dat ik VST's buiten de seq draai.
Alles gebeurt in Sonar 7
Die speelt het totaal af en Audacity neemt op.
Maar je hebt mij overtuigt, ik ga eens testen om Sonar de zooi op te laten nemen.
Bedankt voor je tippie. :okdan:

Back