lage dolllar

chieltjuuhh

Ingeburgerd
Hallo,

Ik ben op zoek naar een site van een of ander amerikaans bedrijf waar je veilig spullen kunt bestellen.:confused:

omdat de amerikaanse dollar weer zo laag is leek het mij een goed moment om eens wat aan te schaffen.:smeris:

al is het wel lastig met de douane, als ze het onderscheppen kost dat nog 16% douane koste en darop nog 19% btw maar toch.

Een paar goeie mics of een met tafeltje zou nie verkeerd zijn:okdan:

bedankt

:maffia:

Hallo,

Ik ben op zoek naar een site van een of ander amerikaans bedrijf waar je veilig spullen kunt bestellen.:confused:

omdat de amerikaanse dollar weer zo laag is leek het mij een goed moment om eens wat aan te schaffen.:smeris:

al is het wel lastig met de douane, als ze het onderscheppen kost dat nog 16% douane koste en darop nog 19% btw maar toch.

bedankt

dus je weet wat jue wilt maar niet waar te halen check studio electronics eens
:D

Den dollar is laag ja. 1.58 krijg je er voor 1 pleuro.

Dat maakt dat je de dollar prijs maal 0.63 kan doen voor omrekening naar euros. Maar doe die 16 en 19% er weer bij dan zit je op 98% van dollarprijs. Op een bedrag van 1000 scheelt dit maar liefst 20 (!!!)euro ongeveer.

M.a.w ik vind het heel dat gedoe (en zeker de wachttijd) niet waard, als je er een 110->230 volt adapter bijkoopt scheelt het al niets meer. Het wordt pas interssant vanaf 5000 ballen denk ik hehe. En dan heb ik het nog niets eens over garantie etc.

ik hoorde ooit dat de douane pas boven een bepaald bedrag onderschept...weet iemand tot hoeveel euro je probleemloos kunt bestellen zonder kans op onderschepping...?

ik hoorde ooit dat de douane pas boven een bepaald bedrag onderschept...weet iemand tot hoeveel euro je probleemloos kunt bestellen zonder kans op onderschepping...?
Volgens mij kan je niet over 'onderscheppen' praten. De leverancier is bij verzending naar een ander land verplicht om op het pakket aan te geven wat voor goederen het zijn. Dus afhankelijk van het soort goederen zal de douane invoerbelasting en BTW toepassen. De hoogte van het bedrag maakt niet uit.

Hier nog een stukje over belasting wat Synthesizers.com stuurt bij een bestelling:
Taxes or duties imposed by your country are your responsibility.
Please do not ask us to falsify shipping documents to
reduce taxes and duties. This is illegal. Please
direct any complaints to the taxing authorities.
You can determine what these costs might be by going to this web site:
http://www.ita.doc.gov/td/tic/tariff/country_tariff_info.htm
Choose your country, and the information will be there for you.
Harmonized codes for all synthesizer products are 920710-0020.

Ok rekenvoorbeeldje
Moog Minimoog Voyager Select Series Solar with Mahogany Cabinet - $3195.97 op Sweetwater.com (US Only)
dat is volgens de berekeningen 2013.46 €

tellen we daar de 16% douanekosten van chieltjuuh en vervolgens de 19% van Septic daar bij op komen we op 2779.38€

...
Prijs in Nederland: € 3.899,- :confuse

wat zij die 16% douanekosten eigenlijk?
je betaalt gewoon btw 20% en een beetje afhankelijk van het produkt zo'n 1 tot max 4% invoerrechten.
16 euro (niet %) is een bedrag dat tnt in rekening brengt voor de kosten van hun afhandeling.
de percentages gaan over het bedrag dat staat ingevuld op het adreslabel/douaneformulier en is gelijk aan het verzekerde bedrag. als er een faktuur in het pakje zit wordt ook daar naar gekeken. als een pakje als geschenk wordt aangemerkt kan je tot 50 euro of zo als particulier vrij invoeren. voor merchandise is dat bedrag nog iets lager.

succes.

oweh... als je nu ook nog een mooie tweedehands voyager koopt ipv die opgeklopte solar flauwekul of zo, met hun gekke kleurtjes, ben je nog goedkoper uit. zelfs voor een signature edition.

Hallo,

bedankt

Ebay?:biertje:

Ik denk dat die lage dollar vooral interessant is als je TOCH al naar de US zou gaan en terplekke 1 en ander zou halen..
Voor de rest is het zoals Septic al opmerkt tientjes werk ALS je al goedkoper uit bent..
Behalve misschien bij de hogere bedragen, idd..

De encore midi kit welke ik iets meer dan een maand terug besteld had in de states kost 250 dollar. daar kwam nopg een extra rom bij van 30 euro.
Omgerekend was dit zo'n 170 euro.
Encore heeft het verzonden als "Gift" met een waarde van 50 dollar.
TNT kosten waren 17,43.

Voorbeeld 2: in oktober/november T-Shirts besteld in de states
Totale waarde was $261.67
In totaal afgeschreven 179 euro
Oow...en bij bezorging nog ff 60 euro neertellen voor de inklarings kosten..
Oftewel, je betaald dan in euro's ongeveer hetzelfde als wat je in dollars kwijt zou zijn geweest.

Dus eigenlijk alleen interessant als het niet in europa te krijgen is

heren, laten we de software niet vergeten! Niks Douane toch voordeel:okdan:

Hoezo niks Douane? Je bedoelt zeker downloads?

weet iemand een goede (online) winkel in new york ?
Anders ga ik naar new york. Dan ben ik mischien het zelfde kwijt als
hier maar dan ben ik wel in new york geweest ...

weet iemand een goede (online) winkel in new york ?
Anders ga ik naar new york. Dan ben ik mischien het zelfde kwijt als
hier maar dan ben ik wel in new york geweest ...

toevallig ben ik net een paar dagen terug uit NY.
Sam Ash (48 street
Mannys (48 street)
Guitar Center (14 street)

zijn een paar zaken in Manhattan. beetje feedback achtig, vooral die laatste maar wel interessant omdat er dingen staan die je hier nooit in een gewone muziekzaak zal zien...

let wel op ! als je daar gaat kopen, geldt een stadsbelasting die niet vermeldt is. dit is 8% over het vermelde bedrag. dat moet je er zelf bij rekenen.

Back